Υπερδιπλάσιες είναι οι ταξινομήσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που έχουν γίνει στην Ελλάδα τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 σε σύγκριση με αυτές του 2020, όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Για την πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, το σχέδιο της κυβέρνησης για την Αστυπάλαια, για τις εξετάσεις οδήγησης και για την επιτάχυνση της λειτουργίας των υδατοδρομίων μίλησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ναυτεμπορική» το στέλεχος της κυβέρνησης υπογράμμισε πως τους 9 μήνες του 2021 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με ολόκληρο το 2020 ήταν υπερδιπλάσιες. «Από το 2020 έχουν ταξινομηθεί στο μητρώο του Υπουργείου Μεταφορών 3.706 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα 1.133 πέρυσι και τα 2.573 τους 9 μήνες του 2021. Ήδη, δηλαδή έχουν γίνει υπερδιπλάσιες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με ολόκληρο το 2020», είπε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά στην τεχνική υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το Υπουργείο Μεταφορών έχει ετοιμάσει το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στα συνεργεία, ενώ ετοιμάζεται το αντίστοιχο πλαίσιο για τους τεχνίτες. Πρόκειται, μάλιστα, μια νέα επαγγελματική ειδίκευση με προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον και ευκαιρίες απασχόλησης. Επιπλέον, μέσω του νέου νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, Δήμοι και Περιφέρειες, μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να αναπτύξουν δίκτυα φορτιστών.
Αξιοπιστία στις εξετάσεις οδήγησης
Σχετικά με τον νέο νόμο που αφορά στις εξετάσεις απόκτησης διπλώματος οδήγησης, σημείωσε πως το σημαντικό στο νέο πλαίσιο είναι ότι χρησιμοποιείται η τεχνολογία για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας των θεωρητικών εξετάσεων και της πρακτικής δοκιμασίας, αλλά και στη διαδικασία της εκπαίδευσης με καλύτερο υλικό για την προετοιμασία του υποψήφιου. Προβλέπεται, επίσης, ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
«Στην Αστυπάλαια θα αναπτυχθεί μια διαδραστική μορφή μεταφοράς»
Για το πρόγραμμα που «τρέχει» στην Αστυπάλαια ο υφυπουργός Μεταφορών είπε πως πρόκειται για ένα καινοτόμο σχέδιο που αφορά στην Κινητικότητα, καθώς θα εισαχθούν νέες υπηρεσίες μεταφοράς κατά παραγγελία, μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Όπως είπε: «Τα νέα οχήματα θα ενσωματωθούν σε ένα δίκτυο που θα ανταποκρίνεται στη ζήτηση των επιβατών για μεταφορά, σε πραγματικό χρόνο. Ο επιβάτης θα μπορεί μέσα από το κινητό του τηλέφωνο να δηλώσει που βρίσκεται και που θέλει να πάει και το δίκτυο θα μεριμνά για την κάλυψη αυτής της ανάγκης. Στην πράξη, δηλαδή αναπτύσσουμε μια διαδραστική μορφή μεταφοράς».
Συνέχεια του άρθρου >>>
Μέσα στο 2022 οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα
Τέλος, αναφέρθηκε και σε ένα ακόμα κομμάτι των μεταφορών, αυτό των υδατοδρομίων. Όπως επισήμανε, στον τελευταίο νόμο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις άδειες οδήγησης, ενσωματώθηκε τροπολογία που προβλέπει και την έκδοση προσωρινής άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου, με την οποία ο ενδιαφερόμενος φορέας θα μπορεί να προχωρήσει έως ότου εκδοθεί η κανονική του άδεια. Με αυτήν την κίνηση υποστήριξε πως «η διαδικασία διευκολύνθηκε ακόμη περισσότερο για τους υποψήφιους επενδυτές και υπάρχει πρόσφορο έδαφος ώστε να εκδηλωθεί σχετικό ενδιαφέρον». Μάλιστα προέβλεψε πως μέσα στο 2022 θα έχουν γίνει οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στη χώρα μας.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε:
-3.706 ηλεκτρικά ταξινομημένα στην Ελλάδα.
-Τα 1.133 το 2020 και τα 2.573 τους 9 μήνες του 2021.
-Έρχονται οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων το 2022.
-Στην Αστυπάλαια θα αναπτυχθεί μια διαδραστική μορφή μεταφοράς.
Δηλαδή αν δεν υπήρχε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για πόσα ηλεκτρικά θα μιλούσαμε σήμερα;