
Ποιο χαρακτηριστικό ενεργητικής ασφάλειας μετράει περισσότερο στους ελληνικούς δρόμους;
Ποιο χαρακτηριστικό ενεργητικής ασφάλειας μετράει περισσότερο στους ελληνικούς δρόμους;
4.359 Επισκέψεις στο άρθρο (8/4/2014)
Καλή η παθητική ασφάλεια αλλά καλύτερα να αποφύγουμε να τη δούμε στην πράξη. Γι αυτό το σκοπό τα αυτοκίνητα φέρουν ένα σωρό συστήματα που λειτουργούν ώστε να αποφύγουν ένα ατύχημα. Ποια είναι όμως αυτά που μετράνε περισσότερο στις ιδιαιτερότητες της Ελλάδας;
autotriti team
Τι μπορούν να κάνουν τα αυτοκίνητα απέναντι σε αυτό το πρόβλημα; Τον πρώτο λόγο έχουν τα ελαστικά. Όσο πιο καινούργια και με φρέσκια γόμμα γίνεται. Μετά είναι η ανάρτηση, να μπορεί να κρατάει τον τροχό πάντα σε επαφή με το οδόστρωμα, ακόμη και όταν υπάρχουν ανωμαλίες, ή στο φρενάρισμα και την επιτάχυνση. Κατόπιν είναι τα φρένα με το ΑΒS ώστε να φρενάρεις σύντομα και χωρίς να χάνεις την κατευθυντικότητα. Και τέλος ένα σύστημα ESP που βοηθάει στις αλλαγές πορείας, είναι απολύτως απαραίτητο.
Οι δρόμοι όμως της Ελλάδας δεν είναι μόνο ολισθηροί. Είναι και γεμάτοι στροφές. Γεμάτοι ανηφόρες και κατηφόρες, ενώ είναι συνήθως και πολύ στενοί. Σε αυτή την ιδιαιτερότητα τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο;Ροπή (και όχι ισχύ) για σύντομο προσπέρασμα, λένε οι περισσότεροι, εννοώντας ίσως ότι το σύστημα ESP θα είναι παρόν ώστε να ελέγχει τις αλλαγές πορείας, συχνά απότομες και απρόβλεπτες.
Από κει και πέρα δυνατά φώτα, καθότι οι ελληνικοί δρόμοι είναι και σκοτεινοί τη νύχτα, ιδανικά τεχνολογίας Ξένου ώστε να φέγγουν μακριά και να δείχνουν τα επόμενα εμπόδια. Χωρίς όμως να τυφλώνουν τον απέναντι γιατί τεχνολογία που να προστατεύει από αυτό ακόμη δεν υπάρχει.
Εσείς ποια στοιχεία θεωρείτε απαραίτητα για ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους; Που δίνετε περισσότερο το βάρος σας και τι κοιτάτε πιο πολύ σε ένα αυτοκίνητο; Τι λέτε;
λαστιχα πολυ δυνατα φρενα αναρτηση ,κοφτερο τιμονι.αυτα τα τρια ειναι τα ποιο χρησιμα.τωρα αν ο αλλος ειναι στραβαδι και ηλεκτρονικα να βαλεις δεν θα κανουν και πολλα πραγματα.Και φυσικα οχι μαγκιες.κριμα να σκοτωθεις με αυτοκινητο.
Το τρίπτυχο είναι ελαστικά, φρένα, αναρτήσεις και τα παρεμφερή τους, γιατί έβλεπα και βλέπω, άντε τώρα φταίν τα οικονομικά μας, αλλά και στις καλές εποχές, αρκετοί αλλάζαν μόνον αναρτήσεις και όχι για παράδειγμα τις βάσεις τους, τα top mount, και πολλά άλλα.Όλα τα αλλάζουμε για να πετύχουμε 100% ευθυγράμμιση, αλλιώς ποτέ δεν φτάνει στο 100%, και ποτέ δεν έχουμε ένα όσο γίνεται ασφαλές όχημα, σε μία δύσκολη κατάσταση.
Από εκεί και πέρα και αναλόγως των οικονομικών μας η ιπποδύναμη και η ροπή είναι επιθυμητές για την ενεργητική ασφάλεια πάντα.Το να έχει καλή αεροδυναμική, σωστό ζύγισμα, άριστα φρένα, κοφτερό τιμόνι, κ.τ.λ.
Επίσης εαν μπορούμε οικονομικά σώφρον είναι αντί να ανεβάσουμε την ιπποδύναμη του οχήματος μας πρώτα και για παράδειγμα να δώσουμε 5000 ευρώ, να τα δώσουμε πρωτίστως για ελαστικά, φρένα, αναρτήσεις και τα παρεμφερή τους και μετά για όλα τα υπόλοιπα.Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΟΛΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ.
Καλή ανάσταση να έχουμε, είναι αυτό που πολλοί δεν μπορούν να πιστέψουν, με ασφαλή χιλιόμετρα.
Θα συμφωνήσω με το περιοδικό ότι κατά σειρά είναι: λάστιχα, ABS, ESP και καλά φώτα (η γυαλισμένη σκούρα άσφαλτος όταν βραχεί δεν φωτίζεται με τίποτα). Χρήσιμο θα ήταν και το σύστημα που ανάβει τον εσωτερικό προβολέα στις στροφές. Και μια συμβουλή για όσους δίνουν λεφτά για αλουμινένιες ζάντες. Προτιμήστε να δώσετε τα λεφτά αυτά για μια επιπλέον αλλαγή λάστιχων. Θα πιάσουν περισσότερο τόπο.
Ο καλύτερος συνδυασμός ενεργητικής ασφάλειας είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερη ροπή, σε συνδυασμό με τετρακίνηση, αλλά και οδηγό που να μη φοβάται να πατάει το γκάζι, π.χ. σε ένα προσπέρασμα, ώστε να το πραγματοποιήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται, για να μην μένει εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα, για πολύ χρόνο. Σε περίπτωση που η διαθέσιμη ροπή για τη συγκεκριμένη σχέση μετάδοσης, που έχουμε είναι μικρή, π.χ. έχουμε 5η κατεβάζουμε ταχύτητα, σε 4η, ή ακόμα και 3η, όπου έχουμε περισσότερη ροπή. Εννοείται ότι το αυτοκίνητο και όλα τα συστήματα του, θα πρέπει να λειτουργούν άψογα, σε κάθε περίπτωση. Αυτό σημαίνει άριστη συντήρηση, άσχετα αν είναι παλιό ή καινούριο.