Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/12/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/12/2005
Πώς λειτουργεί
Σύστημα Easy Fuel της Ford
Σε αντίθεση με τους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι συμπιέζουν ένα μίγμα βενζίνης/αέρα, οι πετρελαιοκινητήρες συμπιέζουν μόνο αέρα, πριν το πετρέλαιο εισέλθει στον κύλινδρο και γίνει ανάφλεξη καυσίμου. Οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες, με τα προηγμένα συστήματα ψεκασμού υψηλής πίεσης, συνήθως έχουν χαμηλή ανοχή στο λανθασμένο ανεφοδιασμό. Ακόμα και μετά από μία μικρή απόσταση οδήγησης, εξαρτήματα της αντλίας καυσίμου μπορεί να κολλήσουν, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση τμημάτων ή και ολόκληρου του συστήματος ψεκασμού.
Πώς λειτουργεί
Το σύστημα Easy Fuel, με έναν πατενταρισμένο μηχανισμό παρεμπόδισης λανθασμένου ανεφοδιασμού, αποτελείται από ένα σφραγισμένο ένθετο σωλήνα ανεφοδιασμού και έναν εντοπιστή ακροφυσίου ανεφοδιασμού (μάνικας), που καθοδηγεί το ακροφύσιο στο άνοιγμα (τάπα) του ρεζερβουάρ. Το ένθετο περιλαμβάνει έναν ανιχνευτή διαμέτρου μηχανικής λειτουργίας, ο οποίος επιτρέπει μόνο στο μεγαλύτερο ακροφύσιο της αντλίας πετρελαίου να εισέρχεται στην τάπα του ρεζερβουάρ και παρεμποδίζει την είσοδο των πιο στενών της βενζίνης. Το σύστημα θα αρχίσει να χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα Ford δύο χρόνια μετά την τελική δοκιμή.
Ο μηχανισμός του Easy Fuel: Με το μοβ χρώμα διακρίνεται η υποδοχή μεταβλητής διαμέτρου και κάτω από αυτή βρίσκεται ο (μπλε) ένθετος σωλήνας με το μηχανισμό μέτρησης της μάνικας.
Το ακροφύσιο βενζίνης είναι πιο στενό από το αντίστοιχο του πετρελαίου.

Η υποδοχή της τάπας του ρεζερβουάρ μπορεί να αναγνωρίσει τη διάμετρο της μάνικας και να διαπιστώσει, αν το καύσιμο είναι το ενδεδειγμένο.