Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/9/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/9/2005
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Οδηγώντας στη βροχή
Όταν η βροχή συνδυάζεται με την κακής ποιότητας άσφαλτο και τα φθαρμένα ελαστικά, η πρόσφυση… πάει περίπατο. Ο συντελεστής τριβής μειώνεται σημαντικά και ο οδηγός (ειδικά ο άπειρος) δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει.
Τι να προσέχετε
• Όταν κινείστε σε αστικά κέντρα, απαιτείται σεβασμός στους πεζούς και τους μοτοσικλετιστές, καθώς τα "απόνερα" του οχήματός σας μπορούν να τους υποβάλλουν σε ένα ανεπιθύμητο (κρύο και βρόμικο) ντους.
• Οι νερολακκούβες μπορεί να κρύβουν εκπλήξεις, μιας και το βάθος τους δεν μπορεί να εκτιμηθεί. Αποφύγετέ τες αν μπορείτε, διαφορετικά περάστε με πολύ χαμηλή ταχύτητα.
• Επειδή η απόσταση ακινητοποίησης είναι σημαντικά μεγαλύτερη όταν η άσφαλτος είναι υγρή, πρέπει να κρατάτε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα.
• Προσοχή χρειάζεται κατά την προσπέραση, καθώς το σπρέι νερού μειώνει την ορατότητά σας.
• Ακόμα πιο προοδευτική χρήση των πεντάλ είναι απαραίτητο να γίνεται στα πρωτοβρόχια. Μην πραγματοποιείτε ούτε απότομες αλλαγές πορείας και κατεύθυνσης.
• Όσο μπορείτε να εκτιμάτε με το μάτι το τερέν στο οποίο κινείστε.
Υδρολίσθηση
Το φαινόμενο της υδρολίσθησης είναι αυτό που ευθύνεται για την απώλεια της πρόσφυσης. Όταν το στρώμα του νερού πάνω στο οδόστρωμα υπερβαίνει τα 7 χιλιοστά, παρεμβάλλεται μεταξύ του δρόμου και του ελαστικού, εξαφανίζοντας την πρόσφυση του τελευταίου.
Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του οχήματος, τόσο μειώνεται η επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα. Στα 125 χλμ./ώρα, το πέλμα πατάει κατά 1/3 λιγότερο στο δρόμο σε σχέση με τα 75 χλμ./ώρα.