Οι ασύγχρονοι κινητήρες  δεν έχουν υψηλή ροπή εκκίνησης, αλλά έχουν το πλεονέκτημα πως είναι κατασκευαστικά φτηνότεροι και μπορούν να προσφέρουν υψηλότερη ισχύ.

Οι ασύγχρονοι κινητήρες δεν έχουν υψηλή ροπή εκκίνησης, αλλά έχουν το πλεονέκτημα πως είναι κατασκευαστικά φτηνότεροι και μπορούν να προσφέρουν υψηλότερη ισχύ.

Ασύγχρονοι κινητήρες για υψηλή ισχύ

23.870 Επισκέψεις στο άρθρο

Για να λειτουργήσει λοιπόν ένας ηλεκτροκινητήρας πρέπει τα πηνία που βρίσκονται στον στάτη να τροφοδοτηθούν με ρεύμα. Αυτή η τροφοδοσία δημιουργεί ένα περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο εντός του στάτη. Η δε ταχύτητα αυτού του πεδίου ονομάζεται σύγχρονη ταχύτητα. Αυτό το περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο δημιουργεί ρεύμα που διαρρέει τον ρότορα και τον αναγκάζει να περιστραφεί. Ο ρότορας είναι απευθείας συνδεδεμένος με το σύστημα μετάδοσης προκαλώντας έτσι άμεσα την κίνηση των τροχών.

Στους ασύγχρονους επαγωγικούς κινητήρες λοιπόν, η περιστροφή του ρότορα γίνεται λόγω επαγωγής από τον στάτη γι αυτό άλλωστε και λέγονται επαγωγικοί. Ωστόσο, η ταχύτητα του περιστρεφόμενου μαγνητικού πεδίου του ρότορα δεν συγχρονίζεται και είναι πάντα λίγο μικρότερη από εκείνη του στάτη (γι αυτό και ονομάζεται ασύγχρονος), μέχρι περίπου 5% ανάλογα του κινητήρα. Οι επαγωγικοί κινητήρες  δεν έχουν υψηλή ροπή εκκίνησης, αλλά έχουν το πλεονέκτημα πως είναι κατασκευαστικά φτηνότεροι και μπορούν να προσφέρουν υψηλότερη ισχύ. Για αυτό προτιμώνται στα μεγαλύτερα και βαρύτερα αυτοκίνητα, όπως το Audi E-Tron και η Mercedes EQC, τα οποία μάλιστα χρησιμοποιούν έναν σε κάθε άξονα.

Σελίδα 1Τα 3 είδη ηλεκτροκινητήρων: Ποιος τύπος είναι πιο αποδοτικός;
Σελίδα 2Ασύγχρονοι κινητήρες για υψηλή ισχύ
Σελίδα 3Μόνιμου μαγνήτη, ο καλύτερος σε βαθμό απόδοσης κινητήρας που κατασκευάστηκε ποτέ
Σελίδα 4Μαγνητικής υστέρησης για την ανεξαρτητοποίηση από την Κίνα
Σελίδα 5Τελικά ποιος ηλεκτροκινητήρας είναι ο καλύτερος;
EUROINS PASXA
KIA