• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
2 φωτογραφίες »

Η μελέτη αυτή δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Cleaner Production.

«Πράσινες» μπαταρίες από θαλάσσιες πέτρες

1.843 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/9/2020

Από τις πέτρες που βρίσκονται στον πυθμένα των ωκεανών εκτιμά μία μελέτη ότι μπορούν να αντληθούν σημαντικά μέταλλα για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προστατεύοντας έτσι ακόμα περισσότερο το περιβάλλον, καθώς υπόσχεται μείωση έως και 90% στο διοξείδιο του άνθρακα.


Η προστασία του περιβάλλοντος απασχολεί ολοένα και περισσότερο την αυτοκινητοβιομηχανία και μία νέα μελέτη έρχεται για να αναφέρει έναν νέο τρόπο στην κατασκευή μπαταριών. Σύμφωνα με τη μελέτη της εταιρείας DeepGreen Metals, οι πολυμεταλλικές πέτρες που βρίσκονται στον πυθμένα των ωκεανών μπορούν να προσφέρουν εκατοντάδες εκατομμύρια τόνους σημαντικών μετάλλων που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την αποθήκευση ενέργειας. Παράλληλα επισημαίνει πως υπάρχει εμφανώς λιγότερη επίπτωση στο περιβάλλον σε σύγκριση με την εξόρυξη των ίδιων μετάλλων από τη γη.
 
Η μελέτη αυτή που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Cleaner Production, είναι επί της ουσίας μια συγκριτική αξιολόγηση των πηγών που αντλούνται σημαντικά μέταλλα τα οποία χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και των επιπτώσεων που έχει προς το περιβάλλον η εξόρυξή, επεξεργασία και διύλιση που απαιτείται.
 
Το σενάριο θέλει τη ζήτηση νικελίου, κοβάλτιου, μαγγανίου και χαλκού για να χρησιμοποιηθεί σε ένα δισεκατομμύριο μπαταρίες 75KWh και συγκρίνει τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος από την προμήθεια αυτών των τεσσάρων μετάλλων από δύο πηγές: τα συμβατικά μεταλλεύματα που βρίσκονται στην ξηρά και τα πολυμεταλλικά πετρώματα με υψηλή συγκέντρωση τεσσάρων μετάλλων σε ένα μόνο μετάλλευμα, που βρέθηκαν μη προσκολλημένα στον πυθμένα της θάλασσας και συγκεκριμένα στου Ειρηνικού Ωκεανού σε βάθος 4-6 χλμ.
 
Αυτό που διαπίστωσαν οι ερευνητές μεταξύ άλλων ήταν πως από τα πολυμεταλλικά οζίδια θα μπορούσαν να παράγουν μέταλλα για ένα δισεκατομμύριο μπαταρίες ηλεκτρικών με έως και 11,6 Gt λιγότερο CO2 σε σύγκριση με τις επίγειες πηγές. Παράλληλα αναφέρεται πως μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 από ανθρώπινες ενέργειες κατά 70-75%, τον αποθηκευμένο άνθρακα κατά 94% και τη τις υπηρεσίες δέσμευσης άνθρακα κατά 88%.