Πως λειτουργει - ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΒΩΤΙΟ ΔΙΑΡΚΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ (CVT)

Στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT (Continuous Variable Transmission) η κίνηση μεταδίδεται στο διαφορικό μέσω ενός μειωτήρα στροφών ο οποίος παράγει απεριόριστο αριθμό σχέσεων. Σε αντίθεση με τα αυτόματα κιβώτια, το CVT δε διαθέτει τα παραδοσιακά γρανάζια και τη μορφή του δίσκου που περιστρέφεται όπως το γνωρίζουμε. Οι πιο απλές μορφές του ενσωματώνουν δύο τροχαλίες, οι οποίες επιτρέπουν άμεση μετάβαση από τις κοντές στις μακριές σχέσεις, χωρίς αυτές οι αλλαγές να γίνονται αισθητές από τον οδηγό. Πρακτικά λοιπόν, το CVT δεν έχει ταχύτητες. Η πρώτη τροχαλία είναι αυτή που λαμβάνει τη ροπή από το στροφαλοφόρο, την οποία μεταφέρει μέσω του ιμάντα στη δεύτερη, η οποία με τη σειρά της μεταδίδει την κίνηση στο διαφορικό ή στον άξονα μετάδοσης για τα πισωκίνητα. Η κάθε τροχαλία αποτελείται από δύο κώνους, ανάμεσα από τους οποίους περνάει ο ιμάντας που τις ενώνει. Αυτοί έχουν την ιδιότητα να απομακρύνονται ή να πλησιάζουν μεταξύ τους, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο γκάζι. Έτσι, όταν η απόσταση μεταξύ των κώνων της πρώτης τροχαλίας αυξάνεται, στην άλλη συγκλίνουν μεταξύ τους, διατηρώντας έτσι το ίδιο μήκος του ιμάντα. Σε συνδυασμό με σωστό προγραμματισμό του κινητήρα, γίνεται καλύτερη διαχείριση του καυσίμου αλλά και της ισχύος του κινητήρα, αφού με το πάτημα του γκαζιού, οι στροφές λειτουργίας του πάνε αμέσως στον ιδανικό αριθμό.

Κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων

Τα κιβώτια CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) γίνονται με τον καιρό όλο και πιο δημοφιλή. Ουσιαστικά πρόκειται για μία εξέλιξη των αυτόματων κιβωτίων, με διαφορετικά όμως χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Σε τι διαφέρει από το αυτόματο κιβώτι[...]