Στα ίδια λεφτά, Bridgestone Turanza 5 ή Continental UltraContact;

41.622 Επισκέψεις στο άρθρο (8/3/2024)
Στα ίδια λεφτά, Bridgestone Turanza 5 ή Continental UltraContact;
2 Φωτογραφίες »

- 4-1 το σκορ, το Continental κερδίζει μόνο στο στεγνό
- 4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο έχει το Continental UltraContact
- Το Bridgestone Turanza 5 αποφεύγει εμπόδιο με 3,5 χλμ./ώρα μεγαλύτερη ταχύτητα, στο βρεγμένο
- Πιο σκληρή γόμα έχει το Continental και με μικρότερο βάθος πέλματος (6,8 Vs 7,7 χλστ.)

4-1 το σκορ, το Continental κερδίζει μόνο στο στεγνό

Στα ίδια λεφτά, γύρω στα 90 ευρώ ανά λάστιχο (χωρίς τοποθέτηση), συγκρίνουμε δύο θερινά λάστιχα δημοφιλών brands. Κοντράρουμε το Bridgestone Turanza 5 (του 2018) με το Continental UltraContact (του 2022), αξιολογώντας το φρενάρισμα και το κράτημά τους, σε στεγνό και βρεγμένο. Από τις συνολικές δοκιμασίες, το σκορ είναι 4-1 υπέρ του Bridgestone. Πιο συγκεκριμένα, το Turanza 5 κερδίζει:

  1. Απόδοση στο βρεγμένο (90-49)
  2. Απόδοση στο φρενάρισμα (89-49)
  3. Κράτημα (61-52)
  4. Value for money (61-54)

4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο έχει το Continental UltraContact

Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά πώς τα πήγε κάθε λάστιχο, ξεκινώντας με τις επιδόσεις τους στο βρεγμένο οδόστρωμα. Εκεί, το Continental έχει χειρότερες επιδόσεις στο φρενάρισμα ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα.  Πιο συγκεκριμένα, το UltraContact «κοκκαλώνει» 4 μέτρα πιο μακριά/χειρότερα σε σχέση με το Bridgestone Turanza 5 (43,8 μέτρα). Μάλιστα, η επίδοση του Continental είναι αρκετά κάτω κι από τον μέσο όρο της κατηγορίας των θερινών ελαστικών. Για την ακρίβεια, το UltraContact φρενάρει 3 μέτρα χειρότερα από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού (40,7 μέτρα).


4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο κάνει το Continental UltraContact (όσο το μήκος ενός αυτοκινήτου)
2 Φωτογραφίες »

4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο κάνει το Continental UltraContact (όσο το μήκος ενός αυτοκινήτου)

Το Bridgestone Turanza 5 αποφεύγει εμπόδιο με 3,5 χλμ./ώρα μεγαλύτερη ταχύτητα, στο βρεγμένο

Συνεχίζοντας την αξιολόγησης συμπεριφοράς σε βρεγμένη επιφάνεια, το Bridgestone κερδίζει και στο κράτημα. Κριτήριο είναι το Elk Test, η δοκιμασία αποφυγής κινδύνου με τον απότομο ελιγμό αποφυγής εμποδίου. Στο συγκεκριμένο test, το Turanza 5 έχει πολύ καλύτερη συμπεριφορά, μιας και αποφεύγει εμπόδιο με 3,5 χλμ./ώρα μεγαλύτερη ταχύτητα. Δηλαδή με το Bridgestone κάνεις ελιγμό και μένεις εντός πορείας μέχρι τα 69,9 χλμ./ώρα, ενώ με το Continental το max όριο ταχύτητας είναι τα 66,5 χλμ./ώρα.

 

Πιο σκληρή γόμα έχει το Continental και με μικρότερο βάθος πέλματος (6,8 Vs 7,7 χλστ.)

Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο ελαστικών βλέπουμε ότι και δύο έχουν δείκτη φορτίου-ταχύτητας 91V. Επίσης, έχουν ίδιο δείκτη οικονομίας καυσίμου (Fuel B) και ίδιο δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο (Wet A). Πριν τις δοκιμές, μετρήσαμε το βάθος πέλματος των δύο ελαστικών, με το Continental να ξεκινά με 6,8 χλστ. και το Bridgestone με 7,7 χλστ.. Όμως, το Continental αντέχει 15.500 χλμ. περισσότερα γιατί έχει πιο σκληρή γόμα. Σύμφωνα με διεθνές test ελαστικών των ίδιων ακριβών μοντέλων (ADAC) το Continental αντέχει 15.500 χλμ. περισσότερα, συνολικά 55.900 χλμ. έναντι 44.400 χλμ. του Bridgestone.

Ισοπαλία στο φρενάρισμα στο στεγνό, καλύτερο κράτημα για το Continental που είναι τελευταίας 3ετίας

Κλείνοντας, να δούμε τις επιδόσεις των δύο ελαστικών στο στεγνό. Καταρχάς έρχονται ισοπαλία στο φρενάρισμα, με «κοκκάλωμα» στα 37 μέτρα από τα 100 χλμ./ώρα. Από την άλλη πλευρά, το Continental έχει καλύτερο κράτημα, μιας και αποφεύγει εμπόδιο σχεδόν 1,5 χλμ./ώρα πιο γρήγορα σε σχέση με το Bridgestone, για αυτό και έχει συνδυαστικά καλύτερες επιδόσεις στο στεγνό.
 
Μάρκα/Μοντέλο Bridgestone Turanza 5 Continental UltraContact
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
205/55 R16 205/55 R16
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
   
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα.
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
B B
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
71 69
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
91V 91V FR
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
2460 2460
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
240 240
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2018 2022
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
37,1 Μέτρα    37 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 100 χλμ./ώρα (μ.)
39,6 Μέτρα    43,8 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Κράτημα στο στεγνό (χλμ./ώρα)
72,1 Χλμ/ώρα 73,5 Χλμ/ώρα
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Κράτημα στο βρεγμένο (χλμ./ώρα)
69,9 Χλμ/ώρα 66,5 Χλμ/ώρα
 
Βαθμολογία AutoΤρίτη (%)
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο στεγνόΑπόδοση στο στεγνό
76% 90%
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο βρεγμένοΑπόδοση στο βρεγμένο
90% 49%
Φρεναρισμα σε στεγνό και βρεγμένοΑπόδοση στο φρενάρισμα
89% 49%
Κράτημα σε στεγνό και βρεγμένοΚράτημα
61% 52%
Η πιο συμφέρουσα επιλογή, με βάση την τελική βαθμολογία και την τιμή του.Value for money (%)
61% 54%
Τελική βαθμολογία (%) 75% 51%

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Σελίδα 2Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν
Hyundai
SEAT