Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/11/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/11/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας από την Porsche
Η Porsche παρουσίασε την πρώτη τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) σε βενζινοκινητήρες (στα πετρέλαια υπάρχει ήδη από τη δεκαετία του '90). Παρέχει σημαντική βελτίωση στην ελαστικότητα και την επιτάχυνση, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες. Απαντώντας στο πρόβλημα των υψηλών θερμοκρασιών, η Porsche -σε συνεργασία με την Borg Warner- έκανε χρήση υλικών υψηλής αντοχής, που προέρχονται από τη διαστημική τεχνολογία.
Πώς λειτουργεί
Η μεταβλητή γωνία των πτερυγίων της τουρμπίνας επιτρέπει στα καυσαέρια να προσκρούουν πάνω τους πάντα με τη σωστή διεύθυνση ώστε να επιτυγχάνουν τη μέγιστη ταχύτητα περιστροφής της φτερωτής, που με τη σειρά της συμπιέζει τον αέρα εισαγωγής. Συνδυάζει τα χαρακτηριστικά απόδοσης μιας μικρής τουρμπίνας στις χαμηλές στροφές-ταχύτητες καυσαερίων με αυτά μιας μεγάλης τουρμπίνας σε υψηλές στροφές. Έτσι τα επίπεδα ροπής διατηρούνται σταθερά σε μεγαλύτερο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα.