Τα πιο αθόρυβα μικρομεσαία SUV
111.561 Επισκέψεις στο άρθρο (22/3/2020)
Tα οικογενειακά crossover που… ψιθυρίζουν: Μέσα από τις μετρήσεις του Auto Τρίτη Test Center, εντοπίζουμε τα πιο αθόρυβα οικογενειακά crossover μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Ως θόρυβο θα μπορούσαμε να ορίσουμε το αρνητικό παράγωγο του έντονου ήχου. Θόρυβος, λοιπόν, είναι ο ενοχλητικός ή ανεπιθύμητος και επιβλαβής ήχος, που οι βλαπτικές επιπτώσεις του εξαρτώνται από την ένταση, τη συχνότητα και τη διάρκεια της έκθεσής μας σε αυτόν. Ένα θορυβώδες αυτοκίνητο λοιπόν μόνο καλό δεν κάνει στη φυσική μας ηρεμία μιας και μπορεί να κάνει κουρέλια το νευρικό μας σύστημα.
Μονάδα μέτρησης της συχνότητας του θορύβου είναι τα (Hz) – κύκλοι ανά δευτερόλεπτο- ενώ η ένταση μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), μια μονάδα μέτρησης που είναι λογαριθμική. Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου.
Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. Το τελευταίο όριο της ανθρώπινης αντοχής είναι 140 dB, ενώ οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.
Τι επηρεάζει το επίπεδο του παραγόμενου θορύβου;
O θόρυβος που παράγεται από την κίνηση και που μεταφέρεται στα αυτιά των επιβατών ενός αυτοκινήτου, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Θόρυβο παράγει κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το ρελαντί ακόμα. Ακόμα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουν θόρυβο (ελάχιστο φυσικά), που παράγεται από την κύλιση. Ο θόρυβος στην ταχύτητα των 120 χλμ./ώρα, την οποία θα δεχθούμε ως ταχύτητα ταξιδιού, εξαρτάται πέρα από τη λειτουργία του κινητήρα και από παράγοντες, όπως η διάσταση των ελαστικών και των ζαντών, η αεροδυναμική του οχήματος και φυσικά η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι, ένα αυτοκίνητο με μακριά κλιμάκωση κιβωτίου είναι πιο ήσυχο από ένα αντίστοιχο με πιο σφιχτή κλιμάκωση, αφού το πρώτο για να κινηθεί με μια συγκεκριμένη ταχύτητα το μοτέρ του λειτουργεί με λιγότερες στροφές από ότι ένα αυτοκίνητο με πιο κοντό κιβώτιο στην ίδια ταχύτητα. Στο τέλος φυσικά, καθοριστικό ρόλο παίζει η ηχομόνωση του εκάστοτε αυτοκινήτου, με δεδομένο ότι η μέτρηση γίνεται από την καμπίνα των επιβατών και όχι από το χώρο του κινητήρα, με τα πολυτελή αυτοκίνητα αναλογικά να παρουσιάζουν μικρότερα επίπεδα παραγόμενου θορύβου. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί, ότι ο θόρυβος που προκαλείται από την κύλιση του οχήματος διαμορφώνει κι εκείνος ανάλογα τα επίπεδα θορύβου.
Σελίδα 2 | Σημείο αναφοράς το Audi A6 |
Σελίδα 3 | Διατάραξη κοινής ησυχίας από το Audi R8 |
Σελίδα 4 | Πώς γίνονται οι μετρήσεις μας; |
Σελίδα 5 | Τα πιο αθόρυβα μικρομεσαία SUV βενζίνης |
Σελίδα 6 | Τα πιο αθόρυβα diesel μικρομεσαία SUV |