Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/10/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/10/2005
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Σύστημα προστασίας πεζών από την Autoliv
Το σύστημα Active Hood ανυψώνει το καπό του αυτοκινήτου μόλις ο αισθητήρας στον προφυλακτήρα διαγνώσει πρόσκρουση σε πεζό. Αναλυτικότερα το σύστημα περιλαμβάνει:
• Ειδικό αισθητήρα, που σκοπό έχει, όχι μόνο να αντιληφθεί την πρόσκρουση γρήγορα, αλλά και να ξεχωρίσει αν πρόκειται για άνθρωπο ή κάποιο αντικείμενο. Αποτελείται από δύο μέρη:
α) Ο αισθητήρας - "διακόπτης μεμβράνης" είναι τοποθετημένος κάτω από το πλαστικό κάλυμμα του προφυλακτήρα και καλύπτει όλο του το μήκος. Υποδιαιρείται σε δύο στοιχεία με πολλούς διακόπτες και δίνει πληροφόρηση για τη γεωμετρία αυτού που προσέκρουσε.
β) Δύο επιταχυνσιόμετρα βρίσκονται στο πίσω μέρος του προφυλακτήρα και μετράνε τη σκληρότητα του αντικειμένου που χτύπησε.
• Δύο ανυψωτές, που σηκώνουν το πίσω μέρος του καπό κατά 10 περίπου εκατοστά, ώστε ο πεζός να μην χτυπήσει στα σκληρά μέρη που βρίσκονται ακριβώς από κάτω του. Είναι μεταλλικοί αισθητήρες πίεσης που γεμίζουν αέριο από μια γεννήτρια σε περίπτωση πρόσκρουσης. Σε χαμηλότερες ταχύτητες από τα 20 χλμ./ώρα οι ανυψωτές δεν μπαίνουν σε λειτουργία, ενώ στα 40 χλμ./ώρα ενεργοποιούνται σε 30 millisecond από την πρόσκρουση και σηκώνονται πλήρως μετά από 70 ms.
Αερόσακοι προστασίας πεζών (PPΑ). Η εταιρεία εξέλιξε περαιτέρω το σύστημα προστασίας πεζών, τοποθετώντας επικουρικά ένα ζεύγος αερόσακων -έναν σε κάθε πλευρά του παρμπρίζ- προκειμένου να αποτρέψουν το κεφάλι του πεζού να χτυπήσει στη θανάσιμα σκληρή γυάλινη επιφάνεια.
Το σύστημα προστασίας της Autoliv προγραμματίζεται να βγει στο εμπόριο τον Μάρτιο του 2006 και θα εφοδιάζει αρχικά τη νέα Jaguar XK, όπως αυτή παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Φρανκφούρτης.