Πώς δουλεύει το Linear «κιβώτιο» των hybrid Nissan e-Power;
3 Φωτογραφίες »

Πώς δουλεύει το Linear «κιβώτιο» των hybrid Nissan e-Power;

59.953 Επισκέψεις στο άρθρο

Είναι ένα πρόβλημα των υβριδικών αυτοκινήτων. Το αυτόματο κιβώτιό τους, CVT στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν προσομοιώνει τις αλλαγές ταχύτητας ανάλογα με την αύξηση των στροφών του κινητήρα. Αυτό προσπάθησε να αλλάξει η Nissan με μία «Linear τεχνολογία» που έβαλε στα hybrid e-Power μοντέλα της. Πώς λειτουργεί;

Τι σημαίνει Linear;

Πριν εξηγήσουμε την διαφορετική ανά εταιρεία Linear τεχνολογία, πάμε να μεταφράσουμε ε την λέξη «Linear» για να καταλάβουμε και το σκοπό της. Linear στα αγγλικά σημαίνει «γραμμικότητα». Στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά την γραμμική απόκριση του πεντάλ του γκαζιού με στρωτή λειτουργία του όλου συνόλου. Σε απλά ελληνικά, έχουμε μία τεχνολογία που θέλει να εξαλείψει πλήρως τα κενά ισχύος που συχνά εμφανίζουν τα υβριδικά αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Να μην πατάς γκάζι, να προκύπτει βουητό από το ανέβασμα σ.α.λ., αλλά το αυτοκίνητο να θέλει χρόνο για να «πιάσει» μία μεγάλη ταχύτητα, παρά να επιτυγχάνεται σωστή «συνάρτηση» σχέσης στο κιβώτιο με τις στροφές του κινητήρα.

Linear Tune στα full υβριδικά e-Power από την Nissan

Με το λανσάρισμα του Qashqai e-Power η Nissan έφερε... επανάσταση, καθώς δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης (ακολούθησε το X-Trail e-Power). Περισσότερα για το «ηλεκτρικό» Qashqai που αλλάζει κυβισμό για γκάζια και οικονομία μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ, εμείς θα εστιάσουμε περισσότερο στην τεχνολογία Linear Tune. Τεχνολογία η οποία αποσκοπεί στην πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
 
Στα υβριδικά e-Power της Nissan, λοιπόν, υπάρχει μία πιο «συνδεδεμένη» αίσθηση, διότι η ταχύτητα του βενζινοκινητήρα είναι περισσότερο συμβατή με την ταχύτητα κίνησης στο δρόμο. Μετά από συνεργασία των μηχανικών της Nissan από το Technical Centre Europe (NTCE) στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία δημιουργήθηκε το λογισμικό ηλεκτρονικού ελέγχου Linear Tune. Αναφερόμαστε σε ένα σύστημα που ελέγχει διαρκώς τη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης και την προσαρμόζει στις εκάστοτε ανάγκες που έχει ο ηλεκτροκινητήρας, αναλόγως των συνθηκών κίνησης του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται μόνο του πότε πρέπει να ανεβάσει τις στροφές λειτουργίας του θερμικού μοτέρ για να αντιστοιχούν στις ενεργειακές απαιτήσεις που έχει ο ηλεκτροκινητήρας. Έτσι, ενώ το e-Power μοντέλο επιταχύνει με προοδευτικό τρόπο, εξασφαλίζεται πως δεν υπάρχει «αποσύνδεση» ανάμεσα σε αυτό που βιώνουν οι επιβάτες όσον αφορά τις επιδόσεις και τον ήχο. Δεν υπάρχει, δηλαδή, ξαφνική άνοδος των στροφών του κινητήρα χωρίς ανάλογη αύξηση της ταχύτητας όπως ισχύει με τα CVT κιβώτια που εκτός των άλλων παράγουν και περισσότερο βουητό.
 
Μάλιστα, στην περίπτωση των e-Power της Nissan πρέπει να γίνει μία σημαντική επισήμανση. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια παράγοντας ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα, στα μοντέλα της Nissan δεν είναι συνδεδεμένος με τους κινητήριους τροχούς. Συνεπώς, το αυτοκίνητο θυμίζει την κανονική απόδοση ενός θερμικού κινητήρα αλλά κινείται μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα, κάτι που του επιτρέπει να έχει άμεση και γραμμική απόκριση κατά την  επιτάχυνση, όπως ακριβώς ισχύει στα αμιγώς ηλεκτρικά.   


Χάρη στην τεχνολογία Linear Tune από τη Nissan το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται μόνο του πότε πρέπει να ανεβάσει τις στροφές λειτουργίας του θερμικού μοτέρ για να αντιστοιχούν στις ενεργειακές απαιτήσεις που έχει ο ηλεκτροκινητήρας.
3 Φωτογραφίες »

Χάρη στην τεχνολογία Linear Tune από τη Nissan το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται μόνο του πότε πρέπει να ανεβάσει τις στροφές λειτουργίας του θερμικού μοτέρ για να αντιστοιχούν στις ενεργειακές απαιτήσεις που έχει ο ηλεκτροκινητήρας.

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto