ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικό πορτ μπαγκάζ: Ευκολία ή απλά… φιγούρα;

(26/6/2025)
Ηλεκτρικό πορτ μπαγκάζ: Ευκολία ή απλά… φιγούρα;

Τι είναι: Πατάς ένα κουμπί και η πόρτα του πορτ-μπαγκάζ κλείνει/ανοίγει αυτόματα.
Ξεκίνησε από τα μεγάλα και ακριβά SUV τώρα έχουν ακόμη και τα χάτσμπακ.
Πρακτική όταν ανοίγει χωρίς επαφή, αλλά μαζεύεται πολλή και σύνθετη τεχνολογία!
Μεγάλο κόστος αλλά έχει γίνει το «απόλυτο γκάτζετ».

autotriti team

Ξεκίνησε από τα μεγάλα και ακριβά SUV τώρα έχουν ακόμη και τα χάτσμπακ

Πρώτα είχαμε τα ηλεκτρικά παράθυρα, μετά τα αυτόματα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες και τα ηλεκτρικά χειρόφρενα. Τώρα έχουμε και το ηλεκτρικά πορτ μπαγκάζ. Όπως και όλα τα πλούσια έξτρα στοιχεία εξοπλισμού, έτσι και η ηλεκτρική πίσω πόρτα ξεκίνησε από τα μεγάλα και ακριβά SUV. Σε ένα ακριβό αυτοκίνητο εξάλλου, η τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος μπορεί να ανεβάζει το κόστος, είναι όμως σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με την τιμή του αυτοκινήτου. Και έτσι η «ευκολία» που παρέχει το ηλεκτρικό πορτ μπαγκάζ άρχισε να γίνεται πιο ορατή και σιγά σιγά, με περισσότερους προμηθευτές να παράγουν τέτοια συστήματα, έπεσε και το κόστος. Σήμερα δεν χρειάζεται να έχεις ένα μεγάλο και ακριβό SUV για να έχει ηλεκτρικό πορτ μπαγκάζ. Έχουν ακόμη και τα χάτσμπακ μοντέλα.

Τι είναι: Πατάς ένα κουμπί και η πόρτα του πορτ-μπαγκάζ κλείνει/ανοίγει αυτόματα

Αλήθεια είναι πως σε ένα μεγάλο και ψηλό αυτοκίνητο υπάρχει ένας παραπάνω λόγος για ηλεκτρική πίσω πόρτα. Όσο τα SUV ήταν πιο εκτός δρόμου και η πίσω πόρτα άνοιγε σαν τις άλλες, δηλαδή όχι προς τα πάνω αλλά προς τα έξω, αφού πρώτα είχες ανοίξει τη βάση της ρεζέρβας, το άνοιγμά της ήταν εύκολη υπόθεση. Με τα SUV όμως να γίνονται χάτσμπακ, δηλαδή με την πόρτα να ανοίγει προς τα πάνω, υπάρχει πρόβλημα. Ειδικά στο ύψος, αφού φτάνει πολύ ψηλά και αρκετοί και αρκετές οδηγοί δεν φτάνουν να την πιάσουν για να κατέβει. Και μετά είναι και το βάρος. Στα μεγάλα SUV πώς να σηκώσεις μια τόσο μεγάλη πόρτα με τόσο μεγάλη γυάλινη επιφάνεια. Έχει μια λογική.

Πρακτική όταν ανοίγει χωρίς επαφή, αλλά μαζεύεται πολλή και σύνθετη τεχνολογία

Όμως η τεχνολογία της δεν είναι απλή. Για τους περισσότερους είναι ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια «μπουκάλα» αμπορτισέρ, όμως αυτός είναι μόνο ο μηχανισμός που την ανοιγοκλείνει. Από τη στιγμή όμως που μπορεί να κάνει κάτι «μόνη της», αρχίζουν να προστίθενται οι αισθητήρες και ο υπολογιστής που τους ελέγχει. Αισθητήρας απόστασης από το πίσω όχημα ή άλλο εμπόδιο. Αισθητήρας ύψους (για κλειστά πάρκινγκ). Αισθητήρας εμποδίου στο άνοιγμα ή το κλείσιμο ώστε να διακόψει τη διαδικασία μην κόψει κανένα κεφάλι. Και το κόστος πάει μόνο προς τα πάνω. Τουλάχιστον όταν έχει και αυτόν τον αισθητήρα κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα που κουνάς το πόδι και ανοίγει (αφού κάνεις πρώτα μερικά βήματα πίσω) μπορεί να σε διευκολύνει όταν κρατάς πράγματα που δεν μπορείς να ακουμπήσεις κάτω ούτε δευτερόλεπτο.
 

Μεγάλο κόστος αλλά έχει γίνει το «απόλυτο γκάτζετ»

Και εδώ είναι που το ΄πράγμα αλλάζει. Γιατί αλήθεια είναι πως εκτός αν όντως δεν φτάνεις να κλείσεις το πορτ μπαγκάζ όταν είναι ανοιχτό ή δεν μπορείς να το σηκώσεις για να το ανοίξεις, πρέπει να είσαι «καλομαθημένος» για να χρειάζεσαι να είναι ηλεκτρικό. Έλα όμως που η «καταγωγή» του ηλεκτρικού πορτ μπαγκάζ είναι «ευγενής», δηλαδή είναι στοιχείο εξοπλισμού που (ακόμη) θεωρείται «κυριλέ» και έτσι λίγη σημασία έχει αν το χρειάζεσαι πραγματικά. Η σημασία είναι πλέον πως κάνει το αυτοκίνητο να «δείχνει» premium και ακριβό. Βάλε τώρα πως αν το χρησιμοποιήσεις θα δεις πως σου... λύνει τα χέρια και θα καταλάβεις πως δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτό. Για πολλούς μάλιστα είναι πιο σημαντικό και από τις οθόνες στο ταμπλό!

Εσύ πόσο χρειάζεσαι το ηλεκτρικό πορτ μπαγκάζ; Είναι γιατί δεν φτάνεις να το κλείσεις, γιατί είδες πως σου έκανε τη ζωή πολύ ευκολότερη ή μήπως τελικά η ηλεκτρική πίσω πόρτα είναι μόνο για τη «μόστρα»;

LEXUS
4green