ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/10/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/10/2005
ΕΝΕΡΓΗ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Καινοτομίες από τη Siemens VDO
Καινοτομίες από τη Siemens VDO
Η Siemens VDO παρουσίασε πρόσφατα μια σειρά καινοτομικών τεχνολογιών, που σύντομα αναμένεται να περάσουν και στη μαζική παραγωγή

Ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης Brake by wire
Η κλασική δαγκάνα με πιστόνι αντικαθίσταται από ένα σύστημα μίας σφήνας που ολισθαίνοντας σε ένα αντιστρόφως σφηνοειδές ρουλεμάν που πιέζει το τακάκι πάνω στο δίσκο. Το όφελος βρίσκεται στη φυσική τάση της σφήνας να παρασύρεται από την κύλιση του τροχού και να ενισχύει έτσι την πίεση στο τακάκι και άρα τη δύναμη φρεναρίσματος. Έτσι δεν απαιτείται το ισχυρό υδραυλικό κύκλωμα, το οποίο αντικαθίσταται από ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων εκατέρωθεν του δίσκου, που ελέγχουν τη θέση της σφήνας (και συνεπώς τη δύναμη πέδησης) στη δισκόπλακα. Το όλο σύστημα διαχειρίζεται ένας υπολογιστής με τη βοήθεια πολλαπλών αισθητήρων.
Το σύστημα της VDO είναι ελεύθερο από υδραυλικά και αποτελεί ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό (Brake by wire) φρένο. Το πεντάλ του οδηγού απλά δίνει το σήμα και το μέγεθος της απαιτούμενης πέδησης. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει ο υπολογιστής.

Δίκτυο επικουρικών συστημάτων πλοήγησης Pro pilot
Το σύστημα Pro pilot κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη, ενώ προφυλάσσει αυτόν και τους γύρω του από ενδεχόμενους κινδύνους.
• Παρακολούθηση του δρόμου
Το σύστημα παρακολουθεί με κάμερες CMOS και αισθητήρες τι γίνεται μπροστά, πίσω και στο πλάι του οχήματος. Αν ο οδηγός επιχειρήσει να αλλάξει αδικαιολόγητα λωρίδα χωρίς αυτό να είναι ασφαλές, ενημερώνεται μέσω δονήσεων στο τιμόνι. Αν ο χειριστής του αυτοκινήτου κινείται πολύ γρήγορα ή αν προσπαθήσει να ανοίξει την πόρτα ενώ πλησιάζουν οχήματα, δικυκλιστές ή πεζοί, πάλι πληροφορείται από το σύστημα.
Νυχτερινή όραση
Το νέο δίκτυο επικουρικών συστημάτων βοηθάει τον οδηγό να βλέπει καλύτερα στο σκοτάδι με δύο εναλλακτικά συστήματα νυχτερινής όρασης: Το κοντινής απόστασης μεταδίδει και λαμβάνει υπέρυθρες έως και στα 150 μέτρα, ενώ το μακρινής απόστασης χρησιμοποιεί κάμερα θερμικής απεικόνισης. Η ψηφιακή προβολή γίνεται σε μία οθόνη ή στο παρμπρίζ, στο ύψος των ματιών του οδηγού.
Λειτουργία παρκαρίσματος
Με υπερηχητικούς αισθητήρες ψάχνει την κατάλληλη θέση και όταν τη βρει παίρνει αυτόματα τον έλεγχο του τιμονιού, εφόσον ο οδηγός το θέλει. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να πατάει το φρένο και το γκάζι, σύμφωνα με τις οδηγίες του συστήματος.