Πίσω επιβάτης χωρίς ζώνη = 4 τόνοι από πίσω σου. Πιστεύετε ότι η ζώνη ασφαλείας στις πίσω θέσεις δεν είναι υποχρεωτική; Νομίζετε ότι το πίσω κάθισμα είναι ασφαλές και χωρίς αυτήν; Ήρθε η ώρα να επιστρέψετε στην πραγματικότητα με ένα απλό μάθημα φυσικής.
«Δολοφόνος» στο πίσω κάθισμα!
Εδώ και αρκετά χρόνια, η ασφάλεια βρίσκεται υψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων των αυτοκινητοβιομηχανιών και πράγματι τα «άλματα» στον συγκεκριμένο τομέα είναι τεράστια, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Ακόμα και στη χώρα μας, η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι αυξημένη, τουλάχιστον στους επιβάτες που βρίσκονται στα εμπρός καθίσματα, μιας και στα περισσότερα σύγχρονα οχήματα υπάρχει ηχητική υπενθύμιση αλλά και αερόσακοι που καθιστούν τη ζώνη ασφαλείας «μονόδρομο».
Ίσως, όμως, να έχετε ακούσει ανόητες απόψεις του τύπου «δε θα φορέσω ζώνη, μέσα στην πόλη κινούμαι», ή «κάθομαι στο πίσω κάθισμα, είμαι ήδη ασφαλής». Σε αυτό το κείμενο θα ασχοληθούμε με τους «υπερασπιστές» της δεύτερης άποψης και ο στόχος μας είναι ένας και μοναδικός: ολοκληρώνοντας την ανάγνωση αυτού του κειμένου να γνωρίζετε ότι όταν από εδώ και στο εξής βρίσκεστε στο πίσω κάθισμα, είτε θα φοράτε ζώνη ασφαλείας γνωρίζοντας πόσο σημαντική είναι για την ασφάλεια όλων των επιβατών, είτε θα είστε εν γνώσει σας δολοφόνοι!
Στην εθνική οδό Τριπόλεως - Σπάρτης, ένας συμπαθής κατ' όψιν παππούς σταματά στην Κερασίτσα . Κερνά τα δύο του εγγόνια ηλικίας 7 - 8 χρονών τυρόπιτες και παίρνει ο ίδιος τον καφέ του. Όλα καλά ως εκεί. Μετά από λίγα λεπτά επιβιβάζονται σε ένα πολύ παλιό σεντάν, ο παππούς οδηγός δεν δένεται, το ένα εγγονάκι συνοδηγός χωρίς ζώνη και το άλλο εγγονάκι πίσω αριστερά!! και φυσικά χωρίς ζώνη (αφού δεν δένονται οι εμπρός θα δεθούν οι πίσω....). Απ΄ όσο κατάλαβα πήγαιναν για τη Σπάρτη (δρόμος επικίνδυνος με πολλά στροφιλίκια ) . Το αυτοκίνητο αυτό δεν διέθετε σίγουρα ούτε ABS. Τους συνάντησα παρακάτω προπορευόμενους πίσω από αργό φορτηγό, το οποίο ο καλός παππούς προσπέρασε με υπέρβαση σε επικίνδυνη στροφή....... . Να υπολογίσω την κινητική τους ενέργεια με τον τύπο Ε= 1/2 mv2 , όπου m η μάζα τους και v2 η ταχύτητα του οχήματος στο τετράγωνο ( άρα και δική τους); Χρειάζεται; Νομίζω άλλα λόγια περιττεύουν. Προσωπικά τρόμαξα, θύμωσα και σκέφτηκα πόσα τέτοια γίνονται στη χώρα μας. Σίγουρα πάρα πολλά. Τραγικά υποψήφια θύματα της ασφάλτου. Ευχαριστώ για τον χώρο.
Στην εθνική οδό Τριπόλεως - Σπάρτης, ένας συμπαθής κατ' όψιν παππούς σταματά στην Κερασίτσα . Κερνά τα δύο του εγγόνια ηλικίας 7 - 8 χρονών τυρόπιτες και παίρνει ο ίδιος τον καφέ του. Όλα καλά ως εκεί. Μετά από λίγα λεπτά επιβιβάζονται σε ένα πολύ παλιό σεντάν, ο παππούς οδηγός δεν δένεται, το ένα εγγονάκι συνοδηγός χωρίς ζώνη και το άλλο εγγονάκι πίσω αριστερά!! και φυσικά χωρίς ζώνη (αφού δεν δένονται οι εμπρός θα δεθούν οι πίσω....). Απ΄ όσο κατάλαβα πήγαιναν για τη Σπάρτη (δρόμος επικίνδυνος με πολλά στροφιλίκια ) . Το αυτοκίνητο αυτό δεν διέθετε σίγουρα ούτε ABS. Τους συνάντησα παρακάτω προπορευόμενους πίσω από αργό φορτηγό, το οποίο ο καλός παππούς προσπέρασε με υπέρβαση σε επικίνδυνη στροφή....... . Να υπολογίσω την κινητική τους ενέργεια με τον τύπο Ε= 1/2 mv2 , όπου m η μάζα τους και v2 η ταχύτητα του οχήματος στο τετράγωνο ( άρα και δική τους); Χρειάζεται; Νομίζω άλλα λόγια περιττεύουν. Προσωπικά τρόμαξα, θύμωσα και σκέφτηκα πόσα τέτοια γίνονται στη χώρα μας. Σίγουρα πάρα πολλά. Τραγικά υποψήφια θύματα της ασφάλτου. Ευχαριστώ για τον χώρο.