Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/11/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/11/2005
Πώς λειτουργεί
Ακτινογράφος αυτοκινήτων από τη Ford
Όχι δεν σας μιλάει ο γιατρός σας. Απλά οι άνθρωποι της Ford, προκειμένου να προλάβουν τα πιθανά "σπασίματα" ή "κατάγματα" των μοντέλων τους, εισήγαγαν τη μέθοδο της ακτινογράφησης, που βοηθάει στη γρήγορη και αποτελεσματική σχεδίαση των μερών του αυτοκινήτου.
Εξετάζεται η μοριακή δομή των μερών του αυτοκινήτου για ρωγμές ή άλλες πιθανές αδυναμίες. Για παράδειγμα, από τις ακτινογραφίες του νέου (εικονιζόμενου) V6 κινητήρα 3,5 λίτρων της Ford, οι μηχανικοί βρήκαν ανεπιθύμητα αδύναμα σημεία στον αλουμινένιο κορμό του. Έτσι άλλαξαν τη σχεδίασή του, ενδυναμώνοντας όσο ήταν δυνατόν τον κορμό, ενώ παράλληλα άλλες περιοχές που είχαν "περιττή" δύναμη "εξευγενίστηκαν" ώστε να υπάρξει εξοικονόμηση βάρους και -επομένως- μείωση της κατανάλωσης.
Εστιάζοντας τις ακτινογραφίες σε διαφορετικό ύψος κάθε φορά και στοιβάζοντας τις διαδοχικές εικόνες, δημιουργούνται τρισδιάστατα μοντέλα, που χρησιμοποιούνται στον έλεγχο: αντοχής, ροής υγρών, θορύβου, δονήσεων και τραχύτητας των μερών του αυτοκινήτου.Οι μηχανικοί κατασκεύασαν διάφορα τρισδιάστατα μοντέλα της πολλαπλής εισαγωγής του V6 κινητήρα. Κάθε μοντέλο δοκιμαζόταν και συγκρινόταν στη μέτρηση της ροής αέρα ανά λεπτό. Στο τέλος διάλεξαν εκείνο που είχε την καλύτερη (και οικονομικότερη) απόδοση.
Ο μετατροπέας ροπής του αυτόματου κιβωτίου, όπως φαίνεται από τα "μάτια" του ακτινογράφου της Ford.

Μια τυπική ιατρική μηχανή ακτινών Χ κάνει χρήση 150.000 Volts, την ώρα που αυτή της Ford χρησιμοποιεί 9 εκατομμύρια Volts και αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική -μη στρατιωτική- μηχανή ακτινών Χ. Μπορεί να διαπεράσει ατσάλι πάχους 50 εκατοστών.