- Καλύτερος σε βαθμό απόδοσης κινητήρας ο μόνιμου μαγνήτη
- Μαγνητικής υστέρησης και bye-bye Κίνα
- Οι ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες είναι φθηνότεροι και μπορούν να προσφέρουν υψηλότερη ισχύ
- Το θερμικό μοτέρ έχει βαθμό απόδοσης στο 35%, το ηλεκτρικό πάνω από 90%
Τεχνικό: Τα είδη των ηλεκτροκινητήρων
Η ηλεκτροκίνηση πλέον έχει πάψει να αποτελεί μια τεχνολογία που ΘΑ έρθει. Είναι ήδη εδώ και έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Το βιώνουμε διαρκώς, αφού σχεδόν κάθε μέρα υπάρχει και ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στο γκαράζ του AutoΤρίτη και παράλληλα βλέπουμε τις πωλήσεις τους να σημειώνουν αλματώδη άνοδο. Σίγουρα, μπορεί ακόμα να είναι ισχνή μειοψηφία, ωστόσο η δυναμική τους είναι αλματώδης. Γι' αυτό και οι κατασκευαστές έχουν ρίξει εκεί το βάρος τους εξελίσσοντας νέες τεχνολογίες.
Διπλάσια απόδοση από τους βενζινοκινητήρες
Μία εσφαλμένη εντύπωση που έχουν αρκετοί σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι πως οι κινητήρες τους είναι όλοι οι ίδιοι. Μέγα λάθος, καθώς υπάρχουν διαφόρων ειδών ηλεκτρικοί κινητήρες, όπως ακριβώς συμβαίνει και με έναν συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Για ποιο λόγο; Μα για τον ίδιο λόγο ακριβώς που υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί θερμικοί κινητήρες, η επίτευξη μεγαλύτερου δυνατού βαθμού απόδοσης. Αυτή τη στιγμή ένας βενζινοκινητήρας έχει βαθμό απόδοσης κοντά στο 35%. Τι βαθμό έχει ένα ηλεκτρικό σύνολο; Πάνω από 90%.
Ένας βενζινοκινητήρας έχει βαθμό απόδοσης κοντά στο 35%. Τι βαθμό απόδοσης έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ; Πάνω από 90%.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ένας μεταλλικός κύλινδρος
Στο δια ταύτα λοιπόν, αυτήν τη στιγμή στα ηλεκτρικά οχήματα θα συναντήσουμε τρία διαφορετικά είδη ηλεκτρικών κινητήρων. Οι ασύγχρονοι κινητήρες επαγωγής, οι σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη και οι σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη μαγνητικής υστέρησης. Αυτή τη στιγμή οι τελευταίοι είναι οι πιο διαδεδομένοι στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η αρχιτεκτονική όλων των ηλεκτρικών μηχανών είναι σχετικά απλή. Πρόκειται για ένα μεταλλικό ατσάλινο κύλινδρο ο οποίος διαθέτει μια πλέξη μεταλλικών πηνίων και ονομάζεται στάτης. Μέσα στον στάτη θα συναντήσουμε τον ρότορα, ο οποίος όπως καταλαβαίνετε είναι κινούμενος.