ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/3/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2005
ΔΕΣΜΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
Υβριδικό GMC Graphyte
Το μέλλον δείχνει τα υβριδικά οχήματα και η GMC είναι λογικό να συμπλέει με τις εξελίξεις. Αλλά με το πρωτότυπο Graphyte δείχνει να τις ξεπερνά εφαρμόζοντας σε ένα όχημα κινητήρα εσωτερικής καύσης με σύστημα μεταβλητού κυβισμού και ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας μια νέα εκδοχή υβριδικής κίνησης με πολλά πλεονεκτήματα.
Όταν στα τέλη του 2004 η συνεργασία των GM και DaimlerChrysler απέδωσε τον καρπό που θα αποτελούσε ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα υβριδικής κίνησης, οι υπεύθυνοι της GMC δούλευαν υπερωρίες για να εξελίξουν ένα πρωτότυπο που όχι μόνο θα διέθετε το συγκεκριμένο σύστημα αλλά θα το προχωρούσε ένα βήμα ακόμα. Αποτέλεσμα της έρευνας ήταν το GMC Graphyte, ένα μεσαίο SUV με όλες τις ικανότητες ενός τετρακίνητου pick up και κάτι παραπάνω: τεχνολογία αιχμής, μειωμένη κατανάλωση και οικολογικό χαρακτήρα. Ξεκινώντας από τον κινητήρα βενζίνης πρόκειται για τον Vortec 5300 με οκτώ κυλίνδρους σε διάταξη V -η απόδοση του οποίου φτάνει τους 300 ίππους και τα 325 Nm ροπής - που υιοθετεί τεχνολογία Displacement on Demand (Μεταβλητός Κυβισμός). Σε αυτό το σύστημα η ηλεκτρονική διαχείριση κόβει την τροφοδοσία ζυγού αριθμού κυλίνδρων ανάλογα με τις απαιτήσεις σε ισχύ που έχει το όχημα, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά μειωμένη κατανάλωση αλλά και λιγότερους ρύπους. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνεργάζεται με το υβριδικό σύστημα δύο προγραμμάτων της εταιρείας όπου στην πρώτη φάση το σύστημα χρησιμοποιεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες ως βασική πηγή κίνησης (μικρή συμμετοχή του κινητήρα εσωτερικής καύσης) κυρίως για χαμηλές ταχύτητες με συχνά σταμάτα-ξεκίνα. Στη δεύτερη φάση (σε υψηλές ταχύτητες) το σύστημα ενεργοποιεί τη λειτουργία της απενεργοποίησης των κυλίνδρων και χρησιμοποιεί για κίνηση συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης με τους ηλεκτροκινητήρες. Κατά το φρενάρισμα όπως στα περισσότερα υβριδικά οχήματα ανεφοδιάζεται η μπαταρία (300 Volt και βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα) που τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Όσο για τους δύο ηλεκτροκινητήρες ο χώρος που καταλαμβάνουν είναι ελάχιστος αφού βρίσκονται στην ίδια "συσκευασία" με το αυτόματο κιβώτιο Hydra-Matic 4L60-E της εταιρείας.
Στα πρότυπα των pick up
Το Graphyte έχει καλυμμένη τη φύση ενός πραγματικού pick-up, που περιλαμβάνει ένα νέο ολοκληρωμένο πλαίσιο τύπου σκάλας, εμπρός ανάρτηση με γόνατα τύπου McPherson και πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων. Η ανάρτηση (το ύψος της οποίας ο οδηγός μπορεί να μεταβάλει κατά 12 εκ.) έρχεται σε επαφή με το δρόμο με τροχούς 22 ιντσών από μαγνήσιο και πρωτότυπα ελαστικά Goodyear παντός εδάφους. Ένα σύστημα πέδησης με τέσσερα δισκόφρενα και τετρακάναλο ABS διασφαλίζει την απαιτούμενη ισχύ ακινητοποίησης. Τα φρένα διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 381 χιλ. μπροστά και 374,6 χιλ. πίσω.
Ο κινητήρας Vortec 5300 V8 με σύστημα Displacement on Demand (Μεταβλητός Κυβισμός) επιτρέπει στην ηλεκτρονική διαχείριση να κόβει την τροφοδοσία ζυγού αριθμού κυλίνδρων ανάλογα με τις απαιτήσεις σε ισχύ που έχει το όχημα, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά μειωμένη κατανάλωση αλλά και λιγότερους ρύπους σε συνδυασμό με τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

Οι compact διαστάσεις της μπαταρίας των 300 Volt που τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες δεν μειώνουν καθόλου το χώρο για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων.