Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/4/2005
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο SMG 7 σχέσεων από την BMW
Ήταν απολύτως λογικό για ένα αυτοκίνητο όπως η M5 να βάλει η BMW τα δυνατά της σε ό,τι αφορά την κατασκευή ενός νέου κιβώτιου καθώς γνωρίζει ότι έλεγχος της δύναμης είναι πιο σημαντικός από την ίδια τη δύναμη. Το κιβώτιο SMG επτά σχέσεων καταφέρνει να ελέγχει επιτυχημένα τη δύναμη από τον V10 κινητήρα αντέχοντας σε δυνάμεις που φτάνουν τα 550 Nm. Μέσω του "επιλογέα της ευτυχίας" που δεσπόζει στη βάση της κεντρικής κονσόλας ή μέσω των μικρών χειριστηρίων στο τιμόνι ο οδηγός δεν έχει στη διάθεσή του μόνο 7 σχέσεις αλλά και 11 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που κάνουν το νέο κιβώτιο το μοναδικό στον κόσμο 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων που εκτός άλλων μπορεί να προσαρμοστεί στο στυλ οδήγησης του τυχερού κατόχου του αυτοκινήτου. Η ταχύτητα των αλλαγών είναι πλέον κατά 20% πιο γρήγορη σε σχέση με το 6τάχυτο SMG που υπάρχει στην BMW Μ3 και συγχρόνως η υψηλότερη δυνατή σε αυτοκίνητο παραγωγής. Για να διασφαλίσουν την αντοχή του κιβωτίου στις συνθήκες που δημιουργεί η δύναμη του κινητήρα, οι τεχνικοί της BMW τοποθέτησαν τα γρανάζια της πρώτης και της δεύτερης σχέσης στα άκρα του άξονα του κιβωτίου, σημεία που σύμφωνα με τον κατασκευαστή ευνοούν την αντοχή. Όπως είναι φυσικό, οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται σε ένα κιβώτιο που αναλαμβάνει να ελέγξει τεράστιες δυνάμεις είναι μεγάλες και γι' αυτό κατασκεύασαν ένα ξεχωριστό σύστημα ψύξης που αναλαμβάνει την ψύξη αποκλειστικά του κιβωτίου.
Drivelogic
Χάρη στη λειτουργία Drivelogic SMG, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έντεκα τρόπους αλλαγής ταχυτήτων, οι οποίοι του δίνουν τη δυνατότητα να προσαρμόσει τα χαρακτηριστικά του SMG στο δικό του στυλ οδήγησης. Έξι από αυτά τα προγράμματα μπορούν να προεπιλεγούν στον χειροκίνητο σειριακό τρόπο λειτουργίας του κιβωτίου ταχυτήτων (τρόπος λειτουργίας S), με το φάσμα να ποικίλλει από ισορροπημένη δυναμική οδήγηση έως πολύ σπορτίφ. Με το κιβώτιο ταχυτήτων στον τρόπο λειτουργίας S, ο οδηγός αλλάζει πάντα τις ταχύτητες χειροκίνητα. Στον τρόπο λειτουργίας αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων D, το κιβώτιο αλλάζει τις ταχύτητες αυτόματα, ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλεγεί, τις οδηγικές συνθήκες, την ταχύτητα και τη θέση του πεντάλ του γκαζιού.
Επτά ταχύτητες, έντεκα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, δικό του ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης και 20% πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων σε σχέση με το SMG κιβώτιο 1ης γενιάς διαθέτει το κιβώτιο SMG νέας γενιάς που εκτός από την BMW M5 τοποθετείται και στην BMW M6.