Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/4/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/4/2004
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Οδήγηση στην πόλη
Η καθημερινή μετακίνηση στις πόλεις έχει πλέον χαρακτήρα βασανιστηρίου για τους περισσότερους οδηγούς. Μποτιλιάρισμα, σαμαράκια, ανέμελοι πεζοί καθώς και πλήθος άλλων ανεξέλεγκτων καταστάσεων καλείται να αντιμετωπίσει ο σημερινός οδηγός στα αστικά κέντρα.
• Η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι επιτακτική ανάγκη και μέσα στην πόλη. Η μεγάλη μερίδα οδηγών που δεν την "φορούν" μέσα στην πόλη έχουν άραγε την εντύπωση ότι το ατύχημα κάνει διακρίσεις σε δρόμους και ταχύτητες ή ότι ο άνθρωπος που θα "καρφωθεί" με 40 χλμ./ώρα στο ταμπλό του αυτοκινήτου του δε θα πάθει τίποτα; Άλλωστε μην ξεχνάτε πως μη χρήση της ζώνης τιμωρείται από τον Κ.Ο.Κ.
• Ως γνωστόν το προσκέφαλο δεν είναι για ξάπλωμα. Ιδιαίτερα μέσα στην πόλη όπου οι οπίσθιες συγκρούσεις είναι συχνές, αυτός που ρυθμίζει σωστά το προσκέφαλό του (στη μέση του κεφαλιού η μέση του προσκέφαλου) θα γλιτώσει σίγουρα από μια μεγάλη αυχενική κάκωση.• Όλο και περισσότεροι οδηγοί οδηγούν και ταυτοχρόνως μιλούν στο κινητό. Αν αναλογιστούμε ότι μέσα στην πόλη κυριαρχεί το βασίλειο των αψυχολόγητων ενεργειών (πεζοί, οχήματα τροφοδοσίας, ταξί κ.λπ.), το να αποσπάται και η προσοχή του οδηγού αποτελεί τον τέλειο συνδυασμό για την πρόκληση ατυχήματος. Εκτός των άλλων η χρήση κινητού κατά την οδήγηση τιμωρείται από τον K.O.K.
• Μην ξεχνάτε πως το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη είναι 50 χλμ./ώρα. Ακόμα και αυτή η ταχύτητα σε αρκετά σημεία της πόλης είναι μεγάλη και αποδεικνύεται ικανή να προκαλέσει μεγάλο ατύχημα.
• Πολύ συχνά ταξί εμπλέκονται σε ατυχήματα. Συνήθως οδηγοί αυτοκινήτων χτυπάνε από πίσω ταξί που σταμάτησε απότομα. Αποφεύγετε όσο μπορείτε να κινείστε πίσω από ταξί γιατί ο οδηγός του θα κάνει την πλέον απίθανη κίνηση όταν είναι ελεύθερος (και όχι μόνο) και θέλει να πάρει πελάτη.
• Οι πεζοί στην Ελλάδα κατά κανόνα δε χρησιμοποιούν τις διαβάσεις, οι οποίες σημειωτέον είναι και λίγες. Συχνά οι πεζοί πετάγονται πίσω από οχήματα ή προσπαθούν να περάσουν από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας που δεν έχουν διαβάσεις. Προσέξτε ιδιαίτερα όταν περνάτε δίπλα από σταθμευμένα πούλμαν και λεωφορεία.
• Όταν περνάτε από δρόμους που περιβάλλουν σχολικά κτίρια, μειώστε την ταχύτητά σας όσο μπορείτε. Τα παιδιά συχνά κινούνται αψυχολόγητα και συνήθως πίσω από μια μπάλα που βλέπετε μπροστά σας ακολουθεί, ένα παιδί.
• Οι κυκλοφοριακές συνθήκες μέσα στην πόλη δυστυχώς δε μας επιτρέπουν να τηρούμε τις πρέπουσες αποστάσεις. Ωστόσο κρατήστε όσο είναι δυνατόν μεγαλύτερη από απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να γλιτώσετε τη σύγκρουση σε ένα απότομο φρενάρισμα.
• Τα σαμαράκια είναι μια γνώριμη κατάσταση για τους κατοίκους πολλών δήμων. Όταν κινείστε σε περιοχή που δεν γνωρίζετε προσέξτε!. Αν κινείστε με μεγάλη ταχύτητα, η απώλεια του ελέγχου και η ζημιά στα αμορτισέρ είναι σχεδόν σίγουρες.
• Μια από τις πιο επικίνδυνες και δημοφιλείς συνήθειες των οδηγών στις πόλεις είναι το παρκάρισμα στη γωνία. Αυτοκίνητο σταθμευμένο σε γωνία εμποδίζει την κίνηση ιδίως εάν από το σημείο είναι στενό και περνούν μεγάλα οχήματα αλλά και εμποδίζει πολύ την ορατότητα των εξερχόμενων αυτοκινήτων.
• Αποφύγετε το διπλοπαρκάρισμα αφού είναι παράνομο και δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων.
• Δώστε προσοχή στα κρυμμένα σήματα του K.O.K (ιδιαίτερα στα STOP), μην σταθμεύετε μπροστά σε κάδους απορριμμάτων για τι εκτός ότι κάνετε τη ζωή των υπαλλήλων δύσκολη είναι πιθανό να χτυπηθεί και το όχημά σας.
Δικυκλιστές
Μην ξεχνάτε πως οι αναβάτες των δικύκλων είναι εκτεθειμένοι σε περίπτωση ατυχήματος και ακόμα και με μικρές ταχύτητες τα τραύματά τους μπορεί να αποδειχθούν θανάσιμα. Η συνετή οδήγηση με συνεχή πληροφόρηση από τους καθρέφτες μπορεί να σώσει τη ζωή κάποιου αναβάτη. Βέβαια επειδή οι καθρέφτες έχουν τυφλά σημεία, προσέξετε ιδιαίτερα σε αλλαγές πορείας και πριν τις πραγματοποιήσετε να είστε απόλυτα σίγουροι. Δώστε προσοχή και όταν ανοίγετε τις πόρτες μέσα στην κίνηση. Ο μοτοσικλετιστής είναι σχεδόν αδύνατο να αντιδράσει και σπάνια έχει χώρο να αποφύγει μια απότομα ανοιγμένη πόρτα.
Δώστε μεγάλη προσοχή στους αναβάτες δικύκλων και μην ξεχνάτε ότι σε περίπτωση ατυχήματος είναι πολύ εκτεθειμένοι στον κίνδυνο.