• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το αυτόματο φρενάρισμα είναι το επόμενο που θα γίνει υπεχρεωτικό και ήδη κοιτάμε μπροστά.

Τα 10 νεα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας

Διαβάστηκε από 6222 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/11/2018
 

Μετα τις ζώνες ασφαλείας, το ABS, τους αερόσακους και το ESP, εσείς ποια συστήματα ασφαλείας θέλετε να δείτε να γίνονται υποχρεωτικά μέχρι το 2021;

Πρώτα οι ζώνες ασφαλείας, μετά το ABS, κατόπιν το ESP. Τώρα έρχεται το αυτόματο φρενάρισμα, και σε λίγο ένα σωρό ακόμη υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας. Εσείς ποια θέλετε να τίθενται σε εφαρμογή μέχρι το 2021;

Μπορεί να γκρινιάξαμε, να φωνάξαμε, να διαφωνήσαμε, όμως ότι και να είπαμε εναντίων των υποχρεωτικών συστημάτων ασφαλείας, τελικά αυτά έκαναν δουλειά. Με κάθε νέα απόφαση για ένα τέτοιο σύστημα, πάλι θα υπάρχουν φωνές διαμαρτυρίας, πάλι κάποιοι θα βλέπουν πως τους απομακρύνουν από τη διαδικασία της οδήγησης, όμως τελικά θα σωθούν ζωές. Και αφού δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας, θα μας το επιβάλουν.

Έτσι, τώρα σειρά έχει το αυτόματο φρενάρισμα να γίνει υποχρεωτικό, και ήδη κοιτάμε μπροστά, μέχρι το 2021, να δούμε στα επόμενα τρία χρόνια τι άλλο θα έρθει να μπει στη λίστα. Η λίστα όμως περιλαμβάνει δέκα ακόμη συστήματα. Ποια είναι:
  1. Έλεγχος κατάστασης οδηγού (ζάλης/νύστας). Σε απλούς όρους αν νυστάζεις το σύστημα δεν σε αφήνει να οδηγήσεις.
  2. Σύστημα καταγραφής κατάστασης αυτοκινήτου (μαύρο κουτί). Έτσι μετά από κάθε ατύχημα θα είναι γνωστή η λειτουργία του αυτοκινήτου (ταχύτητα, φρένα, τιμόνι κλπ) ώστε να αναλύεται η υπαιτιότητα.
  3. Σήμα ακινητοποίησης ανάγκης. Ένα σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση ακινητοποίησης, για κλήση σε βοήθεια και αποφυγή από άλλα οχήματα.
  4. Ενίσχυση εμπρός μέρους καμπίνας. Ο στόχος είναι να βελτιωθούν τα αποτελέσματα σε crash test ενώ θα περιλαμβάνονται και βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας.
  5. Αύξηση ζώνης προστασίας πρόσκρουσης πεζών. Αφορά στη σχεδίαση του εμπρός μέρους των αυτοκινήτων ώστε να προστατεύονται τα κεφάλια πεζών ή ποδηλατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
  6. Ανίχνευση αλκοόλ. Αν ο οδηγός βρεθεί πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν ξεκινά.
  7. Σύστημα ελέγχου και προσαρμογής ταχύτητας. Εξέλιξη του cruise control που όμως επεμβαίνει κιόλας για να μειώσει την ταχύτητα.
  8. Έλεγχος διατήρησης λωρίδας. Ελέγχει αν «κόβεις» λωρίδες και ειδοποιεί ή επεμβαίνει.
  9. Προστασία πλευρικής σύγκρουσης με κολώνα. Τα αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να «τυλίγονται» γύρω από κολώνες όπως τώρα. Θα βελτιωθεί σημαντικά η ασφάλεια.
  10. Κάμερα οπισθοπορίας. Για όλες τις μανούβρες με όπισθεν, θα μειώσει μικροζημιές και το κόστος ασφάλισης.
Στόχος είναι η μείωση των νεκρών στους δρόμους της Ε.Ε. από 25.300 ανθρώπους πέρσι, στο μισό μέχρι το 2030.

Από όλα αυτά τα συστήματα, ξεχωρίζετε κάποια που θεωρείτε πως είναι προς την σωστή κατεύθυνση; Κάποια που θεωρείτε ότι «μειώνουν» από την οδηγική εμπειρία; Ποια θέλετε να δείτε και ποια όχι; Και τελικά ποια νομίζετε πως θα έχουν αποτέλεσμα στη μείωση των νεκρών στην άσφαλτο; Τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Γιώργος Μεταξάς

    Όλα τα συστήματα που αναφέρετε είναι προς τη σωστή κατεύθυνση για τη μείωση των ατυχημάτων και της πιο υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς. Ίσως όμως το μαύρο κουτί θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο μετά από έγκριση του οδηγού ή όταν υπάρχει θάνατος. Επίσης ο αισθητήρας κόπωσης μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα, καθώς η κούραση συνήθως εμφανίζεται κατά τη διάρκεια μακρινών ταξιδιών και ενδεχομένως αυτό συμβεί σε απομονωμένη περιοχή, οπότε η δράση του πρέπει να είναι μάλλον συμβουλευτική παρά απαγορευτική. Η αυτόματη εναλλαγή των φώτων είναι επίσης χρήσιμη, κυρίως για την ασφάλεια των οδηγών που έρχονται από απέναντι.

      8
  • ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΟΡΔΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

    11 ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΕΙ-ΞΕΠΑΡΚΑΡΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ, 12 ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ Α ΣΤΟ Β ΜΟΝΟ ΤΟΥ