Πως λειτουργει - ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΠΡΟΣΚΕΦΑΛΟ

Από τα πιο σημαντικά σημεία της θέσης οδήγησης είναι η ρύθμιση του προσκέφαλου. Οι τραυματισμοί που προκαλούνται από τη λανθασμένη ρύθμισή του είναι οι πιο συχνοί και προκαλούν συμπτώματα που μπορούν να κρατήσουν χρόνια μετά το ατύχημα. Το προσκέφαλο πρέπει να ρυθμίζεται ώστε να βρίσκεται κατά το δυνατόν πιο κοντά στη βάση του κεφαλιού. Η κορυφή του προσκέφαλου πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την κορυφή του κεφαλιού, ή τουλάχιστον μέχρι το επίπεδο των ματιών. Αν τα προσκέφαλα στο πίσω κάθισμα έχει ρύθμιση ύψους τα ρυθμίζουμε με την ίδια λογική για όσους κάθονται πίσω. Διαφορετικά τα τοποθετούμε στη χαμηλότερη θέση προκειμένου να αυξήσουμε την ορατότητα προς τα πίσω. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με τα λεγόμενα ενεργά προσκέφαλα, τα οποία είναι σχεδιασμένα να προστατεύουν πιο αποτελεσματικά τον αυχένα. Σε αυτά, ένα σύστημα μοχλών στην πλάτη του καθίσματος πιέζεται από την πλάτη του οδηγού κατά την πρόσκρουση, τοποθετώντας το προσκέφαλο στη βέλτιστη θέση σε σχέση με το κεφάλι.

Σύστημα ασφαλείας BLIS από τη Volvo

Όσο οι δρόμοι γίνονται πιο πολυσύχναστοι, το σύστημα BLIS θα είναι χρήσιμο για την προσπέραση ή την αλλαγή λωρίδας. Αυτό βέβαια δεν απαλλάσσει τον οδηγό από την ευθύνη του ελέγχου πριν κάνει οποιαδήποτε κίνηση.