Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/10/2004
ΠΛΑΙΣΙΟ - ΑΜΑΞΩΜΑ
Προστασία από ανατροπή στην Mercedes SLK
Οι μηχανικοί της Mercedes έδωσαν αρκετή προσοχή στην προστασία ανατροπής στην καινούργια SLK-Class. Εκτός από τις χαρακτηριστικές ράβδους ανατροπής (ρολ μπαρ) πίσω από τα καθίσματα, υπάρχει επίσης προστασία ανατροπής υπό τη μορφή ενός χωροδικτυώματος δοκών στο πλαίσιο του εμπρός παρμπρίζ υψηλής αντοχής. Στον πυρήνα αυτού του συστήματος υπάρχουν δύο οβάλ σωλήνες κατασκευασμένοι από χάλυβα (χυτευμένο σε υψηλή θερμοκρασία) υψηλής αντοχής, οι οποίοι είναι ενωμένοι με τα μεταλλικά τοιχώματα των εμπρός κολωνών και εκτείνονται ως το επάνω μέρος του πλαισίου του παρμπρίζ. Οι σωλήνες αυτοί συμπληρώνουν την προστασία των ράβδων ανατροπής και διασφαλίζουν ότι, σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος, ο χώρος επιβίωσης των επιβατών παραμένει όσο πιο ανέπαφος γίνεται. Προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να αντέχουν σε ισχυρά φορτία, οι οβάλ σωλήνες έχουν ενσωματωθεί με χαλύβδινα ελάσματα υψηλής αντοχής στο σύστημα των A-pillars (εμπρός κολωνών), που είναι στερεωμένοι διαδοχικά επάνω στα πλευρικά μέρη με ισχυρές πλάκες συνδέσεως. Προκειμένου να έχει επιπλέον αντοχή, το υλικό σχηματίζεται στο χαλυβουργείο ενώ είναι ακόμα πυρακτωμένο. Πόσο σταθερή είναι αυτή η κατασκευή μπορεί να φανεί από τα αποτελέσματα του τεστ ανατροπής της Mercedes-Benz, ένα τεστ εσωτερικής σταθερότητας κατά το οποίο ρίχνουν το αμάξωμα με την οροφή, σε ελαφριά γωνία και από ύψος 50 εκατοστών. Το όχημα πέφτει με όλο του το βάρος επάνω σε έναν από τα δύο A-pillars, που πρέπει να παραμορφωθεί μόνο ελαφρώς προκειμένου το όχημα να περάσει το τεστ με επιτυχία. Και η καινούργια SLK-Class πέρασε αυτό το τεστ ανατροπής με επιτυχία. Εκτός από αυτό, η καινούργια SLK-Class είναι επίσης εξοπλισμένη από τη Mercedes-Benz με έναν αισθητήρα ανατροπής, ο οποίος αναγνωρίζει με αξιοπιστία αυτό τον τύπο ατυχήματος και αναμεταδίδει τα στοιχεία του στην κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος συγκράτησης. Ως απάντηση σε αυτό το σήμα, ο μικρό-υπολογιστής ενεργοποιεί τους προεντατήρες ζώνης και τους πλευρικούς αερόσακους κεφαλιού/ θώρακα στα καθίσματα της SLK, ανεξάρτητα από το αν η σκεπή είναι ανοιχτή ή κλειστή.
Ορατότητα
Οι μηχανικοί της Mercedes επέλεξαν το οβάλ σχήμα για την σωληνοειδή ενίσχυση ώστε να έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τις εμπρόσθιες κολώνες όσο πιο λεπτές γίνεται, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο τον μικρότερο δυνατό περιορισμό στην γωνία οράσεως του οδηγού. Χάρη σε αυτή την τεχνική, το συνολικό οπτικό πεδίο στην καινούργια SLK έχει βελτιωθεί κατά 12% περίπου σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικατέστησε.
Κατά τη δοκιμή αποτελεσματικότητας το συστήματος προστασίας από ανατροπή η SLK ρίχνεται ανάποδα και υπό γωνία από ύψος 50 εκατοστών και το δικτύωμα των δοκών καλείται να παραμορφωθεί μόνο όσο θα επιτρέπει να μην εισχωρεί στο ζωτικό χώρο των επιβατών.