Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/6/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/6/2004
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Εγκέφαλος κινητήρα
Τι μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον εγκέφαλο του κινητήρα
• Η υγρασία είναι ένας από τους βασικούς εχθρούς του εγκεφάλου.
• Η αυξημένη παροχή ρεύματος από τον εναλλάκτη μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον εγκέφαλο.
• Μια μπαταρία σε κακή κατάσταση (οξείδωση στους πόλους) ή ανάποδη πολικότητα κατά τη διαδικασία μεταφοράς ρεύματος είναι δύο ακόμα αιτίες δημιουργίας προβλήματος στον εγκέφαλο.
• Η φυσιολογική φθορά κυρίως λόγω της θερμοκρασίας μπορεί να κάψει κάποιους από τους επεξεργαστές του εγκεφάλου.

Συνέπειες δυσλειτουργίας εγκεφάλου κινητήρα
• Η υγρασία -κυρίως στις επαφές- προκαλεί προβλήματα στη συνδεσμολογία με αποτέλεσμα οι αισθητήρες να μην παρέχουν σωστές πληροφορίες, επομένως και οι αντιδράσεις του εγκεφάλου να μην είναι οι πρέπουσες. Τα προβλήματα μπορεί να εμφανιστούν σε όλη την γκάμα λειτουργιών του εγκεφάλου.
• Η αυξημένη παροχή ρεύματος λόγω προβλήματος στον εναλλάκτη, προβληματικής μπαταρίας ή ανάποδης πολικότητας κατά τη μεταφορά ρεύματος είναι πολύ πιθανό να κάψουν τον εγκέφαλο που χρειάζεται συγκεκριμένο ρεύμα (14 Volt) για να λειτουργήσει. Σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας δεν παίρνει καν εμπρός. Σε άλλη περίπτωση με την ίδια αιτία, αν ο εγκέφαλος δεν καεί, έχει προβληματική λειτουργία.
• Η φυσιολογική φθορά ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να αναστείλει πλήρως τη λειτουργία του εγκεφάλου ή ο εγκέφαλος να εμφανίζει λανθασμένη λειτουργία.
Μέριμνα - Κόστος
Η θέση των εγκεφάλων του κινητήρα ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά το πλύσιμο καθώς δεν είναι δύσκολο η υγρασία να δημιουργήσει πρόβλημα κυρίως στη συνδεσμολογία αφού το σώμα του εγκεφάλου στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι καλά στεγανοποιημένο. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή και όταν παρέχετε ρεύμα στην μπαταρία άλλου αυτοκινήτου καθώς η λάθος πολικότητα μπορεί να κάψει τον εγκέφαλο. Οι εγκέφαλοι ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα κοστίζουν από 700 έως 1.500 ευρώ όταν χρειαστεί να αντικατασταθούν συν 60 ευρώ εργασία.
Οι επαφές είναι πλέον το πιο ευάλωτο τμήμα στον εγκέφαλο του κινητήρα καθώς η υγρασία τις επηρεάζει και δεν φτάνουν σωστά στον εγκέφαλο οι πληροφορίες από τους αισθητήρες.

Στη φωτογραφία βλέπουμε δύο διαφορετικούς εγκέφαλους κινητήρων. Επάνω παρατηρούμε πως τα μέρη καλύπτονται από ένα ειδικό μείγμα πλαστικού που τα στεγανοποιεί πλήρως ακόμα και στην περίπτωση που η υγρασία περάσει μέσα από το σώμα. Κάτω βλέπουμε τη διαφορά σε έναν εγκέφαλο που δεν έχει στεγανοποίηση αυτού του τύπου.