ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πως γίνεται ένα 5στερο του 2005, 12 χρόνια μετά να παίρνει 0 αστέρια;

Πόσα αστέρια θα έπαιρνε το αμάξι σου σήμερα;

15.396 Επισκέψεις στο άρθρο (18/10/2018)

Πως γίνεται το 5στερο αυτοκίνητο που αγόρασες πριν 10+ χρόνια, σήμερα να παίρνει 0; Δείτε κατά πόσο βελτιώθηκε η παθητική ασφάλεια τα τελευταία χρόνια.

autotriti team

Ψώνισες το αμάξι σου πεντάστερο. Είναι όμως η έκδοση που πήρες εσύ πραγματικά πεντάστερη; Και μερικά χρόνια αργότερα, είναι το αυτοκίνητό σου ακόμη ασφαλές με τα σημερινά κριτήρια; Μήπως και στο θέμα της ασφάλειας υπάρχουν παρερμηνείες;
 
Πως γίνεται ένα αυτοκίνητο που κερδίζει πέντε αστέρια μία χρονιά να καταφέρνει να πιάσει τον πάτο της βαθμολογίας μια άλλη; Το παράδειγμα είναι αληθινό, αφού το Fiat Punto, που ξεκίνησε ως το πρώτο πεντάστερο μίνι το 2005 ως Grande Punto, κατάφερε να βρεθεί στον πάτο της βαθμολογίας στην νέα δοκιμή του 12 χρόνια μετά, με μηδέν αστέρια.
 
Δυστυχώς το Punto δεν θα είναι το μόνο αυτοκίνητο που του συμβαίνει αυτό. Το πιθανότερο είναι πως όλα τα αυτοκίνητα της περασμένης δεκαετίας σήμερα θα “έπιαναν” μηδέν αστέρια στη δοκιμή EuroNCAP.
 
Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι η δοκιμή έχει αλλάξει και έχει γίνει πολύ πιο απαιτητική. Κάτι που πριν 10 χρόνια θεωρούνταν αρκετό για καλή βαθμολογία, δεν είναι πλέον ικανό για να πετύχει το ίδιο σκορ σήμερα. Και όπως δηλώνουν οι ιθύνοντες του EuroNCAP, μαζί με τη δοκιμή, εξελίσσονται και τα αυτοκίνητα, αφού η συνεχόμενη αύξηση των απαιτήσεων έχει αναγκάσει τους κατασκευαστές να κάνουν άλματα στην παθητική ασφάλεια από γενιά σε γενιά μοντέλων.
 
Οι αλλαγές έχουν να κάνουν κυρίως με τη χρήση των υλικών αλλά και τα υλικά αυτά καθεαυτά. Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι σημαντικά πιο άκαμπτα από ότι ήταν 10 χρόνια πριν, ενώ πλέον οι κατασκευαστές καταλαβαίνουν όλο και καλύτερα πως οι ζώνες παραμόρφωσης μπορούν να αυξήσουν ακόμη περισσότερο το χρόνο ακινητοποιήσης, μειώνοντας την επιβράδυνση και άρα τις δυνάμεις που ασκούνται στους επιβάτες.
 
Το σημαντικότερο όμως είναι πως πλέον οι κατασκευαστές, κατόπιν και απαίτησης του συστήματος μέτρησης του EuroNCAP, διαθέτουν στα μοντέλα τους μια σειρά συστημάτων που προλαμβάνουν τις συγκρούσεις. Αυτά τα συστήματα έχουν ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα καθότι η καλύτερη παθητική ασφάλεια είναι να μην υπάρξει σύγκρουση καθόλου.
 
Με δεδομένη την εκστρατεία του EuroNCAP για Μηδέν νεκρούς στο δρόμο, οι απαιτήσεις για τέτοια ηλεκτρονικά συστήματα θα αυξάνονται συνεχώς, και έτσι τα παλιότερα αυτοκίνητα δεν θα έχουν καμία ελπίδα να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις.
 
Το Punto, για παράδειγμα, δεν είναι ότι απέτυχε τόσο στα αποτελέσματα της προστασίας των επιβατών, όσο ότι έπιασε πάτο γιατί δεν έχει κανέναν τρόπο να αποφύγει μία σύγκρουση. Κάτι που συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα της περασμένης δεκαετίας.
 
Τι λες λοιπόν. Εμπιστεύεσαι ακόμη το κάποτε πεντάστερο αυτοκίνητό σου; Ή μήπως είναι ώρα δούμε τι αποκαλούμε παθητική ασφάλεια σήμερα, όχι πριν δέκα χρόνια;

4green
NISSAN