Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Καλοστημένο, ισορροπημένο και άνετο σε όλα τα τερέν

2.687 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2025)
Καλοστημένο, ισορροπημένο και άνετο σε όλα τα τερέν
12 Φωτογραφίες »

Στη Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο εκδόσεις που θα έρθουν πρώτες στην Ελλάδα, δηλαδή τα Compass e-Hybrid 48V 145 PS και Compass Full Electric FWD 213 PS. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του υβριδικού Compass διακρίνεις πως οι άνθρωποι της Jeep έδωσαν μεγάλη προσοχή στην ανάρτηση προκειμένου να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση, τη σταθερότητα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά για όλα τα τερέν, κάτι στο οποίο βοηθά εν γένει και το δάπεδο του ομίλου Stellantis.


Με κοντούς προβόλους, 20 πόντους απόσταση από το έδαφος και τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, το Jeep Compass νιώθει στο σπίτι του εκτός δρόμου.
12 Φωτογραφίες »

Με κοντούς προβόλους, 20 πόντους απόσταση από το έδαφος και τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, το Jeep Compass νιώθει στο σπίτι του εκτός δρόμου.

 
Μπαίνοντας πίσω από το τιμόνι του υβριδικού Compass βρίσκεις εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης, η οποία προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα, και τα καθίσματα είναι όσο αναπαυτικά χρειάζεται, χωρίς όμως να βοηθά σε μεγάλο βαθμό η πλευρική τους στήριξη όταν επιλέξαμε να κινηθούμε σε πιο γρήγορους ρυθμούς στους ορεινούς δρόμους έξω από την Μπανταλόνα. Η ανάρτηση του Compass υποδέχεται αγόγγυστα τις ανωμαλίες του εδάφους, χωρίς να περνούν ενοχλητικοί θόρυβοι στην καμπίνα, ενώ και σε ταχύτητες ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο η ηχομόνωση είναι σε καλό επίπεδο δεδομένης της boxy σχεδίασης του μοντέλου. Σε αυτόν τον τομέα βοηθούν τόσο τα παχύτερα κατά 11% πίσω τζάμια του SUV της Jeep, όσο και το αεροδυναμικό ντιζάιν που οδήγησε σε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 cd. Επιπλέον, να σημειώσουμε πως το Compass εξοπλίζεται στάνταρ με μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης, προσφέροντας αυτόνομη οδήγηση Level 2 μέσω της συνεργασίας του adaptive cruise control, του ημι-αυτόματου συστήματος lane change σε ταχύτητες 70 έως 180 χλμ./ώρα και των εμπρός και πίσω αισθητήρων παρκαρίσματος. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, η ένδειξη που είδαμε στο trip computer, χωρίς να εστιάσουμε στην οικονομία και με εναλλαγές ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης του Selec-Terrain, κυμάνθηκε στα 7,5-8 λτ./100 χλμ., αν και πληρέστερη εικόνα θα αποκτήσουμε μετά τη δοκιμή του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα και τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center.

Στη φιδίσια διαδρομή, πριν μπούμε στο off-road σκέλος, το Compass έδειξε ουδέτερες αντιδράσεις στην πίεση, χωρίς περιττές κλίσεις και με το μπροστινό του να δηλώνει υπακοή στις εντολές που λάμβανε από το καλό σε αίσθηση -για τα δεδομένα της κατηγορίας- τιμόνι του. Μάλιστα το υβριδικό που εφοδιάζεται με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τα πήγε εξίσου καλά με το ηλεκτρικό το οποίο έχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και διαχειρίστηκε αποτελεσματικά τις μετατοπίσεις του μεγαλύτερου -συγκριτικά με το υβριδικό- βάρους (2.185 κιλά το ηλεκτρικό, 1.635 κιλά το mild hybrid). Μιλώντας για το Compass Full Electric, η κατανάλωση κυμάνθηκε ανάμεσα σε 20-22 kWh, νούμερο φυσιολογικό για τον όγκο και το βάρος του.

Εκτός δρόμου τώρα, το Compass νιώθει στο φυσικό του περιβάλλον. Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τους κοντούς πρόβολους και τις γενναίες γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (16ο) και διαφυγής (27ο) του δίνουν όλα τα εχέγγυα για να κάνει... παπάδες. Μάλιστα το αποκλειστικά ηλεκτρικό τετρακίνητο Compass 4xe θα έχει 10 χλστ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και πιο «φαλτσοκομμένους» προφυλακτήρες με γωνίες προσέγγισης (30ο), ράμπας (17ο) και διαφυγής (31ο), ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του πίσω άξονα θα μπορεί να παρέχει ροπή έως και 3.100 Nm στους πίσω τροχούς, ώστε να μπορεί να τα βγάλει πέρα ακόμα και στις πιο απόκρημνες ανηφόρες.

Κλείνουμε με τη φράση του επικεφαλής της Jeep στην Ευρώπη, Fabio Catone, ο οποίος δήλωσε πως το νέο Compass είναι μια ηχηρή δήλωση για το όραμα της μάρκας σχετικά με το μέλλον της αυτοκίνησης (sic). Βλέποντας το νέο Jeep Compass μέσα και έξω συμφωνείτε με αυτό;
 

Σελίδα 1Οδηγούμε το νέο Jeep Compass στην Ισπανία
Σελίδα 2High-tech και ποιοτική καμπίνα με δύο οθόνες (infotainment 16 ιντσών)
Σελίδα 3Υβριδικό με 145 άλογα, Plug-in με 195 & ηλεκτρικό με ισχύ έως 375 άλογα
Σελίδα 4Καλοστημένο, ισορροπημένο και άνετο σε όλα τα τερέν