Ροπή: Αυτός ο «μυστήριος» αριθμός!

117.311 Επισκέψεις στο άρθρο
Για τον υπολογισμό της ροπής μας ενδιαφέρει η ευθεία που ορίζεται από την κάθετη απόσταση του κομβίου της μπιέλας από τον άξονα του στροφάλου.

Για τον υπολογισμό της ροπής μας ενδιαφέρει η ευθεία που ορίζεται από την κάθετη απόσταση του κομβίου της μπιέλας από τον άξονα του στροφάλου.

Πριν φτάσουμε στους κινητήρες, ας «περπατήσουμε» λίγο στα μονοπάτια της Φυσικής. Σε κυκλικές κινήσεις, ένα από τα σημαντικότερα μεγέθη που εμπλέκεται είναι η ροπή στρέψης. Για να υπολογίσουμε αυτό το μέγεθος πρέπει να γνωρίζουμε δύο δεδομένα, το ένα είναι η δύναμη που εφαρμόζεται και το άλλο είναι η απόσταση από τον άξονα που μας ενδιαφέρει. Η τιμή της ροπής προκύπτει πολλαπλασιάζοντας αυτά τα δύο μεγέθη και, όπως είναι λογικό, όταν πολλαπλασιάζουμε δύναμη (N) με απόσταση (m) προκύπτει ένα μέγεθος με μονάδα μέτρησης το Νιουτόμετρο (Nm).

Στην περίπτωση των κινητήρων, η δύναμη παράγεται στη φάση της εκτόνωσης του μείγματος και ασκείται στο έμβολο πιέζοντας το προς τα κάτω. 

Η ευθεία που μας ενδιαφέρει για τον υπολογισμό της ροπής ορίζεται από την κάθετη απόσταση του κομβίου της μπιέλας από τον άξονα του στροφάλου. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι η στιγμιαία ροπή στρέψης μηδενίζεται όταν το έμβολο βρίσκεται στο ΑΝΣ και το ΚΝΣ, μιας και μηδενίζεται η απόσταση, ενώ γίνεται μέγιστη όταν το γινόμενο της δύναμης επί την απόσταση που ορίσαμε παίρνει τη μεγαλύτερη τιμή.

Σελίδα 1Ροπή: Τα diesel βγάζουν παραπάνω, λόγω διαδρομής πιστονιού & συμπίεσης
Σελίδα 2Ροπή: Αυτός ο «μυστήριος» αριθμός!
Σελίδα 3Ροπή και πετρελαιοκινητήρες
Σελίδα 4Ροπή ή Ισχύς; Τι πρέπει να προσέξουμε;
NEO PROACE
skoda