Ξε-ερωτευτήκαμε το ντίζελ ή μήπως κάτι άλλαξε; Τι λέτε;
Από τη στιγμή που το ντίζελ απελευθερώθηκε στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, ο κόσμος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα ερωτεύθηκε. Και ξαφνικά κάτι άλλαξε. Έπαψε να μας αρέσει το ντίζελ, ή μήπως παίζει κάτι άλλο;
Ο έρωτας με το ντίζελ προϋπήρχε της άρσης της απαγόρευσης. Όσοι είχαν την τύχη να ζουν σε περιοχές που το ντίζελ ποτέ δεν απαγορεύτηκε, ή όσοι οδηγούσαν ντίζελ ως επαγγελματίες, και όσοι είχαν ακόμη μια σύντομη εμπειρία με ντίζελ αυτοκίνητα, ήξεραν πως οι οδηγοί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κάτι χάνουν.
Και έτσι με το που ο απαγορευμένος καρπός της αυτοκίνησης απελευθερώθηκε, ήταν μόνο φυσικό το ντίζελ να ακούγεται ως ότι καλύτερο έχει συμβεί στην ελληνική αγορά μετά την απόσυρση του 1991. Μέσα όμως σε λιγότερο από μία δεκαετία, το ντίζελ έγινε από έρωτας, νταλκάς. Ένας νταλκάς της αυτοκινητοβιομηχανίας που ξαφνικά έπρεπε να εξαφανιστεί από προσώπου γης. Γιατί;
Βλέπεις το ντίζελ δεν σταμάτησε να είναι αυτό που είναι. Παραμένει ιδιαίτερα οικονομικό στη χρήση, αφού προσφέρει χαμηλή κατανάλωση ενώ και το ίδιο το καύσιμο είναι (ακόμη) φθηνότερο από τη βενζίνη. Στην οδήγηση το ντίζελ ξελάσπωσε όλα αυτά τα μοντέλα με τα αναιμικά μοτέρ, κυρίως τα SUV που σέρνονταν με ατμοσφαιρικές βενζίνες, και άλλαξε τελείως τις απαιτήσεις μας σε ροπή και στον τρόπο που οδηγούμε.
Τίποτε από αυτά δεν έχει αλλάξει. Το ντίζελ είναι το ίδιο καλό με αυτό που αγαπήσαμε, και ερωτευτήκαμε όταν ήρθε η απελευθέρωση. Το πρόβλημα δεν είναι εκεί. Το πρόβλημα είναι ότι η ελληνική αγορά, όπως με πολλά άλλα, χάρηκε το ντίζελ στο τέλος του. Και αυτό δυσκολευόμαστε να το δούμε.
Βλέπεις την ίδια εποχή που το ντίζελ έγινε η απόλυτη αγορά, οι βενζίνες άρχισαν να γίνονται όλες τούρμπο, όλες δυνατές, ροπάτες και οικονομικές. Το τέλος του ντίζελ δεν ήρθε με το σκάνδαλο dieselgate. Ήρθε γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχουν κινητήρες βενζίνης που είναι σαφώς προτιμότεροι, αφού προσφέρουν ροπή, δύναμη, χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και αγοράς. Και χωρίς να ρυπαίνουν.
Το ντίζελ ήταν λίγο σαν τα φάρμακα που συνεχίζουμε να τα χρησιμοποιούμε στην ιατρική παρότι βλάπτουν περισσότερο απΆότι θεραπεύουν, γιατί δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο. Σαν την κορτιζόνη ένα πράγμα. Όταν όμως η εναλλακτική βρεθεί, παρά τα τόσα χρόνια σχέσης, ξαφνικά το ντίζελ περνάει στα αζήτητα. Οι κατασκευαστές το εγκαταλείπουν, οι νομοθέτες το τιμωρούν, η αγορά το περιθωριοποιεί. Δεν έπαψε να μας αρέσει το ντίζελ. Απλά αυτή τη στιγμή μας αρέσουν πολύ περισσότερο όλα τα άλλα. Τα μικρά τούρμπο, τα έξυπνα υβριδικά, και σύντομα τα εκρηκτικά ηλεκτρικά.
Εσείς όμως; Είστε έτοιμοι να αφήσετε το ντίζελ και να προχωρήσετε; Ή σας τρώει η καψούρα; Έχετε βρει κάποιο μοντέλο με τον βενζινοκινητήρα που σας ταιριάζει, ή ακόμη επιμένετε με το ντίζελ; Τι λέτε; Μήπως είναι καιρός να προχωρήσετε;
Ναι, κάπως έτσι είναι τα πράγματα...Τα συμφέροντα κρατούσαν για δεκαετίες ένα πραγματικά φτηνό και αποδοτικό καύσιμο, μακριά από το ευρύ κοινό, δήθεν με την δικαιολογία της ρύπανσης. Λες και ειδικά η Αθήνα, είχε ποτέ ατμόσφαιρα κάτω από το όριο επικινδυνότητας. Μια ζωή χαβούζα ήταν. Και ξαφνικά, ανακαλύψαμε τον τροχό και απελευθέρωσαν τα ντίζελ από euro 5 κι απάνω. Και μόλις είδαν την χασούρα από το φθηνότερο καύσιμο και με την αφορμή του dieselgate, αποφάσισαν εκ νέου ότι τα ντίζελ ρυπαίνουν και θέλουν να σπρώξουν σιγά-σιγά τον κόσμο στα ηλεκτρικά, τα οποία θεωρούνται τα οχήματα του μέλλοντος, αλλά υπάρχουν από το 1902....
Ότι καίει καύσιμο ρυπαίνει τέλος. Βενζίνη και diesel και lpg και φυσικό αέριο ακόμα. Μην σταυρωνουμε το diesel και δεν είναι το τέλος του την στιγμή που κορυφαίοι κατασκευαστές ανακοινώνουν νέους Diesel κινητήρες, πχ BMW. Μην ξεχνάμε ότι πριν ένα χρόνο περίπου ανακοίνωσε η Bosch ότι εξελίσσει φίλτρο για τα diesel που θα μηδενίσει σχεδόν τους ρύπους... Οπότε κάτι άλλο παίζει γενικά με την αυτοκίνηση και όχι μόνο με το diesel... Τα ηλεκτρικά, μας έχουν πει πουθενά τι μας κάνουν με την ηλεκτρομαγνητικη ακτινοβολία; Μήπως να ψάξουν και αυτό... Τέσπα... Το πρόβλημα με τους ρύπους είναι τα ΠΑΛΙΆ αυτοκίνητα που δυστυχώς ο ελληναρας εν ελλειψη σωστού ελέγχου τα κυκλοφορεί και το θεωρεί και μαγκιά... Ζητώ η καπνιλα... Καλές γιορτές
Εγώ το Dieselακι μου δεν το αλλάζω. Euro 4 είναι φίλτρο μικροσωματιδιων έχει και μαύρο καπνό δεν έβγαλε ποτέ. Ας μας έλεγαν εξ αρχής οτι μολύνουν και αυτά πριν τα πάρουμε.... Τώρα Ας μας δώσουν αυτοί τα χρήματα να πάρουμε άλλο. Και είμαι σε αναμονή, περιμένω να πούνε ότι η κατασκευή μπαταριών μολύνει και να δούμε μετά τι θα πάρουμε.
Marketing. Θα μάθουμε κάποτε πόσα ποσά "έσπρωξαν" οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την θεοποίηση των diesel από ειδικό τύπο, διαφημίσεις, πολιτικές κρατών; Τώρα το μέλλον (του κέρδους) βρίσκεται στα ηλεκτρικά, στα υβριδικά.
η προσβολή σε ρίπους στο περιβάλλον από την κατασκευή και αποθήκευση μπαταριών - όπως και με την αποθήκευση των καταλυτών - είναι μεγαλύτερη από την τυχόν προστασία του από τις εκπομπές των αέριων καύσης των υδρογονανθράκων.. Μη ξεχνάμε στην Ελλαδα το παραεμποριο καυσιμων ε τα τεραστια κερδη ..το χρωματισμενο πετρελαιο σε κινησης και καυσης για θερμανση ..το μαζουτ που είναι εντελώς ακαθαρτο και μεγιστα ρυπογόνο....όλα είναι οικονομικά συμφεροντα..ειδικα στην αφαιμαξη του ΙΧ από το κρατος σε φορους..Οσο αφορα τα βιοκαυσιμα..και την αλκοολη σαν προσθηκη στη βετζίνη… σιγα σιγα πρέπει να ξεχναμε τις αξιοπιστιες στους κινητήρες... κατι αναλογο εγινε και όταν αφαιρεσαν τον μολυβδο… τελος μπορεί όντως αν εχεις μια συστοιχία με μπαταριες κατω από το καθισμα να επηρεάζεσαι από την ακτινοβολια και το ηλεκτρικο πεδιο που δημιουργουν ..δεν ξερω αν και οι ηλεκτροκινητήρες εκπεμπουν ακτινοβολια και εχουν ηλεκτρικο πεδίο.... Παντως ετσι λειτουργει το συστημα μας...επικρατει ότι αποδιδει τελικά το ποιο πολυ κερδος στους κατασκευαστες…….
...μήπως λέω θα απαξιωθούν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα από την ποιότητα των καυσίμων;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Ας μας δώσουν οι όποιοι... γραπτή εγγύηση για την ποιότητα των σύγχρονων βιοκαυσίμων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ναι, κάπως έτσι είναι τα πράγματα...Τα συμφέροντα κρατούσαν για δεκαετίες ένα πραγματικά φτηνό και αποδοτικό καύσιμο, μακριά από το ευρύ κοινό, δήθεν με την δικαιολογία της ρύπανσης. Λες και ειδικά η Αθήνα, είχε ποτέ ατμόσφαιρα κάτω από το όριο επικινδυνότητας. Μια ζωή χαβούζα ήταν. Και ξαφνικά, ανακαλύψαμε τον τροχό και απελευθέρωσαν τα ντίζελ από euro 5 κι απάνω. Και μόλις είδαν την χασούρα από το φθηνότερο καύσιμο και με την αφορμή του dieselgate, αποφάσισαν εκ νέου ότι τα ντίζελ ρυπαίνουν και θέλουν να σπρώξουν σιγά-σιγά τον κόσμο στα ηλεκτρικά, τα οποία θεωρούνται τα οχήματα του μέλλοντος, αλλά υπάρχουν από το 1902....
Ότι καίει καύσιμο ρυπαίνει τέλος. Βενζίνη και diesel και lpg και φυσικό αέριο ακόμα. Μην σταυρωνουμε το diesel και δεν είναι το τέλος του την στιγμή που κορυφαίοι κατασκευαστές ανακοινώνουν νέους Diesel κινητήρες, πχ BMW. Μην ξεχνάμε ότι πριν ένα χρόνο περίπου ανακοίνωσε η Bosch ότι εξελίσσει φίλτρο για τα diesel που θα μηδενίσει σχεδόν τους ρύπους... Οπότε κάτι άλλο παίζει γενικά με την αυτοκίνηση και όχι μόνο με το diesel... Τα ηλεκτρικά, μας έχουν πει πουθενά τι μας κάνουν με την ηλεκτρομαγνητικη ακτινοβολία; Μήπως να ψάξουν και αυτό... Τέσπα... Το πρόβλημα με τους ρύπους είναι τα ΠΑΛΙΆ αυτοκίνητα που δυστυχώς ο ελληναρας εν ελλειψη σωστού ελέγχου τα κυκλοφορεί και το θεωρεί και μαγκιά... Ζητώ η καπνιλα... Καλές γιορτές
Εγώ το Dieselακι μου δεν το αλλάζω. Euro 4 είναι φίλτρο μικροσωματιδιων έχει και μαύρο καπνό δεν έβγαλε ποτέ. Ας μας έλεγαν εξ αρχής οτι μολύνουν και αυτά πριν τα πάρουμε.... Τώρα Ας μας δώσουν αυτοί τα χρήματα να πάρουμε άλλο. Και είμαι σε αναμονή, περιμένω να πούνε ότι η κατασκευή μπαταριών μολύνει και να δούμε μετά τι θα πάρουμε.
Marketing. Θα μάθουμε κάποτε πόσα ποσά "έσπρωξαν" οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την θεοποίηση των diesel από ειδικό τύπο, διαφημίσεις, πολιτικές κρατών; Τώρα το μέλλον (του κέρδους) βρίσκεται στα ηλεκτρικά, στα υβριδικά.
Φταίει και η εξαγγελία για τη κατάργηση των ντίζελ στην Αθήνα στο μέλλον.
η προσβολή σε ρίπους στο περιβάλλον από την κατασκευή και αποθήκευση μπαταριών - όπως και με την αποθήκευση των καταλυτών - είναι μεγαλύτερη από την τυχόν προστασία του από τις εκπομπές των αέριων καύσης των υδρογονανθράκων.. Μη ξεχνάμε στην Ελλαδα το παραεμποριο καυσιμων ε τα τεραστια κερδη ..το χρωματισμενο πετρελαιο σε κινησης και καυσης για θερμανση ..το μαζουτ που είναι εντελώς ακαθαρτο και μεγιστα ρυπογόνο....όλα είναι οικονομικά συμφεροντα..ειδικα στην αφαιμαξη του ΙΧ από το κρατος σε φορους..Οσο αφορα τα βιοκαυσιμα..και την αλκοολη σαν προσθηκη στη βετζίνη… σιγα σιγα πρέπει να ξεχναμε τις αξιοπιστιες στους κινητήρες... κατι αναλογο εγινε και όταν αφαιρεσαν τον μολυβδο… τελος μπορεί όντως αν εχεις μια συστοιχία με μπαταριες κατω από το καθισμα να επηρεάζεσαι από την ακτινοβολια και το ηλεκτρικο πεδιο που δημιουργουν ..δεν ξερω αν και οι ηλεκτροκινητήρες εκπεμπουν ακτινοβολια και εχουν ηλεκτρικο πεδίο.... Παντως ετσι λειτουργει το συστημα μας...επικρατει ότι αποδιδει τελικά το ποιο πολυ κερδος στους κατασκευαστες…….
...μήπως λέω θα απαξιωθούν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα από την ποιότητα των καυσίμων;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Ας μας δώσουν οι όποιοι... γραπτή εγγύηση για την ποιότητα των σύγχρονων βιοκαυσίμων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!