ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/1/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/1/2005
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ
Υβριδικό σύστημα κίνησης από τη Mercedes
Η κατανάλωση καυσίμου φτάνει περίπου τα επτά λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ η S-Class Hybrid επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα.

Στο σαλόνι αυτοκινήτου του Detroit παρουσιάστηκε από την Mercedes ένα άκρως ενδιαφέρον υβριδικό πρωτότυπο, το Hybrid. Τo συγκεκριμένο πρωτότυπο έρχεται τη στιγμή που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά αυτοκίνητα που διαθέτουν το πλεονέκτημα της υβριδικής κίνησης χωρίς να υπολείπονται σε ισχύ, άρα και σε επιδόσεις. Οι υβριδικές ιδέες που έχουν παρουσιαστεί στην αγορά μέχρι τώρα ήταν κατάλληλες κυρίως για μικρού ή μετρίου μεγέθους κινητήρες εσωτερικής καύσης. "Η τεχνολογία μας ταιριάζει ιδανικά με ισχυρούς κινητήρες. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε υψηλό επίπεδο οδηγικής δυναμικής και αυξημένη άνεση, παράλληλα με σημαντική μείωση των καυσίμων", δήλωσε ο Δρ. Thomas Weber, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της DaimlerChrysler AG και υπεύθυνος για την έρευνα και τεχνολογία καθώς και για την εξέλιξη του Ομίλου Αυτοκινήτων της Mercedes. Το σύστημα κίνησης στο Hybrid της Mercedes-Benz S-Class αναπτύσσει μέγιστη ισχύ 340 ίππων -ένα νέο ρεκόρ για υβριδικά αυτοκίνητα. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας V8 CDI αναπτύσσει 260 ίππους και 560 Nm ροπής. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, που έχουν συνδυασμένη απόδοση 70 ίππων, επιτυγχάνουν βελτιωμένη άνεση στην οδήγηση και επιτάχυνση. Χάρη στον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας μπορεί να τεθεί σε λειτουργία οποιαδήποτε στιγμή. Οι ηλεκτροκινητήρες λαμβάνουν ισχύ από μια υβριδική μπαταρία ισχύος 1,9 kW που είναι κατασκευασμένη από νικέλιο, η οποία βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ του οχήματος. Η ενέργεια ανακτάται κατά το φρενάρισμα και ο πετρελαιοκινητήρας V8 επαναφορτίζει την μπαταρία όσο το όχημα βρίσκεται εν κινήσει. Αυτό που κάνει το Hybrid να ξεχωρίζει είναι το σύστημα μετάδοσης P1/2 που τελειοποίησε το συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα σε τέτοιο βαθμό ώστε η μετάβαση από το ένα σύστημα παραγωγής ισχύος στο άλλο να λαμβάνει χώρα σχεδόν απαρατήρητα. Ο σχεδιασμός του συστήματος είναι απλός αλλά άκρως αποτελεσματικός: Σε αντίθεση με πολλά συμβατικά υβριδικά, το σύστημα δεν διαθέτει μετατροπέα ροπής. Αυτός αντικαθίσταται από τα συγκεκριμένα υβριδικά μέρη. Η υβριδική ιδέα βασίζεται στο 7 τάχυτο σύστημα αυτόματης μετάδοσης 7G-Tronic σε συνδυασμό με το σύστημα υβριδικής μετάδοσης P1/2, το οποίο χάρη στις μικρές του διαστάσεις δεν περιορίζει τον εσωτερικό χώρο. "Η χρήση του συστήματος αυτόματης μετάδοσης 7G-Tronic επιτυγχάνει τέτοιο επίπεδο άνεσης ώστε να είναι μοναδικό στον κόσμο των υβριδικών", τονίζει ο Weber. "Η μετάβαση είναι ακόμα γρηγορότερη και πιο βολική σε συνεχώς μεταβαλλόμενη μορφή κίνησης".

Βήματα εξέλιξης
Ο αποτελεσματικός συνδυασμός της ηλεκτρικής κίνησης με το σύστημα αυτόματης μετάδοσης 7G-Tronic εξασφαλίζει ότι το Hybrid S-Class λειτουργεί συνεχώς στο καλύτερο επίπεδο. Όχι μόνο κατά την επιτάχυνση από στάση αλλά και κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος, σε καταστάσεις μποτιλιαρίσματος αλλά επίσης και κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα. Η υβριδική ιδέα διασφαλίζει ότι ο πετρελαιοκινητήρας μπορεί να λειτουργεί συνεχώς στην πιο οικονομική του φάση με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου από 15 έως 25 τοις εκατό ανάλογα με τον κύκλο οδήγησης.
Οι ηλεκτροκινητήρες λαμβάνουν ισχύ από μια υβριδική μπαταρία ισχύος 1,9 kW που είναι κατασκευασμένη από νικέλιο και η οποία βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ της S-Class.