Ο 3κύλινδρος 1,5 turbo κινητήρας του Ford Fiesta ST έχει 200 άλογα, άφθονη ροπή και χορταστικό ήχο. To Μazda MX-5 κινείται από τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1,5 Skyactiv-G, που ανεβάζει μέχρι 7.000 σ.α.λ
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο 3κύλινδρος 1,5 turbo κινητήρας του Ford Fiesta ST έχει 200 άλογα, άφθονη ροπή και χορταστικό ήχο. To Μazda MX-5 κινείται από τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1,5 Skyactiv-G, που ανεβάζει μέχρι 7.000 σ.α.λ. αλλά που δεν μπορεί να κοντράρει την εκρηκτικότητα του Ecoboost.

Κινητήρες: Ακρως εκρηκτικό το Fiesta ST, στροφάρει ψηλά το MX-5

69.559 Επισκέψεις στο άρθρο (11/7/2019)

Αισθητικά το Ford Fiesta ST μπορεί να είναι το πιο διακριτικό εκ των δύο στο μάτι, από πλευρά κινητήρα όμως είναι με διαφορά πιο… πρόστυχο. Το μεγάλο ατού είναι ο 3κύλινδρος 1.500άρης Ecoboost των 200 ίππων και των 290 Nm ροπής (1.600-4.000 σ.α.λ.), με διπλό έλεγχο χρονισμού των βαλβίδων, αλλά και διπλό ψεκασμό. Στην πράξη τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα κάτι που αποτυπώνεται με έντονο τράβηγμα από χαμηλά, γραμμική λειτουργία και  δύναμη μέχρι και τον κόφτη. Μετά έχουμε το καταιγιστικό 0-100 με τις μετρήσεις μας να δείχνουν ένα ζεματιστό 6,4`` και ξεσηκωτικό μπάσο ήχο με «βάθος».

Oι ρεπρίζ του Mazda MX-5 είναι άτονες σε σχέση με το εκρηκτικό Ford Fiesta ST, που έχει σχεδόν τη διπλάσια ροπή από τις 1.600 σ.α.λ. μόλις! Η φωτοβολίδα της Ford κάνει το 0-100 σε μόλις 6,4 δλ!

Oι ρεπρίζ του Mazda MX-5 είναι άτονες σε σχέση με το εκρηκτικό Ford Fiesta ST, που έχει σχεδόν τη διπλάσια ροπή από τις 1.600 σ.α.λ. μόλις! Η φωτοβολίδα της Ford κάνει το 0-100 σε μόλις 6,4 δλ!

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Τι και αν ο τελευταίος είναι αρκετά τεχνητός; Το Fiesta ST έχει ήχο που σε αναστατώνει είτε μέσα στην καμπίνα, είτε έξω από αυτή, ειδικά στην επιλογή Track του συστήματος παραμετροποίησης (Normal και Sport οι άλλες δύο επιλογές), που προσφέρεται ως στάνταρ. Υπάρχουν και άλλα όμως εντυπωσιακά για το μοτέρ αυτό, όπως το ότι περιστασιακά λειτουργεί και ως δικύλινδρο, χάρη στο σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Το σύστημα δεν γίνεται καν αντιληπτό στη λειτουργία του. Γίνεται όμως στην… τσέπη, μιας και η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν στα 8,8 λτ./100 χλμ.. 

Από την άλλη ο 4κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού, 1,5 λτ., ατμοσφαιρικός Skyactiv-G είναι πιο… ήπιων τόνων (σικ). Τα περισσότερα από τα σωθικά και ο διπλός μεταβλητός χρονισμών των βαλβίδων έχουν εξελιχθεί ειδικά για την περίσταση με αποτέλεσμα να κάνει κλικ η ισχύς των 132 ίππων, που σίγουρα είναι αρκετά υψηλή για μη turbo κινητήρα αυτού του κυβισμού. Η ροπή όμως δεν πείθει με τίποτα, αφού τα χαρτιά κάνουν λόγο για 152 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Κυρίως όμως δεν πείθει στην πράξη ειδικά στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές. Ψηλά κάτι γίνεται, όπως φαίνεται από το από σβέλτο 0-100 (7,8`` σύμφωνα με τις μετρήσεις μας), αλλά οι ρεπρίζ είναι άτονες σε σχέση με το εκρητικό Ford Fiesta ST, που έχει σχεδόν τη διπλάσια ροπή από τις 1.600 σ.α.λ. μόλις!

Πρέπει να να είσαι μια σχέση κάτω και να πιέζεις μεταξύ 5.000 – 7.000 σ.α.λ. για να αισθανθείς επιτάχυνση και κυρίως πρέπει να παίζεις συνεχώς το 6τάχυτο κιβώτιο. Δόξα τω θεώ ο επικός επιλογέας με τις μικρές διαδρομές, το απίθανο κούμπωμα και την μοναδική ακρίβεια δηλώνει «παρών» αποτελώντας ένα από τα high lights του ΜΧ5 και ένα σημείο αναφοράς γενικότερα. Ακόμα όμως και υπό πίεση η κατανάλωση είναι συγκρατημένη και δύσκολα ξεφεύγει πάνω από τα 8 λτ./100 χλμ..

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
vw