
Θα αγοράζατε ξανά αυτοκίνητο ίδιων επιδόσεων με αυτό που έχετε σήμερα;
Θα αγοράζατε ξανά αυτοκίνητο ίδιων επιδόσεων με αυτό που έχετε σήμερα;
5.795 Επισκέψεις στο άρθρο (17/4/2014)
Είναι το αυτοκίνητό σας γρήγορο; Ή μήπως αργό; Αν αγοράζατε ξανά σήμερα θα κοιτούσατε για ίδιες επιδόσεις, καλύτερες ή χειρότερες;
autotriti team
Και ποιος λέει όχι σε κάτι τέτοιο. Εκτός από όσους έχουν μείνει σήμερα με το ίδιο αυτοκίνητο και προσπαθούν από έναν κινητήρα που ήταν φτιαγμένος για φθηνές επιδόσεις να πάρουν υψηλή οικονομία. Όλα μαζί δεν γίνονται.Το ίδιο θα ομολογήσουν και όσοι ψώνισαν αμάξι στην καρδιά της ύφεσης και πήγαν στο αντίθετο άκρο. Κατανάλωση υπέρ όλων, και έτσι για να καίνε 3 λτ/100χλμ διάλεξαν την ασθενέστερη έκδοση, που στον χρόνο που έκαναν τα άλλα 0-100 ίσα που είχε ξεκινήσει. Η αγορά άλλαξε απότομα, ήρθε το ντίζελ, η κατανάλωση έγινε πρωτοσέλιδο και οι ανάγκες έγειραν προς το ελάχιστο κόστος χρήσης.
Από την άλλη, όσοι ξέμειναν με τους «δεινόσαυρους» των επιδόσεων με κάθε τίμημα, δύσκολα θα μπορούσαν να αποχωριστούν ένα σβέλτο αυτοκίνητο για κάτι αργό. Ακόμη πιο σημαντικά, οι περισσότεροι οδηγοί τέτοιων αυτοκινήτων δεν μπορούν καν να διανοηθούν πως με τους ρυθμούς που κινούνται οι ίδιοι για να μειώσουν την κατανάλωση, οι άλλοι, με τα αργά αλλά καινούργια, καίνε τα μισά χωρίς να έχουν τον φόβο μην πέσει το πόδι τους βαρύ στο γκάζι.
Και οι δύο οδηγοί όμως παραπονιούνται. Από τη μία έχεις αυτούς με τα παλιότερα αυτοκίνητα που δεν θέλουν να τα «σκοτώσουν» για ένα κομμάτι ψωμί και να τα αλλάξουν με ένα άλλο που «σέρνεται». Από την άλλη έχεις αυτούς που υπερεκτίμησαν την αξία της κατανάλωση, και ναι μεν πάνε στο χωριό με 10 ευρώ καύσιμο, δεν τολμούν όμως να περάσουν φορτηγό στην ανηφόρα.
Εσείς λοιπόν τι επιδόσεις θα αγοράζατε σήμερα; Θα πηγαίνατε από το ένα άκρο στο άλλο; Θα θυσιάζατε την απόλυτη οικονομία για λίγο «γκάζι» παραπάνω; Και θα φορτώνατε στο 0-100 για να πέσετε κάνα λίτρο στα 100 χλμ.; Τι λέτε;
Και βέβαια θα ξανααγόραζα και θα το βελτίωνα και άλλο.Καθείς όπως ευαρέσκεται.Άλλοι κοιτούν το καίει 3,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και άλλοι το 0-100 σε 1,9 δευτερόλεπτα.Το όνειρο όλων όμως είναι όχι το πόσο λιγότερο θα κάψουν, μα να κάνουν τα 0-100 σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα, και ας μην το παραδέχονται.
Μέσα στις πόλεις όμως σώφρον είναι να χρησιμοποιούμε οτιδήποτε το πράσινο για το καλό όλων μας.
Θα πω οτι δεν συμβιβαζομαι.
προτιμω να παραμεινω στην ιδια ιπποδυναμη 97 αλογα απο την corolla που εχω, μου ειναι μια χαρα, αφου παντου το οριο ειναι 120 και δεν εχω δρομους γερμανιας αλλα ελλαδας και με πανακριβα διοδια, πηγαινω απο τους πλευρικους παραδρομους που εκει ειναι μεχρι 80.
Κι εγώ είχα την ίδια φιλοσοφία το καινούργιο να είναι πάντα πιο δυνατό και πιο γρήγορο όμως άμα δεν μας το επιτρέπουν οι συνθήκες λόγω κρίσης ή οικογενειακής κατάστασης υπάρχουν αρκετά καλά μοντέλα να "συμβιβαστεί" ένας ανήσυχος οδηγός. Νομίζω ότι με ένα αμάξι στα 150-200 τουρμπάτα άλογα έχεις αρκετή ισχύ να παίξεις από την μία και να είσαι και συντηρητικά οικονομικός ταυτόχρονα από την άλλη. Τρανό παράδειγμα ότι πήγα από την 335 κουπέ στο GOLF GTI το οποίο τελικά δεν αποδείχθηκε κακή επιλογή κάθε άλλο. Δεν μου έλειψε το παιχνίδι στο δρόμο παρά τα λιγότερα άλογα και όλα αυτά πλέον πολύ πιο οικονομικά και με λιγότερα χαράτσια.
Πλέον η δουλειά μου είναι μέσα στην πόλη, μόλις 3,4χλμ από το σπίτι. Τα ΜΜΜ ψηλό-βολεύουν και με 20ευρώ για κάρτα απεριορίστων είναι μια χαρά. Τώρα που άνοιξε ο καιρός, έχει την τιμητική του και το ποδήλατο σε καθημερινή βάση. Το ποδήλατο συνδυάζει άσκηση κατά το νεκρό διάστημα των μετακινήσεων δουλειάς-σπιτιού, σταθερούς χρόνους ανεξάρτητα από διαδηλώσεις κλπ, σχετικά εύκολο παρκάρισμα και υπό-συνθήκες και οικονομία (σε σχέση με το λεωφορείο). Οπότε στην πραγματικότητα δεν χρειάζομαι αυτοκίνητο, παρά μόνο ίσως στις διακοπές, όπου τότε θα μπορούσα να νοικιάζω. Δυστυχώς όμως μου αρέσουν τα αυτοκίνητα από παιδί και δυσκολεύομαι να τα εγκαταλείψω τελείως. Έχω παλιό αυτοκίνητο (20 χρονών), αλλά το βρίσκω όμορφο και έχει 160ίππους(vti). Στο 95% των μετακινήσεων μου δεν τους χρησιμοποιώ, αλλά θέλω να νιώθω ότι υπάρχουν εκεί και να χαίρομαι. Το προηγούμενο μου είχε 120+ίππους(4η Celica). Με αυτήν λοιπόν την παράλογη-ομολογώ-λογική δεν θα μου άρεσε να κάνω πίσω-γύρισμα σε ισχύ έστω και για τα λίγα χιλιόμετρα που κάνω. Και δυστυχώς αυτό έχει το ανάλογο τίμημα στην τσέπη μου. Προσπαθώ να ρίξω το κόστος της αυτοκίνησης, μέσω της αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Με το υπάρχον όμως σύστημα τεκμηρίων, δεν υπάρχουν πολλές επιλογές.
Eνταξει είναι δύσκολο αλλά και ψυχολογικά άβολο να αγοράσεις ένα σαφώς πιο αργο αυτοκίντητο αλλα το θεμα δεν είναι πάντα ΤΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ αλλά ΠΟΥ ΣΕ ΟΔΗΓΟΥΝ οι συνθήκες ζωης γενικότερα. ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ να αγοράσω ένα αυτοκίνητο όχι απαρίτητα ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΑΧΥ η πιο γρήγορο από το κατεχόμενο αλλά ένα αμάξι που να είναι συνολικά πιο λειτουργικό και πιο ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΟ γενικά από αυτό που έχω. ΦΥΣΙΚΑ ΕΝΑ ΣΑΦΩΣ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΟΝΤΕΛΟ δε θα μπορούσε να εμπίπτει σε αυτό το σκεπτικό
Σε όλη τη διάρκεια της αυτοκινητιστικής μου ζωής, δηλαδή από τα 19 μου που πήρα δίπλωμα, και το πρώτο μου αυτοκίνητο, το 1968, μέχρι σήμερα που είμαι 65, όσες φορές αγόρασα αυτοκίνητο, πάντα αγόραζα μεγαλύτερο, σε ισχύ, από το προηγούμενο. Αυτό ήταν για μένα ένας λόγος να αλλάξω αυτοκίνητο και αυτός θα είναι πάντα.
Μια ισχύς γύρω στους 150 βενζινο-ίππους ή 130 ντιζελο-ίππους είναι ένα καλό νούμερο για να κινηθείς αξιοπρεπώς και με ασφάλεια, με ένα αυτοκίνητο γύρω στα 1300 κιλά.
Οσο κυλαει βενζινη στις φλεβες μου το βρισκω ΠΟΛΥ δυσκολο να "ξεχασω"την ανοθευτη αισθηση τις επιταχυνσης για χαρη ενος οικονομοικοτερου τροπου μετακινησης,Ειναι ακατορθωτο να πας σε μικροτερη κατηγορια(Απο αποψη οικονομιας) και να "σβησεις"απο την μνημη σου την "χαρα"τις οδηγησεις.Εαν δεν ειχαμε αυτην την "τρελα"δεν θα ειμασταν εδω σημερα να σχολιαζουμε το παθος μας για αυτο που λεγεται αυτοκινητο.Ειναι ζητημα φυσικα προταιρεοτητων,Η δικια μου ειναι να μην μετακινω οσο μπορω το αυτοκινητο μου αλλα οποτε το κανω να το χαιρομαι μεχρι την τελευταια "σταγονα"βενζινης που του απομενει.