Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/3/2004
ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ
Χρήση καλωδίων μεταφοράς ρεύματος
• Σιγουρευτείτε ότι τα καλώδια έχουν αρκετό πάχος. Κάποια είναι χαμηλής ποιότητας και τα καλώδιά τους είναι λεπτά. Έτσι κατά τη διάρκεια της χρήσης μπορεί να λιώσουν ή να πιάσουν φωτιά.
• Σιγουρευτείτε ότι τα καλώδια έχουν το απαραίτητο μήκος.
• Τα καλώδια πρέπει να έχουν διαφορετικό χρώμα, κόκκινο για το θετικό και μαύρο για τον αρνητικό πόλο.
• Σιγουρευτείτε ότι οι "δαγκάνες" τους είναι καλής ποιότητας ώστε να πιάνουν καλά στους πόλους της μπαταρίας.
• Φροντίστε ώστε τα καλώδια να είναι εύκαμπτα όταν είναι κρύα, καθώς μερικά από αυτά γίνονται άκαμπτα και είναι πολύ δύσκολο να συνδεθούν με τους πόλους.
• Φροντίστε ώστε τα καλώδια που αγοράζετε να βρίσκονται σε θήκη ώστε να μην μπερδεύονται. Η θήκη τα κρατά επίσης σε καλή κατάσταση όταν δε χρησιμοποιούνται.

Πώς χρησιμοποιούμε τα καλώδια μεταφοράς ηλεκτρισμού
Αν έχετε μπαταρία ανοιχτού τύπου, μπορείτε να βοηθήσετε στην εκκίνηση ενός αυτοκινήτου που η μπαταρία του (επίσης ανοιχτού τύπου) έχει αποφορτιστεί.
• Τοποθετήστε τα αυτοκίνητα με τέτοιο τρόπο ώστε οι μπαταρίες να είναι κοντά η μια στην άλλη, αλλά μην αφήσετε τα οχήματα να ακουμπούν μεταξύ τους.
• Σβήστε τον κινητήρα. Σβήστε οτιδήποτε λειτουργεί με ηλεκτρισμό, τραβήξτε χειρόφρενο και σιγουρευτείτε ότι και τα δύο αυτοκίνητα έχουν νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ύστερα ακολουθείστε την εξής διαδικασία:

Διατήρηση του φορτίου
Για να σιγουρευτείτε ότι η μπαταρία σας θα ανακτήσει το χαμένο φορτίο της:α) Μην χρησιμοποιήσετε αμέσως όλο τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου που απαιτεί ηλεκτρισμό.β) Μη σβήσετε τον κινητήρα σε μικρό χρονικό διάστημα από τη στιγμή που τον έχετε εκκινήσει ακολουθώντας την παραπάνω διαδικασία.γ) Αν σας το επιτρέπει η διαδρομή, κινηθείτε με λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα για κάποιο χρονικό διάστημα.Αυτά θα βοηθήσουν σημαντικά, καθώς ο εναλλάκτης χρειάζεται χρόνο για να "γεμίσει" την μπαταρία.
Πρώτα συνδέστε τη μια άκρη του κόκκινου καλωδίου με το θετικό πόλο της αποφορτισμένης μπαταρίας. Μην αφήσετε την άλλη κόκκινη άκρη να ακουμπήσει σε κάποιο μεταλλικό σημείο του αυτοκινήτου. Μετά συνδέστε την άλλη άκρη του κόκκινου καλωδίου με το θετικό πόλο της φορτισμένης μπαταρίας.

Συνδέστε την άκρη του μαύρου καλωδίου με τον αρνητικό πόλο της φορτισμένης μπαταρίας.

Συνδέστε την άλλη άκρη του μαύρου καλωδίου με ένα "γυμνό" μεταλλικό σημείο στο χώρο του κινητήρα (του αυτοκινήτου που θέλετε να εκκινήσετε), φροντίζοντας το σημείο αυτό να είναι μακριά από την μπαταρία. Σιγουρευτείτε ότι τα καλώδια δεν μπορούν να έρθουν σε επαφή με κάποιο κινούμενο μέρος στο χώρο αμφότερων των κινητήρων.
“Βάλτε μπροστά" το όχημα με τη φορτισμένη μπαταρία και αφήστε τον κινητήρα να δουλεύει στο ρελαντί. Μετά "βάλτε μπροστά" τον κινητήρα του αυτοκινήτου με την αποφορτισμένη μπαταρία και σιγουρευτείτε ότι λειτουργεί κανονικά. Σβήστε τον κινητήρα του οχήματος με τη φορτισμένη μπαταρία και αποσυνδέστε τα καλώδια με την αντίστροφη σειρά απ' ό,τι τα συνδέσατε.