Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/5/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/5/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Σύστημα MIEV της Mitsubishi
Η Mitsubishi αποφάσισε να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της για τα μελλοντικά υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα της στους κινητήρες μέσα στους τροχούς και στις μπαταρίες λιθίου. Ειδικότερα, τον τελευταίο καιρό η Ιαπωνική εταιρεία προσπαθεί να εξελίξει τον συνδυασμό των δύο παραπάνω τεχνολογιών, παρουσιάζοντας τρεις εναλλακτικές προτάσεις οχημάτων:Δύο υβριδικών με συνδυασμό ηλεκτροκινητήρων - μπαταριών λιθίου - κυψελών υδρογόνου και ηλεκτροκινητήρων - μπαταριών λιθίου - βενζινοκινητήρα ή ενός καθαρά ηλεκτροκίνητου οχήματος (συνδυασμός ηλεκτροκινητήρων - μπαταριών λιθίου) όπως το πρωτότυπο Colt EV.Το αυτοκίνητο βασίζεται στο γνωστό Colt, από το οποίο οι τεχνικοί της Mitsubishi έχουν αφαιρέσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, το ντεπόζιτο βενζίνης και φυσικά το σύστημα μετάδοσης, τοποθετώντας δύο ηλεκτροκινητήρες μέσα στους πίσω τροχούς, οι οποίοι παίρνουν ενέργεια από ένα σύστημα με μπαταρίες λιθίου, που βρίσκεται τοποθετημένο στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες μέσα στους τροχούς έχουν διάμετρο 310 χλστ. ο καθένας, ενώ παράγουν συνολική ισχύ 54 ίππων (27x2). Εκτός πάντως από το πισωκίνητο Colt EV, το project της Mitsubishi με το όνομα MIEV (Mitsubishi In-wheel Electric Vehicle) περιλαμβάνει και τετρακίνητες εκδόσεις, με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες μέσα στους τροχούς του αυτοκινήτου.Τα κύρια πλεονεκτήματα της τεχνολογίας του κινητήρα μέσα στον τροχό είναι η μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος, η μεγαλύτερη ευρυχωρία για την τοποθέτηση του συστήματος των μπαταριών, των κυψελών καυσίμων ή ακόμα και των ρεζερβουάρ του υδρογόνου, αλλά και η ευελιξία που προσφέρει κατά το σχεδιασμό ενός οχήματος.
Κινητήρας στον τροχό
Το σύστημα "in-wheel motor" περιλαμβάνει δύο ή τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι μέσα στους τροχούς του οχήματος. Το εν λόγω σύστημα καταργεί πέρα από την κλασική τοποθέτηση του κινητήρα και το σύστημα διεύθυνσης, το λεβιέ των ταχυτήτων, τα διαφορικά κ.α. Επιπλέον προσφέρει ανεξάρτητα και την απαραίτητη δύναμη που χρειάζεται ο κάθε τροχός για να φρενάρει.
φωτό1
φωτό 2
φωτό 3
Οι τρεις εκδοχές του συστήματος της Mitsubishi: Στη φωτό 1 το σύστημα MIEV με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρες, στη φωτό 2 η εφαρμογή με κυψέλες υδρογόνου και ηλεκτροκινητήρες και στη φωτό 3 το αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.