AUTOCHECK
Ακούς να λένε για 1ο στάδιο, 2ο στάδιο αλλά δεν έχεις ιδέα για τι μιλάνε;
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ακούς να λένε για 1ο στάδιο, 2ο στάδιο αλλά δεν έχεις ιδέα για τι μιλάνε;

Ποια είναι τα 3 στάδια της βελτίωσης ενός μοτέρ;

233.986 Επισκέψεις στο άρθρο (9/12/2022)

Ακούς να λένε για 1ο στάδιο, 2ο στάδιο αλλά δεν έχεις ιδέα για τι μιλάνε; Δες τώρα τα μυστικά του «tuning», τόσο για ατμοσφαιρικούς, όσο και για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες!

Από τα... «απλά» μέχρι και τα σωθικά!

Λατρεύετε την ταχύτητα; Αν ναι, αποκλείεται να μην αναρωτηθήκατε ποτέ πως θα αυξηθεί η ισχύς του κινητήρα σας. Και επειδή όσα «ετοιμοπόλεμα» άλογα και να έχετε, πάντα δεν είναι αρκετά, σε αυτό το κείμενο θα σας παρουσιάσουμε τους δημοφιλέστερους τρόπους για την αύξηση της αποδοτικότητας ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε αυτός είναι υπερτροφοδοτούμενος, είτε «φυσικής αναπνοής», αλλά και με ποιον τρόπο επιτυγχάνεται η αύξηση του παραγόμενου έργου. Προκειμένου να γίνουμε πιο κατανοητοί, θα χωρίσουμε τα στάδια βελτίωσης ενός κινητήρα σε τρία μέρη. Το πρώτο σχετίζεται με την αναβάθμιση των συνθηκών κάτω από τις οποίες θα πραγματοποιείται η καύση του μείγματος αέρα/καυσίμου, το δεύτερο με τα δομικά μέρη του κινητήρα και τη διατήρηση της αξιοπιστίας του, ενώ το τρίτο με την έξοδο των καυσαερίων από αυτόν. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

Στάδιο 1ο: Εισαγωγή αέρα και «τσιπάρισμα»


Η βελτίωση της «αναπνοής» του κινητήρα είναι από τις πρώτες προτεραιότητες των βελτιωτικών οίκων.

Η βελτίωση της «αναπνοής» του κινητήρα είναι από τις πρώτες προτεραιότητες των βελτιωτικών οίκων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Κάθε κινητήρας, προκειμένου να αυξήσει την ισχύ του, χρειάζεται περισσότερο οξυγόνο και για να συμβεί κάτι τέτοιο πρέπει να βελτιωθεί η ροή και να αυξηθεί η ποσότητα του εισερχόμενου αέρα. Αυτός είναι ο λόγος που ένα από τα πρώτα στάδια βελτίωσης σχετίζεται με την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής. Η αντικατάσταση του συμβατικού φίλτρου εισαγωγής με ένα ελεύθερης ροής ή με κιτ φιλτροχοάνης μειώνει τις αντιστάσεις με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η «αναπνοή» του κινητήρα και κατ' επέκταση η απόδοση του. 

Η αύξηση της ποσότητας του εισαγόμενου αέρα δεν είναι σε θέση να προσφέρει ικανοποιητική αύξηση ισχύος χωρίς να ρυθμιστούν κι άλλες παράμετροι. Κάθε κινητήρας πρέπει να λειτουργεί κοντά στην στοιχειομετρική αναλογία, δηλαδή η καύση να γίνεται με σταθερή αναλογία αέρα και καυσίμου. Συνεπώς για να εκμεταλλευτούμε την αυξημένη ποσότητα οξυγόνου από την βελτίωση του συστήματος εισαγωγής αέρα θα πρέπει να επαναπρογραμματιστεί η έγχυση καυσίμου μέσω την ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU). Η νέα χαρτογράφηση (re-map) του εγκεφάλου μεταβάλλει αρκετές παραμέτρους των συστημάτων ψεκασμού και ανάφλεξης, όπως η ποσότητα έγχυσης καυσίμου και η χρονική στιγμή της ανάφλεξης. Έτσι, ο κινητήρας προσαρμόζεται στις νέες βελτιωμένες συνθήκες και η απόδοση του αυξάνεται αισθητά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Toyota
VW AMAROK