• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Με το που ο απαγορευμένος καρπός της αυτοκίνησης απελευθερώθηκε, ήταν μόνο φυσικό το ντίζελ να ακούγεται ως ότι καλύτερο έχει συμβεί στην ελληνική αγορά μετά την απόσυρση του 1991.

Αλλαξε κάτι και δεν μας «κάνει» πια το ντίζελ;

Διαβάστηκε από 12432 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/12/2018
 

Ξε-ερωτευτήκαμε το ντίζελ ή μήπως κάτι άλλαξε; Τι λέτε;

Από τη στιγμή που το ντίζελ απελευθερώθηκε στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, ο κόσμος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα ερωτεύθηκε. Και ξαφνικά κάτι άλλαξε. Έπαψε να μας αρέσει το ντίζελ, ή μήπως παίζει κάτι άλλο;
 
Ο έρωτας με το ντίζελ προϋπήρχε της άρσης της απαγόρευσης. Όσοι είχαν την τύχη να ζουν σε περιοχές που το ντίζελ ποτέ δεν απαγορεύτηκε, ή όσοι οδηγούσαν ντίζελ ως επαγγελματίες, και όσοι είχαν ακόμη μια σύντομη εμπειρία με ντίζελ αυτοκίνητα, ήξεραν πως οι οδηγοί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κάτι χάνουν.
 
Και έτσι με το που ο απαγορευμένος καρπός της αυτοκίνησης απελευθερώθηκε, ήταν μόνο φυσικό το ντίζελ να ακούγεται ως ότι καλύτερο έχει συμβεί στην ελληνική αγορά μετά την απόσυρση του 1991. Μέσα όμως σε λιγότερο από μία δεκαετία, το ντίζελ έγινε από έρωτας, νταλκάς. Ένας νταλκάς της αυτοκινητοβιομηχανίας που ξαφνικά έπρεπε να εξαφανιστεί από προσώπου γης. Γιατί;
 
Βλέπεις το ντίζελ δεν σταμάτησε να είναι αυτό που είναι. Παραμένει ιδιαίτερα οικονομικό στη χρήση, αφού προσφέρει χαμηλή κατανάλωση ενώ και το ίδιο το καύσιμο είναι (ακόμη) φθηνότερο από τη βενζίνη. Στην οδήγηση το ντίζελ ξελάσπωσε όλα αυτά τα μοντέλα με τα αναιμικά μοτέρ, κυρίως τα SUV που σέρνονταν με ατμοσφαιρικές βενζίνες, και άλλαξε τελείως τις απαιτήσεις μας σε ροπή και στον τρόπο που οδηγούμε.
 
Τίποτε από αυτά δεν έχει αλλάξει. Το ντίζελ είναι το ίδιο καλό με αυτό που αγαπήσαμε, και ερωτευτήκαμε όταν ήρθε η απελευθέρωση. Το πρόβλημα δεν είναι εκεί. Το πρόβλημα είναι ότι η ελληνική αγορά, όπως με πολλά άλλα, χάρηκε το ντίζελ στο τέλος του. Και αυτό δυσκολευόμαστε να το δούμε.
 
Βλέπεις την ίδια εποχή που το ντίζελ έγινε η απόλυτη αγορά, οι βενζίνες άρχισαν να γίνονται όλες τούρμπο, όλες δυνατές, ροπάτες και οικονομικές. Το τέλος του ντίζελ δεν ήρθε με το σκάνδαλο dieselgate. Ήρθε γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχουν κινητήρες βενζίνης που είναι σαφώς προτιμότεροι, αφού προσφέρουν ροπή, δύναμη, χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και αγοράς. Και χωρίς να ρυπαίνουν.
 
Το ντίζελ ήταν λίγο σαν τα φάρμακα που συνεχίζουμε να τα χρησιμοποιούμε στην ιατρική παρότι βλάπτουν περισσότερο απΆότι θεραπεύουν, γιατί δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο. Σαν την κορτιζόνη ένα πράγμα. Όταν όμως η εναλλακτική βρεθεί, παρά τα τόσα χρόνια σχέσης, ξαφνικά το ντίζελ περνάει στα αζήτητα. Οι κατασκευαστές το εγκαταλείπουν, οι νομοθέτες το τιμωρούν, η αγορά το περιθωριοποιεί. Δεν έπαψε να μας αρέσει το ντίζελ. Απλά αυτή τη στιγμή μας αρέσουν πολύ περισσότερο όλα τα άλλα. Τα μικρά τούρμπο, τα έξυπνα υβριδικά, και σύντομα τα εκρηκτικά ηλεκτρικά.
 
Εσείς όμως; Είστε έτοιμοι να αφήσετε το ντίζελ και να προχωρήσετε; Ή σας τρώει η καψούρα; Έχετε βρει κάποιο μοντέλο με τον βενζινοκινητήρα που σας ταιριάζει, ή ακόμη επιμένετε με το ντίζελ; Τι λέτε; Μήπως είναι καιρός να προχωρήσετε;

 
Σχολιάστε την είδηση 7 σχόλια