Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/5/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/5/2005
Πώς λειτουργεί
Σύστημα ελαστικών Runflat της BMW
Ένα κλαταρισμένο ελαστικό πάντα αποτελεί πρόβλημα και εξαρτάται από τις περιστάσεις αν μια απώλεια πίεσης -μικρή ή μεγάλη- θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια κίνησης. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα είχαν οι τεχνικοί της BMW όταν αποφάσισαν να ασχοληθούν με την εξέλιξη και την κατασκευή ενός συστήματος που θα επιτρέπει σε ένα ελαστικό να διατηρεί τα βασικά του χαρακτηριστικά ακόμα και μετά το κλατάρισμα. Τα ελαστικά του συστήματος Runflat διαθέτουν εσωτερική επένδυση από ένα ειδικό μείγμα καουτσούκ που επιδεικνύει εξαιρετική αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να προλαμβάνεται η υπερθέρμανση του ελαστικού και να μειώνεται εντυπωσιακά ο κίνδυνος ανάφλεξής του. Αυτό επιτρέπει στο ελαστικό να συνεχίσει να λειτουργεί για αποστάσεις που φτάνουν και τα 150 χλμ. ακόμα και στην περίπτωση που έχει χάσει όλη την πίεση του αέρα ενώ στην περίπτωση που το φορτίο είναι ελαφρύ ή δεν έχει απωλεσθεί όλη η πίεση αυτή η απόσταση αυξάνεται. Ο ειδικός σχεδιασμός στις ζάντες εξασφαλίζει ότι τα ελαστικά Runflat δεν θα χάσουν την επαφή τους με τον τροχό ακόμα και σε περίπτωση πλήρους απώλειας πίεσης, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την ασφάλεια κίνησης σε όταν χαθεί πίεση σε υψηλές ταχύτητες. Επειδή τα χαρακτηριστικά κύλισης και η εμφάνιση του ελαστικού δεν αλλάζουν ακόμα και όταν έχει χάσει την πίεσή του, συνδυάζονται με ένα Δείκτη Διάτρησης Ελαστικών. Ο Δείκτης Διάτρησης Ελαστικών προσφέρει οπτική και ακουστική προειδοποίηση όταν υπάρχει απώλεια πίεσης. Όταν στο ελαστικό υπάρχει πρόβλημα, η πίεσή του μεταβάλλεται. Το σύστημα καλείται να ελέγξει το επίπεδο της πίεσης μέσω των αντίστοιχων επιπέδων περιστροφής όπως καταγράφεται από το σύστημα ABS.