Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
Χώροι στάθμευσης: Έρχονται νέα κίνητρα για κατασκευή parking

Χώροι στάθμευσης: Έρχονται νέα κίνητρα για κατασκευή parking

4.854 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2022)

Το νέο νομοσχέδιο για τις αστικές αναπλάσεις θα προωθήσει φορολογικά και οικονομικά κίνητρα για την κατασκευή κτιρίων στάθμευσης (parking), ούτως ώστε να διευκολυνθούν οι οδηγοί στα αστικά κέντρα. Απαραίτητος κρίνεται ο εφοδιασμός τους με πολλούς σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Τέλος στην ταλαιπωρία για τη στάθμευση στο κέντρο;

Το πρόβλημα της στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα αστικά κέντρα άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας έχει βάλει στόχο να λύσει το επιτελείο του υποργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θέλει να προωθήσει η ηγεσία του υπουργείου σχετικά με τις αστικές αναπλάσεις. Σε αυτό, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν ανώτερα στελέχη του στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», θα περιληφθούν και πολεοδομικά κίνητρα ώστε ο δημόσιος χώρος στις πυκνοδομημένες γειτονιές να διευρυνθεί και να απελευθερωθεί από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Κατασκευή κτιρίων στάθμευσης: Νέα υπέργεια & υπόγεια parking

Ειδικότερα, θα δίνεται η δυνατότητα στο πλαίσιο προγραμμάτων ανάπλασης ή Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας να προωθείται από τους Δήμους ή την Περιφέρεια ή άλλον αρμόδιο δημόσιο φορέα, ή και ιδιώτη, η κατασκευή κτιρίων στάθμευσης:

  • δημόσιας χρήσης, σε κατάλληλες περιοχές περιμετρικά της πόλης, όπου υπάρχουν κόμβοι ή αφετηρίες μέσων μαζικών μεταφορών
  • ιδιωτικής ή μικτής χρήσης σε περιοχές κατοικίας.
Σε κάθε περίπτωση, κρίνεται απαραίτητο από την πλευρά μας να υπάρξει πρόβλεψη για τον εφοδιασμό των νέων χώρων στάθμευσης με ταχυφορτιστές ή wallbox, ούτως ώστε να μπορούν να φορτίσουν ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Με αυτό τον τρόπο και οι πελάτες των parking θα εξυπηρετούνται, φορτίζοντας το σταθμευμένο όχημά τους την ώρα που θα κάνουν τις δουλειές τους, και θα αναπτυχθεί ραγδαία το δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί περαιτέρω και η ποιότητα του αέρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς ακόμα και τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά όντας φορτισμένα από τους χώρους στάθμευσης, χωρίς να χρειάζεται να παίρνει μπρος ο θερμικός κινητήρας (βενζίνης ή diesel ανάλογα με το αυτοκίνητο).

Τα κίνητρα για την κατασκευή κτιρίων στάθμευσης

Για τη χωροθέτησή τους θα είναι δυνατή η έγκριση τροποποίησης του σχεδίου πόλεως και του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου για τη ρύθμιση των χρήσεων γης, αφού γνωμοδοτήσει το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Για την κατασκευή τους, στο Πρόγραμμα Ανάπλασης θα προβλέπονται τα εξής κίνητρα:

  1. θα διατίθεται στον φορέα του έργου, υπό μορφή δανείου ή επιδότησης, μέρος των κονδυλίων που θα δαπανήσει από πόρους του Πράσινο Ταμείο ή κάθε άλλη πηγή όπως ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, ιδιωτικοί φορείς και ευρωπαϊκά ταμεία.
  2. στα κτίρια (αποκλειστικής στάθμευσης ή μικτής χρήσης), των οποίων το 50% θα χρησιμοποιείται για στάθμευση, θα δίνεται η δυνατότητα τα μισά τετραγωνικά από όσα καταλαμβάνουν οι θέσεις παρκινγκ να τα «κερδίζει» η κτιριακή υποδομή σε επιπλέον βοηθητικούς χώρους, μη προσμετρήσιμους στον συντελεστή δόμησης, όπως είναι π.χ. υπόγεια, κλιμακοστάσιο, ράμπες κλπ. Προϋπόθεση να μην αυξηθεί ο όγκος του κτιρίου.
  3. Για επιχειρήσεις στάθμευσης δημόσιας χρήσης, οι οποίες θα λειτουργούν σε κτίρια όπου συνυπάρχουν π.χ. κατοικίες, γραφεία κλπ. θα μπορούν να απολαμβάνουν τα κίνητρα που αφορούν γενικότερα επιχειρήσεις στάθμευσης για το τμήμα του κτιρίου που λειτουργεί ως δημόσιο parking. Για τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες θα μπορούν να διαθέτουν άλλες θέσεις στάθμευσης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ας δούμε τι καίει κάθε τύπος αυτοκινήτου: