
Συχνά βλέπουμε μαύρες γραμμές πάνω στην άσφαλτο.
Μοιάζει σαν «μπάλωμα» στο οδόστρωμα αλλά δεν είναι.
Ο «μαγικός» αισθητήρας που παρακολουθεί την κίνηση.
Τις συναντάμε συχνά σε «ερημικές» διασταυρώσεις.
Συχνά βλέπουμε μαύρες γραμμές πάνω στην άσφαλτο
Η άσφαλτος συχνά έχει διάφορα σημάδια και σχεδόν κανένα από αυτά δεν είναι τυχαίο. Από μεταλλικούς κύκλους και τρισδιάστατες διαβάσεις έως διαγράμμιση που κάνει το αυτοκίνητο να τρέμει, όλα βρίσκονται στη θέση τους για κάποιο λόγο.
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
Μοιάζει σαν «μπάλωμα» στο οδόστρωμα αλλά δεν είναι
Ένα από αυτά τα σημάδια, είναι κάποιες γραμμές, σαν «κοψίματα» ή «μπαλώματα» πάνω στην άσφαλτο που συνήθως σχηματίζουν ένα τετράγωνο σχήμα. Δεν πρόκειται για φθορά του δρόμου, αλλά για ανθρώπινη παρέμβαση κάτω από το οδόστρωμα και την εγκατάσταση ενός αισθητήρας, που στην συνέχεια έχει καλυφθεί με πίσσα, ώστε να σφραγίζει και να προστατεύεται από τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Ποια είναι η χρήση του αόρατου αυτού αισθητήρα;
Ο «μαγικός» αισθητήρας που παρακολουθεί την κίνηση
Πρόκειται για έναν αισθητήρα που αποτελείται από σύρματα μέσα από τα οποία διαπερνά ηλεκτρικό ρεύμα και λειτουργεί σαν πηνίο δημιουργεί ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και «ανιχνεύει» πότε ένα μεταλλικό αντικείμενο (αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα ή βαρύ όχημα) διέρχεται από πάνω του. Ονομάζονται επαγωγικοί βρόγχοι (inductive loops) και είναι απαραίτητοι σε ορισμένα σημεία.
Τις συναντάμε συχνά σε «ερημικές» διασταυρώσεις
Οι επαγωγικοί βρόγχοι έχουν διάφορες χρήσεις, με τις συχνότερες να είναι σε διασταυρώσεις, όπου και είναι συνδεδεμένοι με φανάρια και σκοπός τους είναι να ενεργοποιούν το φανάρι όταν ένα αυτοκίνητο «πατάει» πάνω τους. Στις παραπάνω διασταυρώσεις η διέλευση οχημάτων δεν είναι σταθερή (πχ. είσοδος/έξοδος ενός πολυχώρου όπως το ΟΑΚΑ, ενός parking όπου ενεργοποιούν την ράμπα κλπ). Στην πραγματικότητα λειτουργούν σαν τους διακόπτες στα φανάρια πεζών, απλά στην περίπτωσή τους δε χρειάζεται να βγει ο οδηγός για να πατήσει κάποιο κουμπί.