Σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center, το Hyundai Tucson 48V των 180 ίππων με iMT κιβώτιο «καίει» 6,5 λτ./100 σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.
2 Φωτογραφίες »

Σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center, το Hyundai Tucson 48V των 180 ίππων με iMT κιβώτιο «καίει» 6,5 λτ./100 σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Όταν ο κινητήρας απενεργοποιείται ενώ βρίσκεσαι στην Εθνικό Οδό

26.916 Επισκέψεις στο άρθρο

Ας δούμε, τώρα, στην πράξη πώς καταφέρνει το iMT κιβώτιο να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και τις εκπομπές αέριων CO2 ρύπων σε ποσοστό 3%, σύμφωνα με όσα τονίζει η φίρμα. Έστω, ότι το αυτοκίνητο ρολάρει επιβραδύνοντας με συγκεκριμένη ταχύτητα. Μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, λόγω αδράνειας το όχημα θα συνεχίσει να κινείται για 3-4 δευτερόλεπτα, προτού αλλάξει το καθεστώς λειτουργίας του κινητήρα. Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι που το σύστημα iMT στέλνει σήμα αποσύμπλεξης του κιβωτίου με τον κινητήρα, ακόμα κι αν είναι επιλεγμένη μια σχέση στο κιβώτιο. Το μοτέρ είτε «σβήνει» είτε μπαίνει στο ρελαντί, ενώ χάρη στο ρολάρισμα με «ανοιχτό» συμπλέκτη μειώνεται ο βαθμός επιβράδυνσης και παράλληλα το αυτοκίνητο μπορεί να εκμεταλλευτεί στο 100% την κινητική του ενέργεια. Κάπως έτσι, ακόμη και αν βρίσκεται στην Εθνικό Οδό με ταχύτητες έως 125 χλμ./ώρα μπορεί να «πέσουν» οι στροφές μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση. Την ίδια στιγμή, βέβαια, το δευτερεύον ηλεκτρικό κύκλωμα των μοντέλων της Hyundai δίνει την απαραίτητη ενέργεια στα υπόλοιπα περιφερειακά συστήματα, όπως τον κλιματισμό και το ραδιόφωνο.

Στις N-Line mild hybrid εκδόσεις του Hyundai i20 το 6άρι σασμάν διακοσμείται με σπορτίφ κόκκινες ραφές.
2 Φωτογραφίες »

Στις N-Line mild hybrid εκδόσεις του Hyundai i20 το 6άρι σασμάν διακοσμείται με σπορτίφ κόκκινες ραφές.

 
Σε τυχόν απότομη κίνηση στο τιμόνι, μόλις ο οδηγός πατήσει φρένα ή σε κάποιο «τσίμπημα» του γκαζιού, μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου ο κινητήρας ενεργοποιείται. Αυτό προκύπτει με το κιβώτιο να διατηρεί την σχέση που έχεις επιλέξει από πριν. Το θετικό με την συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πως η σύμπλεξη γίνεται ομαλά. Σε αυτό συμβάλλει η ηλεκτρική ισχύς του ήπια υβριδικού κυκλώματος η οποία συντονίζει ξανά την «σωστή» ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα και της μετάδοσης. Γίνεται δηλαδή ένα άτυπο «rev match», διότι οι στροφές επαναφέρονται στο απαιτητό φάσμα για να μην γίνει αντιληπτή η μετάβαση από το «σβήσε» στο «άναψε». Αν η ταχύτητα είναι πολύ χαμηλή για την σχέση που έχει επιλεγεί ή αν ο οδηγός πατήσει τον συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση, τότε ο κινητήρας ενεργοποιείται χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα.
 
Για όλη την παραπάνω τεχνολογία δεν υπάρχει ακριβής ελληνική ορολογία παρά ονομάζεται, άτυπα «ελεύθερη κύλιση». Στο εξωτερικό την συναντούμε ως coasting ή sailing. Η δεύτερη ονομασία θυμίζει... ιστιοπλοΐα και προκύπτει από το αντίστοιχο εικονίδιο στον πίνακα οργάνων. Σε περιπτώσεις sailing βλέπεις μπροστά σου ένα... καραβάκι με πανιά, λες και το αυτοκίνητο «πάει» μόνο με τον αέρα. Συγκριτικά, δε, με το κλασικό «Idle Stop & Go», η τεχνολογία της Hyundai μπορεί να απενεργοποιήσει τον κινητήρα πολύ πιο γρήγορα.

Σελίδα 1Πώς λειτουργεί το iMT κιβώτιο της Hyundai;
Σελίδα 2Όταν ο κινητήρας απενεργοποιείται ενώ βρίσκεσαι στην Εθνικό Οδό
test center
KIA