• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσα άλογα είναι το αυτοκίνητό σου μετά από 10-20 χρόνια και μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα;

Πόσα άλογα έχουν μείνει στο αμάξι σου σήμερα;

Διαβάστηκε από 8146 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/6/2018

Έστω ότι το αμάξι σου είχε το 2000 που το πήρες 140 άλογα. Πιστεύεις ότι έχει τα ίδια και σήμερα;

 
Νομίζετε πως επειδή το αυτοκίνητό σας κάποτε είχε 180-200 άλογα, πως τα έχει και σήμερα; Νομίζετε πως οι κινητήρες όσο γερνάνε απλά χάνουν σε αξιοπιστία; Μήπως έχουν χάσει και σε ιπποδύναμη; Πόση;

Πόσα άλογα έχει ένα αυτοκίνητο; Αυτή την ερώτηση πρέπει να τη ρωτάμε πάντοτε σε συνάρτηση με την ηλικία του αυτοκινήτου. Βγαίνει ο άλλος και βάζει αγγελία αμάξι του 1998 και λέει πως έχει 140 άλογα. Είχε 140 άλογα το 1998. Σήμερα έχει όσα του έχουν μείνει.

Στα είκοσι χρόνια που έχουν περάσει από το 1998, μία BMW 318is με 140 άλογα έχει διανύσει κατά μέσο όρο 15.000 χλμ το χρόνο επί 20 χρόνια ίσον 300.000 χλμ. Πρώτον, αν την βρείτε με λιγότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ, κάποιος τα έχει γυρίσει. Δεύτερον αν την βρείτε με τα κανονικά της χιλιόμετρα, τότε δεν έχει πια 140 άλογα. Διαλέξτε ποια εκδοχή σας αρέσει, αλλά και τα δύο δεν γίνεται.

Αν και δεν υπάρχει μελέτη σε ικανά νούμερα ώστε να μπορέσουμε να πούμε πόσα άλογα χάνει ένας κινητήρας ανά έτος (ή ανά 10.000 χιλόμετρο, ή άλλο μέτρο χρήσης), υπάρχουν εκατοντάδες μετρήσεις από ερασιτέχνες που απαντούν την ερώτηση ικανοποιητικά. Για παράδειγμα, μία BMW 325 του 1990 με 171 ίππους (το 1990) και κανονική χρήση (δηλαδή κοντά μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα) σήμερα έχει μείνει με μόνο 100 άλογα.

Η 318is που λέγαμε παραπάνω, επίσης έχει μετρηθεί από τον ιδιοκτήτη της και βρέθηκε με 100 άλογα. Φυσικά δεν είναι μόνο οι BMW που χάνουν την ισχύ τους με τη χρήση. Απλά οι ιδιοκτήτες τους είναι μάλλον πιο απαιτητικοί και το «ψυλλιάζονται» πιο γρήγορα από τους άλλους.

Στα εκατοντάδες παραδείγματα που θα βρει κανείς στο διαδίκτυο η απογοήτευση είναι μεγάλη. Τα τούρμπο μοτέρ, μάλιστα, φαίνεται να χάνουν μεγαλύτερα ποσοστά με μικρότερη χρήση. Χρήστες έχουν μετρήσει Audi A3 1,8 TSI περιόδου 2004-2008, με αποδόσεις κοντά στα 120 άλογα (από 180).  Η αιτία που το τούρμπο «χάνει» είναι γιατί εκτός από τις φθορές που οδηγούν σε απώλεια συμπίεσης και αυξημένες τριβές, υπάρχουν και οι ζημιές που «ξεχνιούνται» και οδηγούν σε μειωμένη απόδοση της τουρμπίνας και συνολικά των «υδραυλικών» εισαγωγής/εξαγωγής.

Εσάς λοιπόν το δικό σας καμάρι, πόσα άλογα βγάζει; Το μετρήσατε; Το ψάξατε; Ή θέλετε να πιστεύετε πως το δικό σας αυτοκίνητο είναι η εξαίρεση στον κανόνα και δεν έχει χάσει ούτε άλογο επειδή το φροντίσατε; Τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Γιώργος

    Ως γνωστόν ο χρόνος φθίρει τα πάντα,ανθρώπους και μηχανήματα.Ενδιαφέρον άρθρο και σε βάζει σε σκέψεις....

      6
  • Γιωργος_Ι

    Δεν είναι ακριβώς έτσι. Κατ'αρχήν, σαν παράδειγμα, τα 140 ΗΡ, που έχει αρχικά, ειναι στον κινητήρα, και μάλιστα θεωρητικά, χωρίς εξαρτήματα, και όχι στον τροχό. Οι μετρήσεις που γίνονται μετά, είναι στον τροχό. Μετά, η φθορά, διαφοροποιείται από κινητήρα σε κινητήρα, οπότε, τα κριτήρια δεν είναι ίδια σε κινητήρες έστω των αυτών χρονικών περιόδων και συνόλου χιλιομέτρων. Βάλτε και τις διαφορές καυσίμου και ρυθμίσεων, και καταλήγουμε ότι ο κάθε κινητήρας έχει την δική του απόδοση, πράγμα τελείως φυσιολογικό και αποδεκτό Και δεν είναι δεδομένα τα 15.000 χιλ τον χρόνο. Μία μεθόδευση χοντρικού υπολογισμού είναι. Και την χρησιμοποιούν οι "μεταχειρισμένοι" επακριβώς. Το δικό μου, του 98, που έχει 145 χιλιάδες, έχει γυρισμένο κοντέρ. ? Και να θυμόμαστε πάντα ότι ενας ποιοτικός κινητήρας, με σωστή χρήση και συντήρηση, διαρκεί πολύ. Δεν ανεβάζουμε υπερβολικές στροφές, αλλάζουμε λάδια / φίλτρα στην ώρα τους, καθαρίζουμε τα ψυγεία από χώματα και έντομα για να ψύχεται σωστά, και όλα θα πηγαίνουν καλά.

      3
  • Kostafunk

    To οτι χανουν αλογα μαλλον χανουν !! Αλλα εγω ειχα ενα Honda Crx 125ps του 1992 επιανε μεχρη τα 100.000 χιλιομετρα 210 χιλ μετα εβαλα μεγαλυτερα λαστιχα εχασε σε επιταχυνση αλλα τα χιλιομετρα τα εβγαζε παλι πιο αργα φυσικα !! και μετα ηρθε το θαυμα εβαλα μια φιλτροχοανη και τα τετρακιδα μπουζι της Βosch και το car αρχισε να πεταει :) 220 τελικη στο πι και φι !!τα επιανε ακομα πριν το πουλησω το 2014 με 297.000 χιλιομετρα και κανα λιτρο λαδι ετσι για φρεσκαδουρα :) νομιζω αμα εχανε 20 αλογα ας πουμε δεν θα επιανε ουτε καν τα 180 ?? αυτο πηγαινε μεχρη τα 219-220 χιλιομετρα !! τωρα εχω Celica ts με Injen αλλα δεν την τρεχω οπως το honda ηρεμησα λιγο :) Αχ αυτα τα αλογα !!!

      1
  • loukia

    ...με επισκευές, κ.τ.λ. έχεις... σχεδόν τα ίδια άλογα... αλλού είναι το θέμα... μπορείς; Θέλεις να συντηρήσεις το όχημα σου; Άλλοι δεν έχουν... τα χρήματα, άλλοι είναι μπατιρογυφταρμάδες... ΜΗΝ ΛΕΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ!!!

     

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός