• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
4 φωτογραφίες »

Ο turbo 1.000άρης κινητήρας των 100 ίππων εξασφαλίζει σπορ οδική συμπεριφορά σε N-Line i10.

Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & συμπέρασμα

42.630 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2021

Κινητήρας-Επιδόσεις-Στον δρόμο
Και φτάσαμε στο «ζουμί» της κουβέντας μας. Ποιον κινητήρα i10 επιλέγω και πώς συμπεριφέρεται καθένας εξ αυτών στον δρόμο; Πρώτα από όλα, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι δεν διατίθεται σε diesel εκδόσεις. Συνολικά λανσάρονται τρεις παραλλαγές βενζινοκινητήρα στο Hyundai i10, ο 1.000άρης με 67 άλογα, ο 1.200άρης με 84 άλογα και ο turbo 1,2 λίτρων της N Line με 100 άλογα ισχύ για κορυφαίες επιδόσεις. Επίσης, τα μοντέλα συνδυάζονται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή AMT πεντατάχυτο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο.

Ξεκινώντας με την βασική έκδοση κινητήρα των 67 αλόγων, ο 1.000άρης διατίθεται στις πρώτες τέσσερις εξοπλιστικές σειρές. Αποδίδει 96 Nm ροπής. Έχει ως στάνταρ το σύστημα Idle Stop & Go (ISG) που απενεργοποιεί την λειτουργία του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται σε κίνηση. Το μοτέρ είναι αρκετά «ζωντάνο» και εξίσου αποτελεσματικό όταν πιέζεται. Βελτίωση σε ρεπρίζ επιδόσεις, αλλά και αυξημένη κατανάλωση (7 λίτρα έναντι 5,2 ανά 100 χιλιόμετρα) εντοπίζουμε στο μοντέλο με το AMT.

Ο δεύτερος κινητήρας στην γκάμα του Hyundai i10 είναι ο 4κύλινδρος 1,2 λίτρων. Και αυτός έχει σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων και ISG ως στάνταρ. Ίδιο είναι και το πακέτο επιλογών όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων. Προσφέρει 84 ίππους και σχεδόν 118 Nm. Σε επίπεδο κατανάλωσης, χειροκίνητη και αυτοματοποιημένη έκδοση είναι πολύ κοντά σε τιμές (7,2 και 7 λτ.), οπότε αν θελήσετε βελτιωμένες αποδόσεις, πιθανώς η μικρή διαφορά κατανάλωσης να γέρνει προς το AMT.

Κλείνοντας, ας αναφερθούμε στην τρίτη έκδοση κινητήρα των υψηλών ταχυτήτων και της σπορ οδήγησης, αίσθηση που προσφέρει ο turbo Kappa 1,0λτ. T-GDi 100 «ίππων». Προσφέρει μέγιστη ροπή 172 Nm και συνδυάζεται αποκλειστικά με το μηχανικό 5-τάχυτο κιβώτιο του i10. Έχει τσιμπημένη κατανάλωση (7,5 λτ.), απόλυτα λογικό για μοντέλο με σπορ επιδόσεις (λιγότερο από 10δλ. σε 0-100).

Ευκινησία μέσα στην πόλη, σπορτίφ ύφος για τον 100άρη
Η παρουσία του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου θα μπερδέψει, ελαφρώς, τον οδηγό στην αρχή κατά το ανέβασμα των ταχυτήτων. Σταδιακά, η αδράνεια που νιώθει φεύγει και συνηθίζει το νέο κιβώτιο. Πιο άνετη είναι η προσαρμογή σε χειροκίνητη έκδοση. Το ελαφρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου κινείται απροβλημάτιστα και σχετικά «ήσυχα». 
Και οι τρεις παραλλαγές κινητήρα εστιάζουν στην άνεση και την ασφάλεια. Είναι ευκολοδήγητο και κλασικό city car για αστικές μετακινήσεις, με τον 100άρη κινητήρα να προσφέρεται και για εκτός πόλης αποδράσεις. 

Συμπέρασμα
Το Hyundai i10 είναι mini αυτοκίνητο πόλης που προσφέρει ευελιξία, top ευρυχωρία και νεανικό design. Με αρχικό κόστος τις 11.490 ευρώ, πρόκειται για μία ολοκληρωμένη και κορυφαία πρόταση στην κατηγορία του. Ακόμη και η N-Line έκδοση που κοστίζει περισσότερο (14.890 ευρώ με τους 84 ίππους και 15.590 με τον turbo των 100 ίππων) ξεχωρίζει για τη σπορ εμφάνιση και τις υψηλές επιδόσεις. Σημαντικό πλεονέκτημα, η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων την οποία και προσφέρει η Hyundai. 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)