• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο μέχρι στιγμής τραγικός απολογισμός του πολύνεκρου δυστυχήματος στην Εγνατία Οδό είναι 5 νεκροί και 32 τραυματίες, με πολλούς από αυτούς να είναι σε σοβαρή κατάσταση.

Πόσοι ακόμα άνθρωποι πρέπει να χάσουν τη ζωή τους από την εγκληματική αδιαφορία της Πολιτείας;

Στο συγκεκριμένο τμήμα της Εγνατίας Οδού, η κλίση του οδοστρώματος είναι αρκετά μεγάλη, γεγονός που αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης σε περίπτωση φρεναρίσματος «πανικού».

Η άδεια κλεισίματος ενός δρόμου να περιγράφει ακριβώς τι μέτρα πρέπει να παρθούν, η Τροχαία να είναι παρούσα και η αμέλεια του όποιου υπεύθυνου να είναι κακούργημα.

Πόσοι ακόμα πρέπει να σκοτωθούν στην Εγνατία κε Υπουργέ;

Διαβάστηκε από 11752 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/10/2014

Τι πρέπει να γίνει άμεσα για να σταματήσουν τα πολύνεκρα δυστυχήματα; Ενώ η λύση είναι απλή, το ερώτημα είναι γιατί δεν εφαρμόζεται; Ας δούμε τι οδήγησε στην πολύνεκρη καραμπόλα της Κυριακής.

 
Κύριε Υπουργέ,

Τα ΙΧ περνάνε ΚΤΕΟ και προβλέπεται μεγάλο πρόστιμο σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους. Με τα φορτηγά τι γίνεται, που ο κίνδυνος από ένα κακό όχημα είναι 1.000 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τα ΙΧ; Το τραγικό φορτηγό λέγεται ότι ήταν 35 χρόνων και –κατά δήλωση του οδηγού του- δεν είχε φρένα. Πώς, λοιπόν, πέρασε ένα τέτοιο επαγγελματικό όχημα από τα σύνορα; Από τι ελέγχους έπρεπε να είχε περάσει το εν λόγω φορτηγό; Από αμέλεια πέρασε ή κάποιοι πήρανε το «κατιτίς» τους;

Για τα φορτηγά, δεν αρκεί να είναι πρόστιμο η ποινή. Απαιτείται να είναι
κακούργημα και όχι για τον οδηγό (που είναι συνήθως μεροκαματιάρης), αλλά για τον ιδιοκτήτη του φορτηγού και –κυρίως- για τους υπεύθυνους φορείς που το άφησαν να περάσει από τα σύνορα αν πρόκειται τελικά για ξένο όχημα ή να κυκλοφορεί στους δρόμους αν πρόκειται για ελληνικό. Για να αποφευχθεί το κακό πριν γίνει, το αυτοκίνητο πρέπει να ακινητοποιείται, να αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας του και να οδηγείται για άμεση επισκευή.

Τι προειδοποίηση είχε ο δρόμος και τι έπρεπε να έχει;
Λέγεται ότι υπήρχε μια προειδοποίηση 7 χλμ. πριν, ότι «σε 7 χλμ. γίνονται έργα», ενώ είχαν τοποθετηθεί δύο άνθρωποι με σημαίες στο σημείο που ήταν η ουρά των σταματημένων οχημάτων. Το θέμα είναι ότι ακριβώς πριν, υπήρχε στροφή και όποιος ερχόταν δεν έβλεπε την ουρά. Αρα, η όποια προειδοποίηση (δύο άνθρωποι που κουνάνε σημαιάκια, δεν είναι αρκετή προειδοποίηση) έπρεπε να υπάρχει πριν την στροφή. Τα πράγματα θα ήταν τότε διαφορετικά και δεν θα μιλάγαμε (μέχρι στιγμής) για 5 νεκρούς και 32 τραυματίες.

Πόσα μέτρα θέλει για να ακινητοποιηθεί ένα αυτοκίνητο που κινείται σε έναν δρόμο σαν την Εγνατία Οδό; 150-200 μέτρα τουλάχιστον. Εδώ, όμως, ο δρόμος είχε κλίση 6%, οπότε ενδεχομένως να μιλάμε για τη διπλάσια απόσταση (300-400 μέτρα). Υπολογίστε, τώρα, πως μιλάμε για μια φορτωμένη νταλίκα βάρους 19 τόνων, οπότε η απαιτούμενη απόσταση είναι πολύ μεγαλύτερη.

Στην πράξη, οι άνθρωποι με τις σημαίες ήταν σχεδόν εκεί που τέλειωνε η ουρά των ακινητοποιημένων οχημάτων. Αυτός είναι ο λόγος που το φορτηγό έπεσε με πλήρη ταχύτητα πάνω στα σταματημένα αμάξια. Δεν είναι δυνατόν, όμως, το πού θα μπει η τελική προειδοποίηση να επαφίεται σε δύο ανθρώπους με σημαίες κύριε Υπουργέ. Πρέπει να θεσμοθετηθούν τώρα:
• Η άδεια κλεισίματος ενός δρόμου να περιγράφει ακριβώς τι μέτρα πρέπει να παρθούν.
• Η Τροχαία να είναι παρούσα και να φροντίζει να εφαρμόζονται αυτά τα μέτρα.
• Η αμέλεια του όποιου υπεύθυνου να είναι κακούργημα.
• Αμεσες συνέπειες για τον ιδιοκτήτη του οχήματος(αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και δέσμευση του αυτοκινήτου).

Υπενθυμίζουμε, πως μόλις πέρσι υπήρξε ξανά στην Εγνατία πολύ-καραμπόλα με έναν νεκρό, ενώ μπορεί τα χρόνια να πέρασαν, αλλά ποιος ξεχνάει το δυστύχημα στα Τέμπη που οι μελαμίνες του φορτηγού «ξύρισαν» ένα πούλμαν με παιδιά, σπέρνοντας τον θάνατο και την απόγνωση.

Το ότι θα αποδοθούν ευθύνες που λέει ο κος Ορφανός δεν είναι η λύση. Πρέπει να θεσμοθετηθεί άμεσα –σε 10 ημέρες όχι σε 2 χρόνια- το τι ακριβώς πρέπει να ισχύει όταν γίνονται έργα και να αντιμετωπίζεται ως κακούργημα η μη εφαρμογή των προδιαγραφών.

Τι θα κάνετε, λοιπόν, κύριε Υπουργέ; Πόσοι ακόμα πρέπει να χάσουν τη ζωή τους από την εγκληματική αδιαφορία της Πολιτείας;

Στο θέμα αυτό η συνεισφορά σας, εσάς των αναγνωστών του Auto Τρίτη, είναι πολύτιμη, καθώς θα αυξήσει την πίεση στο Υπουργείο, προκειμένου να θεσμοθετήσει άμεσα ό,τι απαιτείται. Πείτε μας, λοιπόν, τη γνώμη σας.

 
  • Vagnik

    Σημανση: Καλη μια και ολα τα οχηματα σταματησαν επαρκως αλλα κυριως μια και ο ιδιος απολυτος αυτοπτης μαρτυρας, ο οδηγος της νταλικας, που κατηγορειται για φονο, ΔΕΝ αναφερεται στη σημανση αλλα μονο στα "χαλασμενα" και καλα φρενα! Τι αλλο θελουμε; Ο ιδιος ο κατηγορουμενος δηλαδη αθωωνει το αντιδικο του!!! Οδηγος Νταλικας: απροσεκτος, κοιμησμενος, πιωμενος, τρελαμενος...κατι! Και γιατι;;; Μα ποσο πιο απλο: ΔΕΝ αντεδρασε καν! Τιποτα! Αν ηταν ελλειπης η σημανση πχ εστω τελευταια στιγμη κααααατι θα εκανε κατι εστω λιγο... Μαρτυρες αυτοπτες κτλ: Προσοχη...τι βλεπει το πρωτο αμαξι σε μια ουρα 15-20 αυτοκινητων; Τι βλεπει καποιος που μιλαει με του φιλους του και γυρναει τελευταια στιγμη απο το θορυβο; Τι βλεπει καποιο που αντι να στεναχωριεται ως θυμα παιρνει σβαρνα τα καναλια με διαφορετικο κουστουμι καθε φορα, φουλ στη περιποιηση...και τελος για τις αποζημιωσεις....ποιος εχει μεγαλυτερη ασφαλιστικη καλυψη....ο οδηγος ή η εγνατια! (Τονιζω οτι ειναι ΑΠΛΕΣ σκεψεις....ειλικρινα δε ξερω, απλα προβληματιζομαι)

      1
  • SPP

    κολλητοι-υπουργοι και κατασκευαστες..ξεχασατε την μιζα που επαιρνε ο σουφλιας απο τον δρομο κορινθου-πατρων.Οποτε το αρθρο δεν εχει σωστο τιτλο.Αντι για το υπουργε,μπορειτε να βαλετε:ελληνα θα ξυπνησεις καποτε?

      1
  • georgem

    Θα ήθελα να προσθέσω, ότι το βανάκι ασφαλείας πέρα από τη φωτεινή πινακίδα, σε περιπτώσεις αυξημένου κινδύνου θα μπορούσε να χρησιμοποιεί και κατευθυνόμενη σειρήνα που να στοχεύει την επερχόμενη κυκλοφορία, για τους ιδιαίτερα αφηρημένους.

      1
  • giorgos-ioannina

    Μήπως εκτός από αλκοτέστ θα πρέπει να γίνοντε και τοξικολογικές εξετάσεις γιατί δεν μπορεί να μην είδε τόσα αμάξια μπροστά του. Πολλά έχουμε ακούσει και οι ιατρικές εξετάσεις για να ανανεώσει κανείς το δίπλωμά του θα πρέπει να γίνουν πιο σοβαρές και να λαμβάνουν και άλλα πράγματα υπ οψιν

      1
  • georgem

    Το "δεν έπιασαν τα φρένα" είναι η συνήθης δικαιολογία για τα αδικαιολόγητα, ειδικά όταν είναι δύσκολο να αποδειχτεί το αντίθετο. Στην ουσία τώρα, σε μποτιλιάρισμα αυτοκινήτων (ειδικά σε περιοχές που δεν είναι αναμενόμενο), θα πρέπει το ειδικό όχημα των αυτοκινητόδρομων με τη μεγάλη φωτεινή πινακίδα να βρίσκεται αρκετά πίσω από το τέλος της ουράς, με σήμανση πχ "DANGER 500m STOP". Aν χρειάζεται, θα πρέπει επίσης να μετακινείται κατά διαστήματα προς τα πίσω.

      1
  • Στάθης

    Σήμερα άκουσα στις ειδήσεις ότι, μετά από εξέταση του φορτηγού, από εμπειρογνώμονες, διαπίστωσαν ότι τα φρένα λειτουργούσαν. Αν πραγματικά ισχύει αυτό τότε η αιτία του δυστυχήματος δεν ήσαν τα χαλασμένα φρένα, αλλά πιθανό η αφηρημάδα του οδηγού, που δεν αντιλήφθηκε έγκαιρα τι συνέβαινε. Αν τελικά ισχύει αυτό και δεν έφταιγε το όχημα, αλλά ο οδηγός, πως θα μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα; Αν ο οδηγός είναι στον κόσμο του, ή κοιμάται και δεν μπορεί να δει κανένα σήμα, πως θα τον σταματήσεις;

      1
  • George Delis To ateleiwto Elliniko mpaxalo pou den leei na strwsei ,otan odigeis den xereis an tha gyriseis spiti sou???

     

     

    Νικόλαος Ιωάννη Γκλαβόπουλος Η Ελλάδα ειναι μια χώρα που μπαίνει όποιος θέλει και λογαριασμό δε δίνει. Ο καθένας οδηγάει όπως θέλει ότι όχημα θέλει και παίρνει δίπλωμα όπως να ναι... Με μια λέξη ΜΠΑΧΑΛΟ

     

    Erikos Ninthwave εδω για να περασουμε τα τεμπη πληρωνουμε διοδια ρε!!!!

     

    Δημητρης Νανος να φύγετε υπουργέ και η Κυβέρνηση της Νεκρής Χώρας μας έλεος και όλοι στην βουλή μπας και πάρει τα λουριά κανένας που έχει κότσια

     

    Tasos Larchanidis o anelipis elenxos tis piles isodou tis xwras mas mas edikse k sto parelthon ta apotelesmata t me ola ta saravala p den mporoune na kilkloforoune se ales evropailes xores na exontai k na klevoun to ergo tou ELINA metaforea k tis zwes ton sinanthropon mas apo tous dromous me ta eripia p kikloforoune XORIS KTEO XORIS DIPLOMATA XORIS IXNOS ODIKIS SUMPERIFORAS ......Kalo tha einai epitelous na to eleksoune to thema auto oi armodies arxes

     

     

    George Tsivourakis Κύριος υπαίτιος κατά τη γνώμη μου η ΤΡΟΧΑΙΑ που κράτησε ακινητοποιημένα τόσα οχήματα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και δεν δημιούργησαν παράκαμψη πριν ακόμη κλείσουν τον δρόμο!!!! Υποτίθεται ότι αυτοί νοιάζονται για εμάς και την ΖΩΗ μας...για αυτό μας γράφουν για τις Ζώνες και τα κράνη.... Παγιδεύτηκε τόσος κόσμος εκεί και όλα τα ΚΑΝΑΛΙΑ της βρωμοτηλεόρασης κατηγορούσαν αποκλειστικά τον οδηγό της νταλίκας..

     

    Manolis Eudoglou Κυριοι που να δειτε μια εθνικη οδο στην κρητη για κλαματα!!!απτην εποχη του παπαδοπουλου κ πιο πριν!με μπαλωματα,χωρις φωτα κ αν υπαρχουν ειναι καμενα!με τουριστες που πανε οπου κ οπως ναναι!!!κ το καλυτερο βαλανε οριο σε καποια σημεια τα 60χιλιομετρα κ καμερες!!!!!

     

    Cristos Georgiou οι μονοι που δεν εφταιγαν ηταν αυτοι που εφυγαν αδικα και ξαφνικα...ειμαστε για λυπηση,οχι για ευθυνες πλεον..

     

    Δημήτρης Αγγέλης αυτος πιυ φταιει παντως ... φυλακη δεν θα παει!!!!

     

     

    Χαρης Τερζης Τι εφταιξε;Ειλικρινα βαρεθηκα απο χθες να ακουω θεωριες με αντανακλαση στην πραγματικοτητα ανθρωπινα θυματα.Αυτο που ξερω ειναι οτι δεν φτανει που οι δρομοι μας ειναι χαλια,δεν φτανει που εμεις οι Ελληνες τον μονο κοκ που ξερουμε ειναι το γλυκο και η οδηγικη μας παιδεια ειναι ανυπαρκτη,ερχονται και οι βαλκανιοι νταλικερηδες οπου δεν τους ελεγχει κανενας μα κανενας (ουτε οχηματα αλλα ουτε και οδηγους),δεν τους νοιαζει τιποτα και ιδου τα αποτελεσματα.Προ(σ)καλω το περιοδικο να κανει μια ερευνα στον δρομο Προμαχωνα - Θεσσαλονικης και θα τριβετε τα ματια σας με τα αποτελεσματα,ζω και κινουμαι σαυτον τον δρομο και εχουν δει πολλα τα ματια μου!Ειμαι στη διαθεση του περιοδικου για οτι χρειαστει.

     

    Tsonio Stanchev Τραγοδια και κριμα

     

    Manolis Konsolakis ποσα χρονια εχουμε φωτιες απο κλωδια;πολλα αντι να γηνει μια υπογειοππεισει καλοδιων κλεινουμε ενα δρομω ταχειας κυκλοφωριας χωρις τιν βοηθεια τις τροχαιας εστω αλλα οχι στα χαρτια οτι ΘΑ γεινει αλλα με παρουσια της στον χωρο η της εγνατιας οδου την βοηθεια παρουσα στον χωρο και οχι να βλεπουν απο τις καμερς

     

     

    Anargyros Koulouris Ανάποδη κλίση δεν εχω δει ποτε...παντως οποτε εχω πέσει (και συχνά..) σε έργα εχω δει απο νωρίς κορόνες, σήμανση με βαν και ειδοποίηση απο φωτεινή ταμπέλα..τωρα αν δεν τέθηκε τη μερα εκείνη τίποτα απο τα παραπάνω δεν ημουν εκει να το πω, αλλα θα ηταν εγκληματικό...οπως εγκληματικό ειναι και η τροχαία να μη διοχετεύει τα οχήματα που συγκεντρώνονται σε παράδρομους...αν δεν κανω λάθος ο δρόμος εχει δυο ρεύματα κυκλοφοριας και μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης..και εχει οχι πολλά αλλα κάποια πάρκινγκ με τουαλέτες...μπορει ο οδηγός που σκάει να κανει την ανάγκη του να περιμένει να φτάσει ενα τετοιο αντί να σταματάει όπου του θυμηθεί οπως εχω δει άπειρες φορες...και το Θεσσαλονίκη Ηγουμενίτσα το κανω πάντα χωρις σχεδόν καμία στάση..έκανα κ εγω υπομονη..η οδηγικη μας παιδεία ειναι απλα τραγικό τάση με αυτα που εχω δει...μια κυρία μια φορά έμπαινε ανάποδα στην Εγνατία απο είσοδο την ωρα που περνούσα...ο θεός κ η ψυχή της κ όλως των οδηγων που δεν εκανε πολύνεκρο...οπως οδηγούς να σταματάνε στη λωρίδα ασφαλείας για τις ανάγκες τους ή για κουβεντούλα..ή αλλη φορά να περπατάνε πεζοί στην οδό...προσωπικά απορώ πως δεν εχουμε περισσοτερα ατυχήματα με τέτοια μυαλά...να μην πω για την οδήγηση...

     

    Chris Fri βαλτε και αλλα διοδια ρε φωστήρες αφου νοαιζεστε μονο για την κλικα σας

     

    Anargyros Koulouris Νομιζω και διορθώσετε με αν κανω λάθος οτι η νταλίκα ηταν ρουμανικη...διαπίστωσε οτι δεν εχει φρένα και πήγαινε για 25 χιλιόμετρα....την ευθύνη ξεκάθαρα πρέπει να αναζητήσουμε στον οδηγό..δε μπορούσε να κατεβάσει όλες τις ταχύτητες ως τηνρωτη κατήντησε άκρη να σβήσει τον κινητήρα κ να το ρίξει στο πλάι? στην Εγνατία που οδηγώ συνέχεια ποτε δεν εχω τραγικά λάθη στη σήμανση ή τη σήμανση στα έργα....δεν εχουμε και οδηγικη παιδεία ως λαός εξαλλου, αλλα ουτε κ εκπαιδευση για αυτοκινητόδρομο, πχ η αστυνομία ...η Εγνατία οδός ειναι ισως ο μόνος άρτιος δρόμος στην ελλαδα...αλλα κ εκει να τι έγινε...

     

    Makis Ntena Α Ρ Τ Ι Ο Σ ..????????? χωρις μια τριτη λωριδα ασφαλειας ..ουτε για κατου@ημα μπορεις να σταματησεις,και στροφες με αναποδες κλισεις !

     

    Anthoula Eleftheriadou ελα ντε 25 χιλιομετρα αν αφηνε το γκαζι σε καποια φαση θα σταματουσε....εκτος κι αν ηταν ολα αυτα τα χιλιομετρα σε κατηφορα...τι να πω

     

     

     

     

    Dimitris Mimis Ενα κρατος φονιας με οπλο την ανευθυνοτητα και το Αρπακολα... Μπαινεις μα οδηγησεις το οχημα σου καθε φορα και ευχεσαι ολα να πανε καλα.... Να μην εχει νευρα ο απο πισω σου οδηγαρας, να μην φαει κανα στοπ ο λαδιαρης διπλωματουχος οδηγος στα δεξια σου, να μην εχει λαδια κατω ο ασυντηρητος δρομος, να μην κρυβει τη σημανση κανενα δεντρο που δεν κοπηκε απο το δημο, να αλλαξε καποιος τις λαμπες στα φαναρια....εχω οδηγησει λιγες φορες στην εγνατια...ας δεχθω οτι εφταιξαν πολλα για αυτη τη τραγωδια... Για την αθηνων πατρων τι περιμενετε; Να σκοτωθει κανας υπουργος; Πληρωνουμε για να φτιαχτει, δεν εχει φτιαχτει, προκυπτει η οικονομικη κριση(συνεχιζουμε να πληρωνουμε εμεις), τους ξαναχρηματοδοτουμε, θα την τελειωσουβ καποτε( οχι μεχρι τσακωνα) , για να τους ξαναπληρωσουμε! Και μεχρι τοτε το σταυρο μας!! Ποσο αιμα πρεπει να χυθει σε αυτη τη χωρα... Οσοι το διαβασουν αυτο ας σκεφτουν TI ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ . Εκει αποφασιζουμε ποιος θα βαλει το μπαχαλο σε ταξη. Ευχαριστω. Πιεστε ολοι να γινει κατι

     

    Apostolis Ptolemaida η αληθεια ειναι οτι αυτοι στην εγνατια και στους αλλους αυτοκινητοδρομους εχουν ξεφυγει τελειως! εδω και μηνες σχεδον καθημερινα κλεινουν λωριδες, πολλες φορες χωρις προφανη λογο, και μετα σου πεταν και τα διοδια κανονικοτατα, λες και σου παρεχουν αυτα που πρεπει. για να μην πω και το αδιανοητο που πληρωσα διοδια 3,95 κοντα στη στυλιδα και μετα απο λιγα μετρα μας βγαζανε στον παλιο δρομο. αυτους στα τουνελ της εγνατιας παντως τους εκανα πολλες φορες παραπονα για το αισχος τους, αλλα σημασια δε μου δινανε.

     

      1
  • Vrontis

    Η εντολή του υπουργού μεταφορών ακόμη από την δεκαετία του 80 ήταν, να ξεσκίζονται στους ελέγχους τα ελληνικά φορτηγά των διεθνών μεταφορών αλλά τα φορτηγά με ξένους αριθμούς κυκλοφορίας να κυκλοφορούν στην χώρα χωρίς κανένα τεχνικό έλεγχο, έστω κι ήταν σαράβαλα και στην όψι και επίσης να μην ελέγχονται ούτε και για τροχαίες παραβάσεις. Έκτοτε όλα τα ξένα αυτοκίνητα συνεχίζουν να κυκλοφορούν τελείως ανεξέλεγκτα προς δόξαν και τιμήν των ελλήνων πολιτικών που ακολουθούσαν αυτήν την πολιτική για να μην δυσαρεστηθούν οι ξένοι ομόλογοί τους, έστω κι αν η πατρίδα μας πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο.



      1
  • VasilisF

    kostas, τα 35 αυτοκίνητα ήταν ΙΧ και είχαν χώρο. Το 35 έφτασε κοντά στη στροφή υποθέτω. Το 36 και ΙΧ να ήταν ή ελαφρύ φορτηγό πάλι θα έπεφτε πάνω στα άλλα εφόσον ήταν τόσο κοντά

    Και το φορτηγό θέλει παραπάνω χώρο για να σταματήσει...

      1
  • autotriti

    Απάντηση προς «Kostas»

    Το γεγονός ότι τα 35 πρώτα αυτοκίνητα δεν συγκρούστηκαν και το βαρύ όχημα ήταν αυτό που έκανε τη ζημιά, δεν συνεπάγεται ότι τα μέτρα ασφάλειας ήταν και σωστά. Άλλωστε όλες οι μαρτυρίες που έχουν δημοσιοποιηθεί αναφέρουν το ίδιο πράγμα. Στην Κορίνθου-Πατρών γίνονται εκατομμύρια διελεύσεις το χρόνο, ενώ παράλληλα σημειώνονται κάποιες 10αδες θανατηφόρα τροχαία. Να θεωρήσουμε ότι ο δρόμος είναι ασφαλής, αφού η πλειοψηφία των χρηστών δεν έχει σκοτωθεί, με βάση το σκεπτικό σας; 


    Σχετικά με την παρατήρησή σας για τη διέλευση άγριων ζώων, όντως είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα και έχουν σημειωθεί αρκετά ατυχήματα στην Εγνατία. Για αυτό δε χρειάζεται κάποια «θεσμοθέτηση». Η εταιρεία λειτουργίας θα έπρεπε, εδώ και χρόνια μάλιστα, να είχε προχωρήσει στις απαραίτητες περιφράξεις. Στην προκειμένη περίπτωση, όπου 5 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους και 32 τραυματίστηκαν σοβαρά (μεταξύ των οποίων και μωρά παιδιά), έχετε κάποια ένσταση περί κακουργηματικής δίωξης του ή των υπευθύνων; 

      1
  • Nikos Kour

    Αν είχατε ζήσει σε μία σοβαρή βορειοευρωπαϊκή χώρα θα είχατε δει τι σημαίνει σήμανση σε έργα εθνικής και τα μέτρα ασφάλειας που παίρνονται. Ειδικά το βράδυ από τα φώτα και τα φωτοανακλώμενα νομίζεις ότι είσαι σε αεροδρόμιο. Εδώ όλα γίνονται ακόμα άρπα κόλλα ενώ ζούμε στο 2014. Δεν μας φταίνε οι ξένοι για τα χάλια μας η νοοτροπία μας φταίει που παραμένει αναλείωτη. Όλα για την αρπαχτή. Εταιρίες ανεύθυνες τροχαία που υπάρχει μόνο για να δίνει πρόστιμα σε όρια ταχύτητας των 30 και κάνει τα στραβά μάτια στην σακαράκα που περνάει από δίπλα της, σήματα ότι να είναι όπου να έιναι. Ταμπέλες που δεν φαίνονται από τους θάμνους και τα δέντρα. Οδηγοί που δεν ξέρουν τι είναι το φλας και που μόνιμα είναι με ένα κινητό στο χέρι. Είναι τόσα που απλά θέλει όλο το σύστημα reset. Λοιπόν καλό reset μας.

      1
  • Timosgolf 3

    Προχειρότητες του Δημοσίου κ των εργολάβων,ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΡΓΑ ταμπλέλες 5,6 πολύ πιο πρίν από τη στροφή μαζί με περιπολικό με αναμμένο σηματοδότη με τον αστυνομικό ντυμένο με φωσφορούχο γιλέκο κ σηματοδότη στα χέρια του να σταματάει σιγά σιγά τα διερχόμενα αμάξια κ φορτηγά.

      1
  • kostas

    Στη "κάθε" καραμπόλα, στον "οποιοδήποτε" δρόμο, όπου 35 ακινητοποιημένα οχήματα διαλύονται από το 36ο όχημα το οποίο δεν κατάφεραι να ακινητοποιηθεί ΔΕΝ μπορεί να ευθύνεται η αιτία ακινητοποίησης των πρώτων 35.

    Ελλιπής Σήμανση...? Μπορεί ναι... αλλά επαρκής όμως για την ασφαλή ακινητοποίηση των πρώτων 35 οχημάτων !!!

    Αναρωτιέμαι τη θα έγραφε ο αρθρογράφος αν η αιτία διακοπής της κυκλοφορίας ήταν η είσοδος στον αυτοκινητόδρομο ένως ζώου (πχ σκύλου ή καλύτερα μιας καφέ αρκούδας στο σημείο όπου ο δρόμος διέρχεται από την περιοχή διαβίωσής της...), θα ζητούσε την άμμεση θεσμοθέτηση προδιαγραφών διέλευσης αγρίων ζώων από τους αυτοκινητοδρόμους και την κακουργηματική τους δίωξη όταν αυτά δεν τις εφαρμόζουν....?

    Μάλλον ήρθε η ώρα να συνειδητοποιήσουμε όλοι (και κυρίως βεβαια η πολιτία) πως η αξιοποιστία των οχημάτων (πέρα από μηχανισμός εσόδων για τα δημόσια ταμεία και τις τσέπες των "επιτήδειων") είναι μία απο τις βασικές αιτίες πρόκλησεις οδικών ατυχημάτων....

      1
  • Vasilis

    Απορώ γιατί πουθενά δεν σχολιάζεται η πλήρης αδιαφορία της Τροχαίας. Επειδή είμαι από Βέροια και γνωρίζω και το συγκεκριμένο σημείο, η μεγαλύτερη ευθύνη βαραίνει την Τροχαία. Αντί να κόψουν την είσοδο στην Εγνατία Οδό από την Βέροια , άφησαν όλουν αυτούς που εισέρχονταν στον κόμβο , να στοιβάζονται κυριολεκτικά σαν τα πρόβατα που πάνε για σφαγή. Φυσικά θα πουν ότι υπήρχε περιπολικό στο σημείο αλλά θα παραλείψουν ότι πιθανότατα οι τροχονόμοι καθόταν μέσα στο αυτοκίνητο σαν τις "λεχώνες" , αντί να μην αφήνουν τον κόσμο να περνάει !!!!

      1
  • nak

    Τα φρενα, για λογους που δεν προλαβαινω να εξηγησω, αποκλειεται να μην δουλευαν.
    Ειναι καθαρα απροσεξια του οδηγου. Τα σημαιακια κλπ κλπ καλα ειναι, και βοηθανε πολυ,  αλλα θα μπορουσε να εχει συμβει ενα ξαφνικο μικροατυχημα και να ειχε κλεισει απροειδοποιητα ο δρομος. Επρεπε μα πεσει η νταλικα στα σταματημενα αυτοκινητα? Αρα το λαθος ειναι καθαρα της νταλικας (του οδηγου της δλδ).

      1
  • Δημητριος Σπυροπουλος Έχουν τεράστια ευθύνη αυτοι που εκλεισαν τον δρόμο προκειμένου να εκτελέσουν τα έργα.....χάθηκε τόσος κόσμος άδικα ....επίσης οι τραυματίες είναι πάρα πολλοί και κανένας δεν γνωρίζει πόσοι θα υποκύψουν και πόσοι θα έχουν μόνιμη βλάβη στην υγεία τους

    Giorgos Zio Σαφώς και η κύρια ευθύνη ανήκει στην εταιρία διαχείρισης του δρόμου... Δυστυχώς αυτό συμβαίνει όταν το κέρδος των ιδιωτικών εταιριών διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων υπερβαίνει την αξία της ανθρώπινης ζωής.

    Giorgos Katsamparis Ακουστικε οτι υπερχε καποιος που κουνουσε το σημαιακι...οπως παντα εδω στην ελλαδα...ακου εκει ταμπελες κ σημανση...ο εργολαβος δν θελει κρεμασμα μονο...

    Nikos Papamichalis Η ψευτοεργολαβη πού δεν ελέγχονται και κάνουν ότι θέλουν χωρίς κανέναν έλεγχο από καμιά υπηρεσία!!!

    Giorgos Katsamparis Εκτος απο τν εργολαβο μηπως θα πρεπε να δουν κ τν ταχογραφο της νταλικα???αλλα αν ειναι αυτη που πηρε φωτια τοτε....αστα ...

    Giorgos Sakolis περα απο αυτους που κρατουσαν τα σημαιακια που θα επρεπε να ηταν πιο μακρια, και τον ελεγχο των οχηματων στα συνορα,εγω πιστευω οτι οι εταιριες που κατασκευαζουν τους δρομους δεν λαμβανουν παντα ολους τους παραμετρους υποψην δεν εφταιξε τωρα αυτο αλλα το λεμε να βρισκεται

    George Delis To ateleiwto Elliniko mpaxalo pou den leei na strwsei ,otan odigeis den xereis an tha gyriseis spiti sou???

    Νικόλαος Ιωάννη Γκλαβόπουλος Η Ελλάδα ειναι μια χώρα που μπαίνει όποιος θέλει και λογαριασμό δε δίνει. Ο καθένας οδηγάει όπως θέλει ότι όχημα θέλει και παίρνει δίπλωμα όπως να ναι... Με μια λέξη ΜΠΑΧΑΛΟ

    Woody Woodpecker Η εταιρια διαχειρισης ειναι καλη μονο για να παιρνει τα λεφτακια απο τα διοδια.. και παει να ριξει την ευθυνη στον εργολαβο... η ευθυνη παει 50 -50 !

    Apostolos Skemitzis Τι έφταιξε ρωτάτε??? Πρώτον .Τα σύνορα που αφείνουν ότι να ναι να περνάει και κυκλοφορεί στους εθνικούς μας δρόμους με τρελές ταχύτιτες.Δέυτερον έργα στην εθνική χωρίς προστασία (σύμανση/προιδοποιητικός φωτισμός κ.λ.π.) .Τρίτον. μπαλόματα από εργολάβους που καταλίγουν σε αυριανές τρύπες. Τέταρτον ελάχιστη αστυνόμευση στους δρόμους παρά μόνο στα δυόδια...Και τέλος εχθές το βράδι ντελαπάρισε νταλίκα στο ύψος των Ιωαννίνων με γεμάτο αυτοκήνιτα λόγο ολιστιρότητας του δρόμου.....αυτά.. ευχαριστώ αν καποιοι το διαβάσετε γιατί πέζεται η ζωή μας εκεί έξω......

    ντινος Ηλιοπουλος Ο δρομος δεν κλεινει με δυο σημαιακια, αυτο ειναι εγκλημα.

    Theo Kalogeras Εαν υπηρχαν ταξη συστημα και ασφαλεια στην χωρα μας οπος στην ευρωπαικη ενωση δεν θα γινομασταν ρεζιλι!!!

    Θεοδόσης Τσεσμελιδάκης Εγω ενα εχω να πω... Η πολυ τεχνολογια στα αυτοκινητα βλαπτει ... θα ειχε βαλει το cruise control και τον επιασε η νηστα... Πηγαινε με 90 σταθερα και σιγουρα 1000% ψιλοκοιμηθηκε στην ευθεια εκεινη

    Anthoula Eleftheriadou τα διοδια απορω γιατι τα πληρωνουμε?????υποτηθετε οτι ειμαστε σε δρομο με ασφαλεια....αλλα ελλαδα το μεγαλειο σου

    Kostas Mpekiris Εμείς φταίμε που τους πληρώνουμε Και για δρόμους που δεν έχουμεΌχι μόνο στην Εθνική αλλά και στην Αθήνα ιδικά οι καλές περιοχές που περνούν και τα υψηλότερα τέλει είναι μέσα στην λακκούβα

      1
  • SPIROS K

    α) ο οδηγος επεσε με ολη τη ταχυτητ;α πανω στα οχηματα γιατι δεν ειδε η μιλουσε κινητο η για οποιαδηποτε αλλη αιτια μη προσοχης ..ο ισχυρισμος του οτι δεν ειχε φρενα δεν ισχυει για οχηματα με αεροφρενα..οταν το φορτηγο δεν εχει αερα στα αεροφυλακια του τοτε ακινητοποιειται..αν εχει διαρροες-απωλειες αερα τοτε λειυτουργει η βαλβιδα πολλαπλων κυκλωματων και αποσυνδεει το κυκλωμα που εχει διαρροη και λειτουργει το δευερο κυκλωμα με κανονικη δυνατοτητα πεδησης..ολοι οσοι εμπλεκονται σε ατυχηματα λενε συνεχεια το ιδιο παραμυθι γι α να αποφυγουνε την αμελεια τους.
    β) η νομοθεσία τεχνικων έργων προβλεπει συγκεκριμενη σηματοδοτηση των εργων που εχει υποχρεωση ο εργολαβος να τοποθετησει, και οι αρμοδιες αρχες να ελεγξουν , πριν δοθει η αδεια να εκτελεστουν οι εργασίες. εδω υπαρχει εγκληματικη αμελεια ολων των εμπλεκομένω..
    γ) επειδη κινουμαι συχνα στη συγκεκριμενη οδο, υπαρχει πληθος ξενων (Βουλγαρικων, Ρουμανικων, Τουρκικων, Αλβανικων, Σερβικων ) φορτηγων τα οποια προφανως εχουν πειραξει το κοφτη ( περιοριστη ταχυτητας) , και τρεχουν πανω απο το οριο των 85 ΚΜ/Η ..

      1
  • autotriti

    Aπάντηση προς "spp"

    Aν διαβάσετε καλά το άρθρο μας, θα καταλάβετε ότι εννοούμε το αντίθετο από αυτό που «υπονοείτε». Παραπάνω κάνουμε λόγο για «κακούργημα», σε ΟΠΟΙΟΝ και αν ανήκουν οι ευθύνες.

    Πέρα από αυτό, σημασία έχει η ανθρώπινη ζωή. Έτσι, θα πρέπει να μπει ένα αυστηρό πλαίσιο ώστε όποιος ευθύνεται να τιμωρείται άμεσα και μάλιστα για κακούργημα σε τέτοιες περιπτώσεις. 

      1
  • spp

    εαν,ειναι μαγκες οι δικηγοροι των ασφαλιστικων(και θελουν),μπορουν να ψαξουν για το τί μετρα ειχε παρει η εταιρεια της οδου για το ατυχημα.εφταιγαν οντως τα φρενα του ρουμανου?ή παμε να καλυψουμε την εταιρεια με ψευτικες ειδησεις?

      1