
SEAT Ibiza: SEAT Ibiza: Σε ποιον κινητήρα και ποια έκδοση εξοπλισμού αξίζει περισσότερο τα λεφτά του; | autotriti.gr
Με τιμή από 16.190 ευρώ το SEAT Ibiza είναι από τα φθηνότερα μικρά της αγοράς.
Πιο value for money είναι η έκδοση Business με τα 95 άλογα (κάτω από 18 χιλιάρικα).
Λιγοστά είναι τα fun2drive μικρά της κατηγορίας, το Ibiza είναι ένα από αυτά.
Το αυτόματο με τα 150 άλογα είναι το Νο.1 σε ενεργητική ασφάλεια (επιδόσεις, φρένα, οδική συμπεριφορά) στο ranking του AutoΤρίτη.
SEAT Ibiza: Βενζινοκίνητο από 80 έως 150 άλογα & σε 7 διαθέσιμες εκδόσεις
Το SEAT Ibiza είναι το best-seller μοντέλο της ισπανικής μάρκας για το 2025 και μία από τις πιο διαχρονικές επιλογές αυτοκινήτου στα αυτοκίνητα πόλης. Στην αποκλειστικά βενζινοκίνητη γκάμα του SEAT Ibiza θα συναντήσουμε πέντε σύνολα, από τα 80 έως τα 150 άλογα, καθώς και τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις που μοιράζονται ανά κινητήρα (Reference, Business, FR, FR Vision). Κάπως έτσι, διαμορφώνεται 7 συνολικά επιλογές για το ισπανικό supermini μοντέλο, αλλά ποια αξίζει περισσότερο να αγοράσεις;
Με τιμή από 16.190 ευρώ το SEAT Ibiza είναι από τα φθηνότερα μικρά της αγοράς
Στη βάση της γκάμας του SEAT Ibiza βρίσκουμε ένα από τα φθηνότερα μικρά αυτοκίνητα της αγοράς, με αρχική τιμή τα 16.190 ευρώ στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση Reference. Κάτω από το καπό συναντάμε ένα ατμοσφαιρικό σύνολο με 5άρι κιβώτιο και κινητήρα 999 κ.εκ.. Το εν λόγω μοτέρ αποδίδει 80 ίππους και 93 Nm ροπής, δηλαδή μιλάμε για μία επιλογή με περισσότερο αστικό προσανατολισμό. Σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις, το Ibiza των 80 ίππων έχει μέση κατανάλωση γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ..Από εξοπλιστικής άποψης, είναι σημαντικό πως ο χρήστης έχει οθόνη αφής (8,25 ιντσών) και Digital Cockpit (8 ιντσών). Ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες ελλείψεις (π.χ. δεν έχει κάμερα οπισθοπορείας, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και cruise control).
Πιο value for money είναι η έκδοση Business με τα 95 άλογα (κάτω από 18 χιλιάρικα)
Περισσότερο ολοκληρωμένο χαρακτήρα έχει το SEAT Ibiza των 95 ίππων στο 2ο εξοπλιστικό επίπεδο Business. Αυτό ισχύει τόσο από πλευράς κινητήρα, όσο κι από πλευράς εξοπλιστικών παροχών, με την τιμή να παραμένει πολύ χαμηλά (17.990 ευρώ).
Καταρχάς, μιλάμε για μία έκδοση με turbo κινητήρα που σημαίνει καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη ευκολία χρήσης. Υπεύθυνος για την κίνηση του SEAT Ibiza είναι ο 1.000άρης ECO TSI ισχύος 95 ίππων και των 175 Nm ροπής, ενώ και σε αυτή την περίπτωση βλέπουμε μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Σύμφωνα με την ισπανική μάρκα το Ibiza των 95 PS «καίει» γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ. με τους χαμηλούς ρύπους να απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.
Όσον αφορά το πακέτο εξοπλιστικών παροχών, η έκδοση Business προσθέτει cruise control, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, εμπρός προβολείς ομίχλης, αναδιπλούμενη/διαιρούμενη πλάτη πίσω καθίσματος καθώς και ζάντες αλουμινίου (15'') με όσα οφέλη έχουν σε εμφάνιση αλλά και ασφάλεια.

Οι εκδόσεις FR φέρουν δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινο λεβιέ με Nappa, καθώς και τις χαρακτηριστικές κόκκινες πινελιές. Η έκδοση FR Vision είναι η μοναδική με κάμερα οπισθοπορείας και εμπρός αισθητήρες στάθμευσης.
Λιγοστά είναι τα fun2drive μικρά της κατηγορίας, το Ibiza είναι ένα από αυτά
Η γκάμα κινητήρων του SEAT Ibiza συμπληρώνεται με τρεις ακόμη επιλογές που περισσότερα άλογα. Αρχικά, ο 1,0 ECO TSI βγαίνει και σε έκδοση ισχύος 115 ίππων με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (από 19.190 ευρώ στην έκδοση FR) ή αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (από 21.190 ευρώ στην έκδοση FR Vision). Σε κορυφαίο επίπεδο βρίσκουμε τον μεγαλύτερου κυβισμού (1,5 λτ.) κινητήρα των 150 ίππων με αυτόματο κιβώτιο και τιμή στα 24.190 ευρώ στην έκδοση FR Vision.
Και τι σημαίνει το FR στις εκδόσεις αυτές; Πέραν ορισμένων εξοπλιστικών έξτρα (π.χ. ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, αυτόματος 2-ζωνικός κλιματισμός, προγράμματα παραμετροποίησης) η πιο σημαντική προσθήκη έχει να κάνει με την Sport ανάρτηση (πιο σφιχτή και χαμηλωμένη). Γενικότερα το SEAT Ibiza είναι από τα λιγοστά fun2drive μικρά αυτοκίνητα της αγοράς και οι εκδόσεις FR δίνουν το κάτι παραπάνω σε οδηγική αίσθηση, χάρη και στο πιο ισχυρό σύνολο.
Φυσικά, ευχάριστη οδική συμπεριφορά έχουν και οι επιλογές στα 80 και τα 95 άλογα. Και σε αυτές η ανάρτησή λειτουργεί κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά πάνω από τις οδικές ανωμαλίες, με το αρκετά πληροφοριακό τιμόνι να μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού.
Το αυτόματο με τα 150 άλογα είναι το Νο.1 σε ενεργητική ασφάλεια (επιδόσεις, φρένα, οδική συμπεριφορά) στο ranking του AutoΤρίτη
Ξεχωριστή θέση στην γκάμα του SEAT Ibiza έχει η έκδοση των 150 ίππων με το DSG κιβώτιο, η οποία έχει την εξής πρωτιά: είναι το Νο.1 μικρό σε ενεργητική ασφάλεια ανάμεσα σε 38 μοντέλα της κατηγορίας, ανεξαρτήτως τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ranking του AutoΤρίτη Test Center, το αυτόματο SEAT Ibiza των 150 ίππων καλύτερα επιδόσεις φρένων, προσπέραση και οδική συμπεριφορά.
Μιλώντας με αριθμούς, καταρχάς θέλει 36,5 μέτρα για να σταματήσει από τα 100 χλμ./ώρα, μία από τις κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία και αντίστοιχη μοντέλων επιδόσεων (σ.σ. οι εκδόσεις με τα 115 και τα 150 άλογα έχουμε πίσω δισκόφρενα). Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, στην κατηγορία των μικρών η απόσταση φρεναρίσματος φτάνει μέχρι και τα 46,1 μέτρα. Δηλαδή μια διαφορά που είναι όσο περίπου δύο αυτοκίνητα. Από εκεί και πέρα, το ισχυρό σύνολο και το καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζουν πολύ καλές ρεπρίζ. Στις μετρήσεις μας το ισπανικό μοντέλο ολοκλήρωσε τη διαδικασία 60-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δλ. και σε 5,2 δλ. το 80-120 χλμ./ώρα. Για να γίνει πιο κατανοητό η απόσταση που θα διανύσει είναι 91 και 110 μέτρα, αντίστοιχα (τόσο δηλαδή θα είναι εκτεθειμένο στο αντίθετο ρεύμα).