ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδοιπορικό στα Καλάβρυτα με το ηλεκτρικό Ford Capri

 Σχολιάστε 
7.232 Επισκέψεις στο άρθρο (2/9/2025)
Στο χιονοδρομικό κέντρο του Χελμού, στα Καλάβρυτα, βρίσκεις 8 θέσεις AC (22 kW) φόρτισης.
5 Φωτογραφίες »

Στο χιονοδρομικό κέντρο του Χελμού, στα Καλάβρυτα, βρίσκεις 8 θέσεις AC (22 kW) φόρτισης.

Με το Ford Capri EV κάναμε 200 χλμ. με μισή μπαταρία

Για σιγουριά και κάλυψη, πριν κάνεις ένα ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καλό είναι να έχεις ποσοστό μπαταρίας πάνω από 80%. Αν φορτίζεις σπίτι το ρυθμίζεις καλύτερα. Αν πάλι δεν έκανες τόσο καλό προγραμματισμό, μπορείς να πας σε κάποιο γρήγορο φορτιστή και «βαριά» σε ένα μισάωρο θα έχεις γεμίσει επαρκώς την μπαταρία σου (το Ford Capri φορτίζει σε 28 λεπτά στα 135 kW για το 10-80%).
 
Εμείς ξεκινήσαμε με ποσοστό μπαταρίας στο 86%. Με κλιματισμό σταθερό στους 23,5 Βαθμούς Κελσίου, ECO mode οδήγησης και κινούμενοι στα όρια ταχύτητας της Εθνικής Οδού και του επαρχιακού δρόμου, κάναμε για 201 χιλιόμετρα μέχρι την πόλη των Καλαβρύτων. Οδηγήσαμε 2,5 ώρες με λίγη κίνηση μέχρι τα διόδια της Κορίνθου, χρόνος λογικός για κάποιον που έχει κάνει τη συγκεκριμένη διαδρομή.
 
Χωρίς να φορτίσουμε ενδιάμεσα, φτάσαμε στα Καλάβρυτα με ποσοστό 31%. Δηλαδή, για 200 χιλιόμετρα ταξιδιού «κάψαμε» ελάχιστα πάνω από τη μισή μπαταρία του Ford Capri. Η μέση ταχύτητα στο ταξίδι μας ήταν στα 80 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση στο ταξίδι στα 19,3 kWh/100 χλμ..


Το ηλεκτρικό Ford Capri στο Μνημείο Πεσόντων 1943, στον Αυχένα Πριολίθου Καλαβρύτων.

Στην ανηφόρα «καις» παραπάνω, αλλά το παίρνεις πίσω (και με το παραπάνω) στην κατηφόρα

«Μέση ταχύτητα 80 χλμ./ώρα σε ταξίδι, κάτι πάει λάθος», θα αναρωτηθεί κανείς. Σε αυτά τα 200 χιλιόμετρα πρέπει να λάβουμε υπόψιν την πορεία μας μέχρι να βγούμε στην Εθνική, καθώς επίσης και τα 32 χιλιόμετρα επαρχιακού δρόμου. Είναι η απόσταση από την παραλία της Πούντας (Διακοπτό) μέχρι τα Καλάβρυτα. Μία απόσταση που μοιράζεται ισόποσα (50-50) σε ανηφορικό και κατηφορικό δρόμο, όπου πηγαίνεις με πιο χαμηλές ταχύτητες.
 
Όπως έχουμε δει και σε άλλο αντίστοιχο οδοιπορικό στην Αράχωβα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ναι μεν «καίνε» περισσότερο σε μία ανάβαση, όμως στην κατηφόρα παίρνουν πίσω την μπαταρία που έχασαν. Επιλέγοντας το «B» με την ήπια ανάκτηση ενέργειας, όταν αφήνεις το γκάζι το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του και η μπαταρία γεμίζει. Στην δική μας περίπτωση, φτάσαμε στο 31% από το 29% που ήμασταν στην Πούντα.

Φορτιστές πλέον υπάρχουν σχεδόν παντού, ακόμα και σε μικρές πόλεις

Και τι γίνεται με τους φορτιστές; Θα βρω ή θα «τρέχω»; Όπως είπαμε και στην αρχή, το δίκτυο είναι αρκετά καλύτερο και πολύ πιο οργανωμένο. Στην Εθνική Οδό, τα περισσότερα ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) έχουν αρκετές υποδοχές φόρτισης. Εμείς, στη διαδρομή που ακολουθήσαμε είχαμε δυνατότητα φόρτισης στα ΣΕΑ Μεγάρων και ΣΕΑ Βέλου, και στα δύο ρεύματα (προς Πάτρα και προς Αθήνα). Δηλαδή, κάνεις μία στάση για καφέ ή ξεκούραση και «πριζώνεις» το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο.
 
Μάλιστα, για κάποιον που πηγαίνει πιο γρήγορα και θέλει να συμπληρώσει ρεύμα, λίγο έξω από την Εθνική Οδό, υπάρχει ταχυφορτιστής σε super market στο Κιάτο (300 kW). Γενικότερα, τα super market είναι μέρος που βρίσκεις φορτιστές. Πάλι θα αναφερθούμε στο δικό μας οδοιπορικό όπου μπορείς να «πριζώσεις» σε super της Ακράτας.
 
Από εκεί και πέρα, «πρέπει» να υπάρχει δίκτυο και στις κατά μέρους πόλεις που επισκέπτεται κανείς. Αυτό ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό, σήμερα. Στα Καλάβρυτα, μάλιστα, η φόρτιση είναι δωρεάν, μέσα στην πόλη. Υπάρχουν δύο φορτιστές ισχύος 22 kW, όπου χωρίς καμία χρέωση μπορείς να πάρεις ρεύμα για το αυτοκίνητό σου. Η ίδια εταιρεία έχει φορτιστές και σε άλλα σημεία, πολύ μικρότερων πόλεων (βλέπε Κλειτορία/Μαζέικα).


Στα Καλάβρυτα η φόρτιση είναι δωρεάν, μέσα στην πόλη. Υπάρχουν δύο φορτιστές ισχύος 22 kW, όπου χωρίς καμία χρέωση μπορείς να πάρεις ρεύμα για το αυτοκίνητό σου.

Φυσικά, τα Καλάβρυτα που είναι πολύ δημοφιλής χειμερινός προορισμός χρειάζονται και άλλους φορτιστές. Πέραν ορισμένων ξενοδοχειακών μονάδων, στο χιονοδρομικό κέντρο του Χελμού βρίσκεις 8 θέσεις AC (22 kW) φόρτισης.

Σελίδα 1Ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Δοκιμή στο Ford Capri EV
Σελίδα 2Οδοιπορικό στα Καλάβρυτα με το ηλεκτρικό Ford Capri
Σελίδα 3Η γνώμη μας - Συμπέρασμα