• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Χαρακτηριστηκή διαφήμιση της Cadillac για το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων του V8 κινητήρα της.

Σύστημα απεργοποίησης κυλίνδρων

17.522 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/9/2015

Δεν αναφερόμαστε στο Start&Stop, αλλά στο σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων που «κλείνει» κάποιους κυλίνδρους όταν δεν χρειάζεται για να πέσει η κατανάλωση. Η ιδέα είναι παλιά, όμως σήμερα βρίσκεται στην πιο επιτυχημένη εφαρμογή της. Ας δούμε πως λειτουργεί.

 
Η ιδέα της απενεργοποίησης των κυλίνδρων σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση δεν είναι καινούρια. Υπάρχει από τα τέλη του 19ου αιώνα (hit-and-miss engines), ωστόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμογή βρήκε στις αρχές της δεκαετίας του Ά80. 

Συγκεκριμένα, ήταν η Cadillac η οποία παρουσίασε έναν 6λιτρο V8 κινητήρα (LS2 V8-6-4) στον οποίο απενεργοποιούνταν οι 2 ή οι 4 κύλινδροι για μείωση της κατανάλωσης. Την ίδια περίοδο (1981) η Alfa Romeo σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Γένοβα παρουσίασε μία έκδοση της Alfetta όπου απενεργοποιούνταν οι 2 από τους 4 κυλίνδρους του 2λίτρου κινητήρα των 128 ίππων και η κατανάλωση έπεφτε κατά 25% σε σχέση με τον ίδιο καρμπυρατεράτο κινητήρα. Μάλιστα, συνολικά κατασκευάστηκαν 10 μοντέλα τα οποία δόθηκαν σε οδηγούς ταξί, όμως τελικά το project δεν προχώρησε.
 
Όπως δεν προχώρησε πολύ και το αντίστοιχο project της Mitsubishi (Modulated Displacement, 1982) παρόλο που είχε πιο ευρεία εφαρμογή. Καλύτερη τύχη είχε μία δεκαετία μετά η Mercedes η οποία παρουσίασε το 2001 στις S 600 και CL 600 την τεχνολογία Active Cylinder Control (ACC), οι οποίες φορούσαν ένα V12 5,8 λίτρων με σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Ωστόσο, το 2002 οι κινητήρες αυτοί βγήκαν από την παραγωγή. 

Και ερχόμαστε στο σήμερα, όπου η τεχνολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν εφαρμόζεται μόνο σε μεγάλου κυβισμού μοτέρ, αλλά και σε μικρότερα, 4κύλινδρα σε σειρά. Αυτή τη στιγμή, η πιο επιτυχημένη εκδοχή είναι αυτή του Volkswagen Group (VW, Audi, SEAT και Skoda) γιατί αφενός «δουλεύει», αφετέρου εφαρμόζεται σε ένα μικρού κυβισμού κινητήρα που απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. 
 
Ας δούμε, λοιπόν, πως λειτουργεί το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων στον 1,4 TSI, αλλά και τις πολλαπλές εκφάνσεις του, δηλαδή σε ποια μοντέλα συναντάται και πως τα καταφέρνει ο εν λόγω κινητήρας από μοντέλο σε μοντέλο.

 
  • elmariachi

    Κορυφαία παπάτζα για τα δίποδα ζωντανά: <<Το το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων του GROUP έχει άλλη ονομασία για την VW (ACT) και άλλη για την Audi (COD)>>. Αν οι μηχανισμοί Α/Ε των κυλίνδρων είναι κατασκευασμένοι στο πνεύμα το αντλιών υγρού ψύξης (390€ +) των κινητήρων Tsiμπαει λάδι άλλα και του κιβώτιο DSG ταχυτήτων τότε θα το κλάμα θα γίνει ποτάμι.

      18
  • anestak0s_TS

    Ξεχασατε να αναφερετε και το σύστημα απενεργοποιισης κυλινδρων της Honda το οποιο εχει εφαρμογη μεχρι νκαι σημερα Honda Legent 3.7 V6

      4