Ποιο μικρά GTi φέρνουν Lancia & Abarth για τον όμιλο Stellantis;

4.119 Επισκέψεις στο άρθρο (28/3/2024)
Ποιο μικρά GTi φέρνουν Lancia & Abarth για τον όμιλο Stellantis;

- Δεκάδες μοντέλα του ομίλου με βενζίνη, diesel, υβριδικά & ηλεκτρικά έχουν κοινή πλατφόρμα
- Όλον αυτόν τον καιρό δεν είχαμε γρήγορη έκδοση. Αυτό πλέον αλλάζει
- Abarth 600e και Lancia Ypsilon HF ξεκινάνε την κούρσα των ηλεκτρικών GTI
- Μπορεί να δούμε Corsa OPC, 208 GTI ή και Jeep Avenger R/T στο μέλλον

Δεκάδες μοντέλα του ομίλου με βενζίνη, diesel, υβριδικά & ηλεκτρικά έχουν κοινή πλατφόρμα

Σκέψου πόσα σηματάκια χωράνε στον ίδιο όμιλο; Και δε μιλάμε καν για τις μάρκες, αλλά για τα σηματάκια που η κάθε μάρκα έχει χρησιμοποιήσει στις γρήγορες εκδόσεις της. Η Stellantis μπορεί να αναβιώσει ανά πάσα στιγμή όποιο από αυτά τα σηματάκια θέλει, όμως ξεκίνησε με την Abarth, και τώρα με τη Lancia HF. Γιατί;
 
Μιλάμε ίσως για την πιο πολυπληθή πλατφόρμα σε παραγωγή αυτή τη στιγμή. Με συμβατικές, υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις, η CMP και η ηλεκτρική της έκδοση e-CMP βρίσκεται κάτω από μοντέλα των Peugeot, Opel, Citroen, Jeep, DS, Fiat, Abarth και Lancia, χώρια τα μοντέλα της Dongfeng για την κινεζική αγορά. Μιλάμε για μικρά και μικρά SUV, όπως το Peugeot 2008 και το ολοκαίνουργιο Jeep Avenger, ή το Opel Corsa και την ολοκαίνουργια Lancia Ypsilon.

Όλον αυτόν τον καιρό δεν είχαμε γρήγορη έκδοση. Αυτό πλέον αλλάζει

Βάλε τώρα από όλες αυτές τις μάρκες πόσα σήματα που παραπέμπουν στις γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων αυτών υπάρχουν. Η Peugeot θα μπορούσε να έχει ήδη ένα 208 GTI, η Opel ένα OPC, η Citroen ένα VTS και πάει λέγοντας. Όμως η Stellantis δεν έχει δείξει καμία διάθεση να κάνει χρήση αυτών των σημάτων, ή να λανσάρει κάποια γρήγορη έκδοση πάνω στην ηλεκτρική πλατφόρμα e-CMP. Τουλάχιστον μέχρι τώρα. Γιατί με το λανσάρισμα της Lancia, ο όμιλος έχει όχι ένα αλλά δύο γρήγορα μοντέλα.

Abarth 600e και Lancia Ypsilon HF ξεκινάνε την κούρσα των ηλεκτρικών GTI

Πρώτη η Abarth φέρνει το Fiat 600e στη γκάμα της. Το μικρό SUV χαμηλώνει, αποκτά μοτέρ 240 ίππων, και θα είναι το δεύτερο ηλεκτρικό σούπερ σπορ μοντέλο της μάρκας. Η εξειδίκευση της μάρκας στις γρήγορες εκδόσεις κάνει το λανσάρισμα του Abarth 600e μάλλον αναμενόμενο. Αυτό που δεν περιμέναμε είναι η γρήγορη Lancia. H νέα Ypsilon, το πρώτο μοντέλο της Lancia εδώ και πολλά χρόνια, δεν άργησε να αποκτήσει και την γρήγορη έκδοσή του, HF. Τα μηχανικά μέρη θα είναι κοινά με αυτά του Abarth, αν και η Ypsilon είναι μικρότερη, αφού ανήκει στην B και όχι B-SUV κατηγορία.

Μπορεί να δούμε Corsa OPC, 208 GTI ή και Jeep Avenger R/T στο μέλλον

Η Lancia φυσικά θέλει να κάνει τον περισσότερο ντόρο, να ξυπνήσει τα περισσότερα συναισθήματα, να δημιουργήσει την πιο έντονη νοσταλγία. Ο επικεφαλής της μάρκας στο επαναλανσάρισμα του σήματος HF ήδη μιλάει για ράλι και αγώνες, και η παραφιλολογία καλπάζει. Όμως αυτή είναι μόλις η αρχή. Ο όμιλος μπορεί ανά πάσα στιγμή να ενεργοποιήσει όποιο άλλο σήμα θέλει και να κάνει τα μικρά GTI οικογενειακή υπόθεση. OPC, GTI, VTS, GT Turbo, ακόμη και την Road & Truck, R/T έκδοση του Avenger μπορεί να αναβιώσει, και δεν υπάρχει τίποτα που να τη σταματάει.

Εσύ ποιό μοντέλο θες να δεις σε γρήγορη έκδοση; Και τελικά το ότι είναι ηλεκτρικά πόση σημασία έχει; Αν μιλάμε για μικρά GTI, με όλα τους τα αναγνωριστικά, όνομα, σήματα, σχεδίαση, επιδόσεις, μήπως να αφήσουμε πίσω τα «κολλήματα» και να δούμε την κατηγορία γι` αυτό που είναι; Μικρά και γρήγορα; Τι λες;

LINGLONG STOXOS TOP 5
test center