Κινητήρας-Αυτονομία: Πάει «αέρα», όχι όμως πολύ μακριά (με μια φόρτιση)
(2/12/2025)
Με 272 ίππους και 343 Nm, το Zeekr X Long Range επιταχύνει δυναμικά, η πραγματική μέση αυτονομία όμως είναι γύρω στα 360 χιλιόμετρα.
H έκδοση Long Range που δοκιμάζουμε έχει ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων με 343 Nm ροπής (από τις καλύτερες στην κατηγορία). Είναι τοποθετημένος πίσω, μεταφέροντας φυσικά την κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς. Στην πράξη, το σύνολο χαρακτηρίζεται από τη γραμμική και χωρίς ξεσπάσματα λειτουργία όντας εξαιρετικό σπιρτόζικο και σύμφωνα με τις μετρήσεις με δυναμικές επιταχύνσεις, τόσο από στάση (0-100 σε 5,9 δλ., +0,3 πάνω από το εργοστασιακό), όσο και εν κινήσει. Το 60-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 2,8 δλ. και το 80-120 σε 3,6 δλ., νούμερα που το φέρνουν στην 1η και στη 2η θέση αντίστοιχα ανάμεσα στα δικίνητα ηλεκτρικά μικρομεσαία οικογενειακά SUV (μαζί με το ομογάλακτο smart #3).
Αναφορικά με την μπαταρία, αυτή είναι τύπου νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC) της CATL (κορυφαίος κατασκευαστής) και έχει συνολική χωρητικότητα 68,8 kWh. Οι δυναμικές επιδόσεις φαίνεται πως κάνουν την κατανάλωση ενέργειας να... «τσιμπάει», με τις μετρήσεις μας να δείχνουν μέση τιμή στις 18,1 kWh/100 χλμ.. Σε συνδυασμό με την ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας (65 kWh) η μέση αυτονομία του Zeek X Long Range είναι γύρω στα 360 χλμ., σίγουρα όχι κάτι ιδιαίτερο. Στην πόλη πάντως το κινέζικο SUV ξεπερνάει τα 433 χλμ., στο ταξίδι όμως με 120 χλμ./ώρα η αυτονομία πέφτει γύρω στα 320 χλμ. Καλοδεχούμενη σε αυτή τη συνθήκη είναι η υποδοχή ταχυφόρτισης στα 150 kW, που επιτρέπει σε αντίστοιχη παροχή, την αναπλήρωση 10-80% σε 29 λεπτά. Η απλή φόρτιση διαρκεί 7,5 ώρες από επιτοίχιο φορτιστή στα 11 kW, ενώ στάνταρ είναι η αντίστοιχη υποδοχή. Επιπλέον, το Zeek X υποστηρίζει λειτουργία V2L (Vehicle-to-Load), παρέχοντας ρεύμα έως 6 kW σε εξωτερικές συσκευές.