Pirelli (2009) Vs Michelin (2022): Πόσο εξελίχθηκαν τα νέα ελαστικά;
2 Φωτογραφίες »

Pirelli (2009) Vs Michelin (2022): Πόσο εξελίχθηκαν τα νέα ελαστικά;

45.042 Επισκέψεις στο άρθρο (10/10/2023)

- Wet B το Pirelli, αθόρυβη κύλιση το Michelin
- 5μ. καλύτερο φρενάρισμα στη βροχή το Primacy 4+
- 3 χλμ καλύτερο πέρασμα-κράτημα βρεγμένο: το Michelin
- Κράτημα στο στεγνό: Καλύτερο το Cinturato P7

Best-seller από το 2009 VS Touring ελαστικό του 2022 με δείκτη Wet A

Από το 2009 μέχρι και σήμερα, το Cinturato P7 αποτελεί ένα από τα best-seller ελαστικά της Pirelli. Καινοτόμο και επαναστατικό για την εποχή του το Cinturato P7, πώς τα πάει κόντρα σε ένα σύγχρονων τεχνολογιών ελαστικό, όπως το Michelin Primacy 4+; Αναφερόμαστε σε ένα touring ελαστικό, στην ίδια διάσταση (215/55 R17), με την κόντρα να αφορά την βελτίωση (;) των επιδόσεων σε στεγνό και βρεγμένο, σε φρενάρισμα και κράτημα (Elk Test).
 
Γιατί επιλέξαμε το Michelin και όχι τη νέα γενιά του Pirelli, P7C2; Γιατί θέλαμε να δούμε διαφορές ανάμεσα σε Wet A και Wet B ελαστικά. Συν τοις άλλοις, το Test Center του AutoΤρίτη προτιμά ελαστικά με Wet A και μόνο εφόσον δεν υπάρχει επιλογή προχωράμε στο παρακάτω level. Το P7 και ο αντικαταστάτης P7C2 έχουν αποκλειστικά δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο «Β», ενώ το Primacy 4+ όπως και τα περισσότερα του ανταγωνισμού Wet A.

Wet B & θορυβώδες το Pirelli, 2ο πιο ήσυχο στην κατηγορία το Michelin

Πριν μιλήσουμε για αποτελέσματα και οδική συμπεριφορά, θα μιλήσουμε για 2 στοιχεία που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον και αφορούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε ελαστικού. Δύο παράμετροι που δείχνουν και την βελτίωση που έχει προκύψει από το 2009 μέχρι και σήμερα. Δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο «Wet B» έχει το ελαστικό επιδόσεων (Performance) Pirelli Cinturato P7, την ώρα που στο αρχείο του AutoΤρίτη Test Center  συντριπτική πλειοψηφία των ελαστικών που έχουμε δοκιμάσει έχει «A» πρόσφυση στο βρεγμένο.
 
Την ίδια στιγμή, το Pirelli Cinturato P7 δεν έχει, σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή ήσυχη κύλιση (71 db), την ώρα που η Michelin ανακοινώνει 69 db για το δικό της ελαστικό (2ο πιο ήσυχο στην κατηγορία). Αρα ως πρώτη παρατήρηση σημειώνουμε το εξής: Οι δοκιμές εξέλιξης σε ειδικές πίστες και με σύγχρονες μεθόδους έχουν βελτιώσει την ποιότητα κύλισης των νέων ελαστικών. Γι αυτό και το Primacy 4+ καταφέρνει να παράγει 20% λιγότερη φασαρία κατά την κύλισή του.
 
Αρκετά με τη θεωρία, περνάμε και στην πράξη, στις ευρωπαϊκών προδιαγραφών εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy. Τι αποτελέσματα έδωσε στο στεγνό και το βρεγμένο ένα ελαστικό επιδόσεων του 2009 (Pirelli Cinturato P7) και πώς τα πήγε στις ίδιες δοκιμασίες ένα touring μοντέλο του 2022 (Michelin Primacy 4+);

5 μέτρα χειρότερο wet φρενάρισμα το Pirelli, 3 χλμ. πιο γρήγορο κράτημα το Michelin

Ξεκινάμε με τις επιδόσεις των δύο ελαστικών σε βρεγμένη πίστα. Σε αυτές τις δοκιμασίες το Michelin ήταν πολύ πιο αποδοτικό, σε αποτελέσματα και γενική αίσθηση (τελική βαθμολογία 75-52%). Πολύ μεγάλη απόκλιση καταγράψαμε στο φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα. Στη συγκεκριμένη δοκιμασία το ελαστικό της Michelin «κοκκάλωσε» το αυτοκίνητο αναφοράς μετά από 29,1 μέτρα, επίδοση που είναι 2η κορυφαία στο αρχείο του AutoΤρίτη Test Center. Απόσταση ακινητοποίησης 34,2 μέτρων χρειάστηκε το Pirelli Cinturato P7, είχε δηλαδή 5,1 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο οδόστρωμα, με υπερλειτουργία του ABS.
 
Σημαντικό προβάδισμα είχε το Primacy 4+ και στο κράτημα (Elk Test). Για την εποχή του το Pirelli Cinturato P7 λάνσαρε ξεχωριστές τεχνολογίες και ειδική σχεδίαση πέλματος (τέσσερις φαρδιές, διαμήκεις αυλακώσεις και ένας ενισχυμένος εξωτερικός ώμος) για να απομακρύνεται μεγαλύτερη ποσότητα νερού. Επί του πεδίου, έδειξε να δυσκολεύεται, σημειώνοντας επίδοση 64,6 χλμ./ώρα στην αποφυγή κινδύνου. Νούμερο εκτός των ορίων αξιολόγησής μας, όπως και το αντίστοιχο στο φρενάρισμα.
 
Τεχνολογίες αιχμής, πιο προσαρμοσμένες στις σύγχρονες απαιτήσεις έχει (εκ του αποτελέσματος) το MichelinPrimacy 4+. Μέσω της τεχνολογίας «Michelin EverGrip» το ελαστικό διαθέτει δύο στρώματα γόμας που συνεργάζονται μεταξύ τους για καλύτερη πρόσφυση. Αυτό διαπιστώσαμε κι εμείς και τα όργανά μας (67,4 χλμ./ώρα), ταχύτητα που συγκαταλέγεται στις 3 κορυφαίες των μετρήσεών μας, με το αυτοκίνητο αναφοράς (Ford Puma) να παρουσιάζει προοδευτική και ελεγχόμενη αντίδραση ακόμη και πάνω από το όριό του.


Πωλούνται ταυτόχρονα και τα 2. Δοκιμάζουμε τα Pirelli (2009) και Μichelin (2022).
2 Φωτογραφίες »

Πωλούνται ταυτόχρονα και τα 2. Δοκιμάζουμε τα Pirelli (2009) και Μichelin (2022).

Ισορροπία στην αξιολόγηση στο στεγνό: 62-62 το σκορ

Μία ή άλλη ήταν η συνδυαστική αποτελεσματικότητα των δύο ελαστικών στο στεγνό οδόστρωμα, καθώς και τα δύο κατέγραψαν τελική βαθμολογία 62%. Καλύτερο στο φρενάρισμα ήταν το Michelin Primacy 4+ που ακινητοποιήθηκε πλήρως στα 25,8 μέτρα και στον μέσο όρο του ανταγωνισμού. Ένα (1) μέτρο χειρότερο φρενάρισμα είχε το Pirelli Cinturato P7 (26,8 μέτρα), εκτός των ορίων αξιολόγησης του AutoΤρίτη TestCenter.
 
Εκεί που το Pirelli Cinturato P7 εξακολουθεί να «κινείται» σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις είναι στην αποφυγή κινδύνου (Elk Test) στο στεγνό. Αξιοποιώντας, φυσικά, και την «performance προέλευσή» του. Είθισται τα ελαστικά επιδόσεων να εστιάζουν στην καλύτερη οδική συμπεριφορά σε στεγνό οδόστρωμα. Και τα 77,9 χλμ./ώρα είναι μία αξιοπρεπής επίδοση, στο μέσο όρο του ανταγωνισμού της κατηγορίας του. Και σίγουρα καλύτερη από τα «κόκκινα» 76,8 χλμ./ώρα του το Michelin Primacy 4+. Που μπορεί να έμοιαζε ικανό να περάσει πάνω από τα 77 χλμ./ώρα, αλλά στο δρόμο άνοιγε προοδευτικά η τροχιά του αυτοκινήτου αναφοράς, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνει την διαδικασία χωρίς να ρίξει κάποιον κώνο.

120+ ευρώ φθηνότερο το Pirelli - Η γνώμη μας

Καλύτερες επιδόσεις σε 3 από τις 4 δοκιμασίες μας σημείωσε το Michelin Primacy 4+ σε σύγκριση με το Pirelli Cinturato P7. Με τα αποτελέσματά του στο βρεγμένο οδόστρωμα να είναι πολύ καλύτερα (και εκ των κορυφαίων συνολικά) επιβεβαιώνονται δύο πράγματα:

  • Υπάρχει μεγάλη διαφορά σε Wet B και Wet A ελαστικό
  • Η βελτίωση της τεχνολογίας φαίνεται πρώτα και κύρια στην οδήγηση στο βρεγμένο
Αν συμπεριλάβουμε στην εξίσωση και την πολύ καλύτερη (θεωρητική) ποιότητα κύλισης του Michelin Primacy 4+ τότε αντιλαμβανόμαστε και την σημαντική διαφορά στο κόστος τους. Τιμή 640 ευρώ ανά 4άδα έχει το Michelin Primacy 4+ (άνευ τοποθέτησης) με το γαλλικό ελαστικό να είναι το ακριβότερο της κατηγορίας του. Τιμή 516 ευρώ έχει η αντίστοιχη 4άδα από τα Pirelli Cinturato 7. Μιλάμε για μία απόκλιση κόστους 120 ευρώ σε κάθε αλλαγή ελαστικών. Αλλά και για ένα ελαστικό του 2009 απέναντι σε ένα του 2022, με όσες τεχνολογίες και βελτιώσεις έχουν προκύψει τα τελευταία 13 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.

Συνέχεια του άρθρου >>>
FORD E-TRANSIT
fiat