ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/1/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/1/2004
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
Σύστημα Flash από την DaimlerChrysler
Αναβαθμίζοντας το λογισμικό του αυτοκινήτου σας
Tα ηλεκτρονικά συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι αρκετά πολύπλοκα. Στη νέα Mercedes E-Class για παράδειγμα 40 περίπου κεντρικές μονάδες ελέγχου συνδέονται μεταξύ τους όπως ακριβώς και ένα δίκτυο ηλεκτρονικών υπολογιστών. Για τη μεταφορά δεδομένων μεταξύ αυτών των μονάδων χρησιμοποιούνται περισσότερα από 2.000 μέτρα καλωδιώσεων που εξυπηρετούν 600.000 δίαυλους μεταφοράς πληροφοριών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα δεδομένα για τον έλεγχο του συστήματος πέδησης, της ηλεκτρονικής χαρτογράφησης του κινητήρα, των ηλεκτρομαγνητικών κλειδαριών των θυρών, των αισθητήρων ύδατος στο παρμπρίζ κ.λπ. Στο παρελθόν οι διάφορες κεντρικές μονάδες ελέγχου και η γκάμα εφαρμογών των λειτουργιών τους αντιμετωπίζονταν ως ένα σύνολο. Το εκάστοτε μοντέλο διέθετε ένα αποκλειστικό ηλεκτρονικό σύστημα με μια συγκεκριμένη δομή καλωδιώσεων. Ωστόσο η συνεχώς αυξανόμενη γκάμα προγραμμάτων και εφαρμογών που δημιουργείται από κάθε εταιρεία για τα νέα μοντέλα της δημιούργησε την ανάγκη για μια πιο ευέλικτη διαδικασία εισαγωγής τους ακόμα και σε προγενέστερα μοντέλα χωρίς να απαιτείται η ανάγκη μηχανικών παρεμβάσεων (μετατροπή της δομής των καλωδιώσεων ή αντικατάσταση κεντρικών μονάδων ελέγχου με νέες). Αυτός είναι και ο τομέας με τον οποίο ασχολείται το Κέντρο Διαγνωστικής και Τεχνολογίας "Flash" της DaimlerChrysler. Με τον όρο "Flash" οι ειδικοί της εταιρείας αναφέρονται στη διαδικασία αναβάθμισης του ηλεκτρονικού συστήματος του αυτοκινήτου όπως ακριβώς πραγματοποιείται και στο λογισμικό ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή. Οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία "Flash" είναι απεριόριστες. Όταν κάποιο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό σύστημα ενός αυτοκινήτου δεν πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές που έχει θέσει η εταιρεία έστω και σε μεταγενέστερη ημερομηνία από την έναρξη της κυκλοφορίας του οχήματος, οι μηχανικοί αναλαμβάνουν να το αναβαθμίσουν χωρίς να απαιτείται αντικατάσταση της κεντρικής μονάδας που το ελέγχει. Παράλληλα στο άμεσο μέλλον θα είναι δυνατή η διάγνωση κάποιας βλάβης εξ αποστάσεως, μέσω των δορυφορικών συστημάτων πλοήγησης του αυτοκινήτου, καθώς και η αποκατάστασή της, εφ' όσον είναι εφικτή, χωρίς το αυτοκίνητο να προσέλθει σε κάποιο συνεργείο. Η νέα Mercedes SL που παρουσιάστηκε το 2001 είναι το πρώτο μοντέλο της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που διαθέτει τέτοιας δομής ηλεκτρονικό σύστημα. Το ίδιο ισχύει για τη νέα E-Class καθώς και τα νέα μοντέλα της Chrysler, όπως για παράδειγμα το πολυμορφικό Voyager.
Το ηλεκτρονικό σύστημα της νέας Mercedes E-Class ολοκληρώνεται και αναβαθμίζεται στο εργοστάσιο Σιντελφίγκεν (Γερμανία) μέσω της διαδικασίας "Flash".