Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/2/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/2/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Σύστημα Start&Stοp από τη Citrοen
Σταμάτα, ξεκίνα…...υπό τις καλύτερες προϋποθέσεις για το C3 με το σύστημα Start&Stοp, αφού κάθε φορά που το όχημα ακινητοποιείται (φανάρια, μποτιλιαρίσματα κ.λπ.) ο κινητήρας παύει να λειτουργεί μειώνοντας όχι μόνο την κατανάλωση αλλά και τους κραδασμούς και το θόρυβο. Το σύστημα Stοp & Start έχει σχεδιαστεί γύρω από έναν παλινδρομικό εναλλάκτη ισχύος 2 kW και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, η οποία ελέγχει τον εναλλάκτη και τον συνδέει με τη μονάδα ελέγχου του κινητήρα. Όταν το σύστημα ανιχνεύει κάποιο σταμάτημα (μηδενική ταχύτητα, αλλαγή ταχύτητας στη νεκρά ή ταχύτητα κάτω των 6 χιλιομέτρων/ώρα), ο κινητήρας παύει να λειτουργεί, ακριβώς πριν το όχημα ακινητοποιηθεί εντελώς. Για να ενεργοποιήσει ή να διατηρήσει την κατάσταση αναμονής του κινητήρα, το σύστημα Stοp & Start χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου για να ελέγξει ορισμένες παραμέτρους. Ο κινητήρας παραμένει στην κατάσταση αναμονής για όσο ο οδηγός έχει το πόδι του στο πεντάλ του φρένου, ακόμα κι αν η πίεση που ασκεί σε αυτό είναι ελαφριά. Ταυτόχρονα, ένας πράσινος δείκτης "ecο" ανάβει στον πίνακα οργάνων. Όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου, ο κινητήρας τίθεται ξανά σε λειτουργία αυτόματα. Ο πράσινος δείκτης "ecο" σβήνει. Το σύστημα Stοp & Start έχει παίξει το ρόλο του.Ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει το σύστημα Stοp & Start οποιαδήποτε στιγμή, πατώντας το κουμπί "ecο οff" που βρίσκεται στον κεντρικό πίνακα οργάνων. Σε αυτή την περίπτωση, το όχημα θα λειτουργήσει ακριβώς όπως ένα συμβατικό C3 με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο SensοDrive. Ξαναπατώντας το κουμπί, η λειτουργία του Stοp & Start ενεργοποιείται και πάλι.
1.Η μπαταρία
Στο Citrοen C3 και σε όλα τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα Stοp & Start, αυτή η ειδική μπαταρία έχει σχεδιαστεί ώστε να αντέχει έναν μεγάλο αριθμό λειτουργιών φόρτισης και αποφόρτισης.
2.Ιμάντας
Αρκετά πλατύς σε σχέση με τους συμβατικούς και κατασκευασμένος από υλικό με βάση το καουτσούκ, ο ιμάντας είναι ουσιαστικός για το σύστημα. Ενώνοντας τον εναλλάκτη με τον κινητήρα, επιτρέπει γρήγορες και συχνές εκκινήσεις.
3.Η ηλεκτρονική μονάδα
Αυτό το μέρος επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο του εναλλάκτη. Επίσης ελέγχει τα διαφορετικά εξαρτήματα του συστήματος Stοp & Start.
4.Ο παλινδρομικός εναλλάκτης
Βρίσκεται κοντά στον κινητήρα. Ο βασικός του ρόλος είναι να παράγει ηλεκτρισμό από τον περιστρεφόμενο κινητήρα. Χρησιμεύει επίσης και ως ηλεκτροκινητήρας ώστε να παίρνει εμπρός ο κινητήρας του οχήματος.
Πλεονεκτήματα
Με το σύστημα Start&Stοp το C3 προσφέρει πλεονεκτήματα σε αρκετούς τομείς. Μειώνοντας τους θορύβους του κινητήρα όταν αυτός βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής, αυξάνεται η άνεση τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες ενώ μειώνεται παράλληλα η ηχορύπανση. Βέβαια εξίσου σημαντική είναι η μείωση της κατανάλωσης αφού όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο ο κινητήρας δεν λειτουργεί και για τον ίδιο ακριβώς λόγο μειώνεται αισθητά και η ποσότητα των εκπεμπόμενων ρύπων.