• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι κάνουν τα μπουζί;

Διαβάστηκε από 11159 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/10/2018
 

Δύο στόχοι: Να πραγματοποιηθεί ανάφλεξη του μείγματος και να γίνει την κατάλληλη στιγμή. Και στις δύο περιπτώσεις, το σύστημα ανάφλεξης είναι αυτό που θα μας «βοηθήσει». Από τι αποτελείται; Πώς λειτουργούσε στο παρελθόν και τι άλλαξε στα σύγχρονα συστήματα ανάφλεξης;

Τρία είναι τα απαραίτητα συστατικά για τη λειτουργία ενός βενζινοκινητήρα, το καύσιμο, ο αέρας και ο σπινθήρας για την έναρξη της καύσης. Για την είσοδο του αέρα υπάρχει το σύστημα εισαγωγής, για την τροφοδοσία καυσίμου υπάρχει το σύστημα ηλεκτρονικής έγχυσης και, τέλος, για τον σπινθήρα υπάρχει το σύστημα ανάφλεξης. Το τελευταίο πρόκειται να μας απασχολήσει στο συγκεκριμένο κείμενο. Μπορεί να νομίζετε ότι η δημιουργία υψηλής τάσης για τη λειτουργία των μπουζί είναι εύκολη υπόθεση, αλλά στην πραγματικότητα τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Υπάρχει μία σειρά διαδικασιών που εκτελούνται από διάφορα εξαρτήματα ώστε τα 12 volt του συνεχούς ρεύματος να γίνουν περίπου 20.000 και, εν τέλει, να έχουμε καύση. Πώς λειτουργεί, λοιπόν, ένα σύστημα ανάφλεξης; Από ποια εξαρτήματα αποτελείται και πώς τροποποιήθηκε με την πρόοδο της τεχνολογίας. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα!

Info
Πώς μπορούμε να μετρήσουμε πόσοι σπινθήρες πραγματοποιούνται σε έναν κινητήρα ανά λεπτό; Ο υπολογισμός είναι ο εξής: πολλαπλασιάζουμε τις στροφές ανά λεπτό του κινητήρα με τον αριθμό των κυλίνδρων και έπειτα, το γινόμενο που προκύπτει το διαιρούμε με τον αριθμό δύο. Για παράδειγμα, ένας τετρακύλινδρος κινητήρας που λειτουργεί στις 2.000 σ.α.λ χρειάζεται 4000 σπινθήρες ανά λεπτό.

Ξέρετε ότι:
  • Στους σύγχρονους κινητήρες, κάθε μπουζί έχει τον δικό του πολλαπλασιαστή.
  • Η τάση στις πρώτες γενιές πολλαπλασιαστών έφτανε περίπου στα 20.000 Volt, ενώ οι σύγχρονοι πολλαπλασιαστές αγγίζουν τα 45.000 Volt.
  • Το σύστημα στροφαλοφόρος άξονας-διανομέας έχει σχέση μετάδοσης 2:1, δηλαδή ο άξονας του διανομέα περιστρέφεται με τη μισή ταχύτητα σε σχέση με τον στρόφαλο.
  • Στα παλαιότερα αυτοκίνητα ο έλεγχος προπορείας γινόταν μέσω του διανομέα, τώρα κάτι τέτοιο γίνεται μέσω της ECU.
  • Ένα ασφαλές εύρος προπορείας ανάφλεξης είναι από 5 έως 40 μοίρες πριν το ΑΝΣ, ανάλογα με το είδος του κινητήρα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αποκλειστικό: Η νέα Mercedes GLB

Δοκιμή: Ford Fiesta Active

Ποιες εταιρείες θα αφανίσει η ηλεκτροκίνηση;

Οδική βοήθεια: Aχρηστη ή πιο πολύτιμη από ποτέ;

Η κίνηση στους δρόμους

Τα 5 μικρά crossover με την καλύτερη κατανάλωση

25 Χρόνια AutoΤρίτη: Η εξέλιξη της ασφάλειας

Τι ξέρεις για το ηλεκτρικό χειρόφρενο;

Δοκιμή: Νέο Audi A1 Sportback

Top 20 νέα μοντέλα του 2019

Χωματερή γερμανικών ελαστικών η Ελλάδα;

7 Μίνι με 10.000 ευρώ

Χεράς με BMW 325i δίνει πόνο

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1,3 λτ. 140 PS

Τop 25 αυτοκίνητα στα 25 χρόνια AutoΤρίτη

MEGA Αφιέρωμα: 25 χρόνια AutoΤρίτη

Κάντε αναφορά: Δείτε ποια αυτοκίνητα είναι ΦΕΤΟΣ για κλωτσιές

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

RENAULT: Total Care 5+ Aπολαύστε τη φροντίδα Renault με συνολικό όφελος έως και 30%

CITROEN: Ποδαρικό με Reverse Sales

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 14.990€

PEUGEOT: Eπιλεγμένα μεταχειρισμένα σαν καινούρια έως 2/2

περισσότερα »